MartijnG; "Rusty"... oud ijzer
Of met een wielkastroller, wij hadden ooit zo'n ding in de garage, maar volgens mij is die weer vertrokken via MP.
Als je het voorzichtig doet kun je soms wel 2-3 cm rollen op een groot scherm zonder dat je het opnieuw moet spuiten, scherm van een 5je is misschien wat minder, maar 1cm is minimaal wel te winnen.
Als je het voorzichtig doet kun je soms wel 2-3 cm rollen op een groot scherm zonder dat je het opnieuw moet spuiten, scherm van een 5je is misschien wat minder, maar 1cm is minimaal wel te winnen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ik zal binnenkort eens kijken. Opnieuw spuiten hoeft toch niet...dat rollen we gewoon weer
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Dat van die velgrand verwijderen zou ik trouwens nog eens serieus bekijken, als je die band op een bandenapparaat legt dattie constant draait, kun je met een afbraamschijf zo dat rubber eraf roken.
Stinkt wel, maar wordt wel netjes egaal.
Stinkt wel, maar wordt wel netjes egaal.
-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
Een wielkastroller rolt natuurlijk wel in een ronding en ik zag dat het scherm recht is....
Renault 19 1.8 16V Cabrio
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Vandaag weer eens even met de hamer aan de slag te gaan...voor je het weet is het April en de Mattigs moeten er tegen die tijd toch wel weer onder...
LINKS:
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... Medium.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... Medium.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... Medium.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... Medium.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... Medium.jpg[/img]
RECHTS:
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... Medium.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... Medium.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... Medium.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... Medium.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... Medium.jpg[/img]
Tussendoor even testgereden met elke kant, het rubber vloog me om de oren Links gaat nu opzich wel, bijna niet hoorbaar tijdens het rijden. Rechts daarentegen loopt veel harder aan en is ook meteen zichtbaar...door gebrek aan een fatsoenlijke hamer (nu een klein pielekamertje gebruikt om de rand om te slaan) kom ik daar nog wel een keer op terug
LINKS:
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... Medium.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... Medium.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... Medium.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... Medium.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... Medium.jpg[/img]
RECHTS:
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... Medium.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... Medium.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... Medium.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... Medium.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... Medium.jpg[/img]
Tussendoor even testgereden met elke kant, het rubber vloog me om de oren Links gaat nu opzich wel, bijna niet hoorbaar tijdens het rijden. Rechts daarentegen loopt veel harder aan en is ook meteen zichtbaar...door gebrek aan een fatsoenlijke hamer (nu een klein pielekamertje gebruikt om de rand om te slaan) kom ik daar nog wel een keer op terug
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Goed bezig Martijn ! past allemaal net.. wat voor bandenmaat is het eigenlijk.
Heb gisteren voor iemand nog een Clio 1.2 ( ) verlaagd aan de achterkant, viel toch even tegen als je ziet hoe krap dat is, heb mijn eigen Clio 1.4 toen ook een beetje moeten bij hameren om het passend te krijgen
Heb gisteren voor iemand nog een Clio 1.2 ( ) verlaagd aan de achterkant, viel toch even tegen als je ziet hoe krap dat is, heb mijn eigen Clio 1.4 toen ook een beetje moeten bij hameren om het passend te krijgen
-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
zo te zien zal ut 175/50R13 zijn
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Ik had ook ooit eens met m'n Clio 1.2 dat er een wiel iets aanliep nadat hij verlaagd was. Met de hand het scherm vastpakken en met het volle gewicht eraan gaan hangen deed het hem, daarna nooit meer aangelopen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Haha, die tactiek heb ik inderdaad ook maar toegepast. Helaas geen voor en achter plaatjes geschoten, maar ik kan je vertellen dat de rand van de wielkast zeker een centimeter of 2 naar buiten is gekomen. Daarna nog de rand naarbinnen gehamerd...en nog loopt het iets aan
Volgende keer dus even een vuisthamer erbij en anders de slijptol om ff wat snipjes te maken zodat ik de rand wat makkelijker kan verbuigen. Ach...en als het een beetje aanloopt...dat rubber slijt er ook zo vanaf
Volgende keer dus even een vuisthamer erbij en anders de slijptol om ff wat snipjes te maken zodat ik de rand wat makkelijker kan verbuigen. Ach...en als het een beetje aanloopt...dat rubber slijt er ook zo vanaf
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Maaruh.... spatlappuh joh???
