[Clio 1.8 16V] Arco's "La Salope Noire" VERKOCHT

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

krijgen er mensen nu al kusjes van JP?

mag ik er ook 2??????? :lol:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

En ik dan !?!
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Achteraan aansluiten :wink:

De fusees van jacques vind ik wel gek, ik heb hier 2.0 16v megane fusees die toch echt 22mm dik zijn, heb alleen ff geen boutgat gemeten.

Wat Arco nu gedaan heeft is hetzelfde als wat ik gedaan heb, affrezen en busjes erin zodat je std schokbrekers kunt gebruiken.

Ga je naar 14mm blijft er aan het onderste boutgat van je schokbreker weinig materiaal over (aan de kant waar het wiel zit). Dat vond ik geen optie.

EDIT: Jacques, de fusee wat je hebt is in elk geval niet van een megane 2.0 16v van voor 2000, deze hebben zeker weten GEEN afstand van 60mm, maar 55mm. De diesels hadden 60mm, net als de 1.6 16v Clio's NA 2000, en RS ph2 vanaf 2002 (Y)

Ik zou bijna zeggen dat jij daar een set Ph2 Clio rs OF megane 1 diesel <2000 fusees hebt gezien de boutgatafstand en dikte.

Wat een gedoe :~ |: :beer: :D
Laatst gewijzigd door Jean-Paul-S op ma 1 nov 2010 16:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Kusjes ?? Dat zijn 2 dichtgeslagen ogen ... :lol:

Ik zal vanavond ook ff artikelnummers van de bouten vergelijken JP (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Doe ook het remzadel zoals ik je mailde (Y)
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Dank voor de kusjes XXXXX

De fussees zijn van een Megane 2.0 16V coupe bouwjaar 1996

De door mij persoonlijk gedemonteerde donorauto.

hart op hart maat is Megane 2.0 16V coupe bouwjaar 1996: 60mm
hart op hart maat R19 16V: 54mm
Net even opgemeten
Laatst gewijzigd door jacques op ma 1 nov 2010 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Ik kon mn post niet goed aanpassen, vandaar :D

Wel heel erg vreemd wat jij er dan onder hebt, 60mm op een 2.0 16v megane kan normaal echt niet, tenzij de hele boel is omgebouwd. De enige megane met 60mm boutafstand was de megane 1 diesel.

Voor de puzzelaars:

http://www.bilstein.de/fileadmin/user_u ... _final.pdf

Meg 1 diesel heeft 58, maar noemen we hier maar even 60mm. 2.0 16v heeft 54, hier genoemd 55 (dus de fusees die hier liggen van een meg 1 2.0 16v voor 2000).
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Nou jammer dan. Ik meet 74mm buitenkant gaten en trek er 14 van af. Dat is 60
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Dialogys geraadpleegd ...

DA0H - Megane I phase I 2.0 16V : fuseegaten 60 / bout 14mm / remschijf 262 mm -> wel een groter wiellager 40x84x38

DA0N - Megane I phase I 1,9 DTi : fuseegaten 54 / bout 14mm / remschijf 259

DA0G - Megane I phase I 2.0 8V : idem aan DA0N

DA0N - Megane I phase II 1,6 16V : fuseegaten 54 / bout 14mm / remschijf 280

DA03 - Megane I Phase II 2.0 IDE : idem aan DA04

Alle remklauwen en "hoefijzers"/remklauwhouders zijn verschillend.
Laatst gewijzigd door Arco op ma 1 nov 2010 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

conseclusie :p ?
Trust me. I know what I'm doing.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Jacques gelijk heeft m.b.t. de boutafstand in fusee en ik er nu zo'n beetje van overtuigd ben dat geen enkele fusee van welke Megane I Phase I of Phase II "zomaar" past op de veerpoot van een Clio 16V zonder aanpassing omdat de fuseestukken breder zijn t.o.v. de 5 GTT / Clio 16V ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

moet je dus toch aan de adapters?
Trust me. I know what I'm doing.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Of fusee stukje affrezen ...

Maar goed, dat is wel heel erg makkelijk :D

"Zoekt en gij zult vinden" is mij ooit verteld. Er zal best een fusee zijn met de juiste dikte en dan hopelijk ook voorzien van de "grotere" oren zodat er andere/grotere remklauwen op kunnen ...