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
past prima bij het plaatje
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Tim had ooit eens een Peugeot 106 1.4, toen belde ie me op dat ie andere wielen had gekocht voor dat ding met banden.. kwamen ook onder een 106 weg.. van een GTI ofzoRobke schreef:Ik had ook ooit eens met m'n Clio 1.2 dat er een wiel iets aanliep nadat hij verlaagd was. Met de hand het scherm vastpakken en met het volle gewicht eraan gaan hangen deed het hem, daarna nooit meer aangelopen.
Ging dus nooit passen zonder die brede achterschermen, ook aan die schermen gehangen maar was niet genoeg, stalen balk ofzo (of een oude momentsleutel, zoiets) er tussen enzo.. uiteindelijk maar smallere banden besteld
je linker band zit alleen wel verkeerd om
verder ziet het er echt wel vet uit, alleen veren is er niet meer bij he
verder ziet het er echt wel vet uit, alleen veren is er niet meer bij he
vind die spatlappen zo eigenlijk wel retro
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12383
- Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
- Car: renault 5gt turbo
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
Tinus!!!!!!!!!! krijg op eens een ingeving...............de bang bus op 325ers heb er een liggen in de loods, binnenkort even voor de wielkast zetten
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Dan nog maar even hier;
Ff brainstormen;
Bij het begin beginnen;
Tijdje terug proberen de GT te starten, accu leeg. Andere 5 ernaast gezet om op te starten met startkabels. Aangesloten en de fan van de GT begon spontaan te draaien en trok zoveel 'stroom' dat de andere 5 bijna uitviel (zakte in elk geval ver in toeren). Prima, GT toch aan de praat gekregen, maar elke keer bleef de fan draaien met motor uit, ook als ie koud is. Dus elke keer accupool los gehaald.
Tijdje geleden stond de auto tijdje stationair te draaien terwijl ik ernaast stond. Zakt ineens weg in toeren...blijkt ie oververhit te zijn. Snel uitgezet, kap open...koelvloeistof spoot ui één van de ontluchtingsschoeven vlak bij de thermostaat (welke overigens afgebroken is maar niet lek, af en toe hangt er een druppel aan).
Af laten koelen, naar huis gereden en weggezet. Fan ging nu wel uit wanneer de motor uit werd gezet. Kom ik een tijdje later terug bij de GT staat de fan weer vrolijk te draaien. Accupool dus weer losgehaald.
Vandaag weer aangeslingerd, accupool erop, fan begint meteen weer te draaien (overigens langzaam, niet zoals ie hoort te doen als de fan écht aanslaat). Stukkie rijden, ff kijken of de fan aanslaat bij warme motor. Metertje stond net in het laatste kwart dus nog net niet warm genoeg om de fan aan te laten slaan. Even gas erop gehouden en spontaan zakte de temperatuur naar de helft van de meter. Gevoeld aan de bovenste koelslang, koud. Dus waarschijnlijk ging toen pas de thermostaat open? Beetje erg laat aangezien ie al bijna 'heet' was. Fan ging overigens niet aan. Daarna auto uitgezet...geen zin om ff verder te kijken.
Nu mijn vraag, wat zou er aan de hand kunnen zijn.
- Ontluchtingsventiel bij thermostaat lekt klein beetje...zou ie lucht trekken?
- Thermostaat verrot?
- Thermocontact verrot aangezien de fan elke keer zn eigen leven leidt, ook met ijskoude motor?
Feit is nu gewoon dat ie niet meer te vertrouwen is aangezien de ene keer de fan wél aangaat en de andere keer dus weer niet
Ideëen?
Ff brainstormen;
Bij het begin beginnen;
Tijdje terug proberen de GT te starten, accu leeg. Andere 5 ernaast gezet om op te starten met startkabels. Aangesloten en de fan van de GT begon spontaan te draaien en trok zoveel 'stroom' dat de andere 5 bijna uitviel (zakte in elk geval ver in toeren). Prima, GT toch aan de praat gekregen, maar elke keer bleef de fan draaien met motor uit, ook als ie koud is. Dus elke keer accupool los gehaald.
Tijdje geleden stond de auto tijdje stationair te draaien terwijl ik ernaast stond. Zakt ineens weg in toeren...blijkt ie oververhit te zijn. Snel uitgezet, kap open...koelvloeistof spoot ui één van de ontluchtingsschoeven vlak bij de thermostaat (welke overigens afgebroken is maar niet lek, af en toe hangt er een druppel aan).
Af laten koelen, naar huis gereden en weggezet. Fan ging nu wel uit wanneer de motor uit werd gezet. Kom ik een tijdje later terug bij de GT staat de fan weer vrolijk te draaien. Accupool dus weer losgehaald.
Vandaag weer aangeslingerd, accupool erop, fan begint meteen weer te draaien (overigens langzaam, niet zoals ie hoort te doen als de fan écht aanslaat). Stukkie rijden, ff kijken of de fan aanslaat bij warme motor. Metertje stond net in het laatste kwart dus nog net niet warm genoeg om de fan aan te laten slaan. Even gas erop gehouden en spontaan zakte de temperatuur naar de helft van de meter. Gevoeld aan de bovenste koelslang, koud. Dus waarschijnlijk ging toen pas de thermostaat open? Beetje erg laat aangezien ie al bijna 'heet' was. Fan ging overigens niet aan. Daarna auto uitgezet...geen zin om ff verder te kijken.
Nu mijn vraag, wat zou er aan de hand kunnen zijn.
- Ontluchtingsventiel bij thermostaat lekt klein beetje...zou ie lucht trekken?
- Thermostaat verrot?
- Thermocontact verrot aangezien de fan elke keer zn eigen leven leidt, ook met ijskoude motor?
Feit is nu gewoon dat ie niet meer te vertrouwen is aangezien de ene keer de fan wél aangaat en de andere keer dus weer niet
Ideëen?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Zou inderdaad dat thermocontact eens controleren, die fan moet gewoon draaien of niets doen.. standje er tussenin kent zo'n oud ding nog niet.
Dat die thermostaat niet open gaat zou inderdaad wat lucht kunnen zijn of gewoon een verotte thermostaat, maar meestal gaat ie dan gewoon helemaal niet meer open.
Thermostaatje vervangen voor de zekerheid is ook een optie, die dingen kosten haast niets.
Dat die thermostaat niet open gaat zou inderdaad wat lucht kunnen zijn of gewoon een verotte thermostaat, maar meestal gaat ie dan gewoon helemaal niet meer open.
Thermostaatje vervangen voor de zekerheid is ook een optie, die dingen kosten haast niets.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Ronald1916V schreef:Zou inderdaad dat thermocontact eens controleren, die fan moet gewoon draaien of niets doen.. standje er tussenin kent zo'n oud ding nog niet.
Dat die thermostaat niet open gaat zou inderdaad wat lucht kunnen zijn of gewoon een verotte thermostaat, maar meestal gaat ie dan gewoon helemaal niet meer open.
Thermostaatje vervangen voor de zekerheid is ook een optie, die dingen kosten haast niets.
thermocontact zeker vervangen, en thermostaat kost ook geen drol. Goed ontluchten, en kijken of je dan nog een probleem hebt.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Goed....het is eindelijk weer eens wat beter weer geworden.
Eerst eens aan de gang gegaan met de achterschermen...hameren hielp echt helemaal niks meer. Dus toen maar radicaal aangepakt. Potkrik gekocht en tussen binnenscherm en buitenscherm geplaatst en krikken maar!! Dus nu staan de achterschermpjes lekker bol en barst de verf er lekker vanaf
Vandaag was het ook redelijk weer dus heb meteen maar eens wat fotootjes geschoten
Eerst eens aan de gang gegaan met de achterschermen...hameren hielp echt helemaal niks meer. Dus toen maar radicaal aangepakt. Potkrik gekocht en tussen binnenscherm en buitenscherm geplaatst en krikken maar!! Dus nu staan de achterschermpjes lekker bol en barst de verf er lekker vanaf
Vandaag was het ook redelijk weer dus heb meteen maar eens wat fotootjes geschoten
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Moet ie wel een keer onze kant op komen
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
blijft een gaaf gebakkie dit
blijft inderdaad een vet gebakkie en die roestige motorkap vind ik ook vet staan!
zitten weer een paar mooie foto's tussen
zitten weer een paar mooie foto's tussen
-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
blijf het toch 1 van de vetste creatie's vinden... alleen die motorkap
vind ut niet echt int geheel passen....
vind ut niet echt int geheel passen....
Renault 19 1.8 16V Cabrio
mooie foto's!
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Leuke foto's Tinus!
Je krijgt er echt handigheid in!
Het is een lekker eigenwijs apparaat.
En die kap....hoe gekker hoe beter!
Je krijgt er echt handigheid in!
Het is een lekker eigenwijs apparaat.
En die kap....hoe gekker hoe beter!
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Vind 'm wel gaaf zo, die motorkap maakt 'm wel af