Kangoo valt af, want dat is hetzelfde als de Megane I. Laguna is anders en zo te zien ook breder m.b.t. de bevestiging van de schokdemper (minimaal 24mm). Espace II en III ook niet, want dat is hetzelfde als de Laguna I.

Fusee van een R21 wellicht (L48R 2.0 12V), maar dat kan ook niet, want die heeft geen bevestiging voor een spoorstang.

19 16V is al bekeken door Jacques en is alleen mogelijk met Bracket en aanpassen fusee.

Er blijft voor de rest weinig over ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

of brembo's van een 406 maja dan moet je weer spacers ertussen of dik brede pimp velgen

tis wat :P
Trust me. I know what I'm doing.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Koppijn kost het ... :evil:

:smile:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

schokbrekers erbij pakken, die ook 26mm ruimte hebben en steek 60mm met 2x14mm gat. Die moeten toch bestaan voor een Williams 2.0 16V

(In het geval van een R19 weet ik het wel. De hele veerpoot van een Megane)
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

kerst is zeer vroeg dit jaar :D :Santa:

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... 010377.jpg[/img]

Setje APEX -60mm schokdemperset voor + achter.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Mooi. En nu pst alles? (of moet je toch gaan frezen?)
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

nice, ben benieuwd hoe deze bevallen. Ik dacht dat de 16v variant -50 was en de clio1 (1.4/1.8) -60
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

@ Jacques : ik heb gister mijn fusee's weggebracht om te laten frezen zodat de veerpoot van de 16V erop past (4mm dunner dus. 2mm aan weerszijden) en daarin 2x een bus laten persen zodat er een bout 12mm doorheen past ipv 14mm.

Ik denk dat dit alom de smelste en beste manier is. (zoals JP ook al eens had gedaan) (F)

@ Geert : Clio 16V is leverbaar in -40mm en -60mm
Voor de andere Clio's I met fuseeafstand 54 is er leverbaar -40 V+A of -60 V & -40 A.
zie de site van APEX zelf.

Ik ben ook benieuwd hoe ze bevallen. Bij Wouter zitten ze eronder en bevallen prima heb ik het idee en Ray heeft ze ook onder zijn RingRacer zitten. Ook van hem tot dusver geen commentaar gehoord.

Meteen ook maar even bij Renault een complete set schokdemperbevestiging besteld incl. lager, topschotel, rubbers enz ..
Is alles weer als nieuw. (Y)

Vanavond een set cup/reservewielen ophalen. Dan kunnen de winterbanden daar omheen. :p
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Die zilveren, zijn wel maar 6,5j he :p
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Nee, die niet. 8)

Een setje mooie strakke in het zwart. (thanx 2 Heine :worship: )
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
heine hut
Berichten: 470
Lid geworden op: zo 12 sep 2004 8:50
Locatie: Donkerbroek FR.
Contacteer:

liggen klaar Arco. :smile:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Jean-Paul-S schreef:Achteraan aansluiten :wink:

De fusees van jacques vind ik wel gek, ik heb hier 2.0 16v megane fusees die toch echt 22mm dik zijn, heb alleen ff geen boutgat gemeten.

Wat Arco nu gedaan heeft is hetzelfde als wat ik gedaan heb, affrezen en busjes erin zodat je std schokbrekers kunt gebruiken.

Ga je naar 14mm blijft er aan het onderste boutgat van je schokbreker weinig materiaal over (aan de kant waar het wiel zit). Dat vond ik geen optie.

EDIT: Jacques, de fusee wat je hebt is in elk geval niet van een megane 2.0 16v van voor 2000, deze hebben zeker weten GEEN afstand van 60mm, maar 55mm. De diesels hadden 60mm, net als de 1.6 16v Clio's NA 2000, en RS ph2 vanaf 2002 (Y)

Ik zou bijna zeggen dat jij daar een set Ph2 Clio rs OF megane 1 diesel <2000 fusees hebt gezien de boutgatafstand en dikte.

Wat een gedoe :~ |: :beer: :D
JP, hoe heb jij dat gemonteerd ??? Ringen tussen homokineet en naaf ?? Of andere fuseekogel ??

Lijkt erop zoals Jacques al zei dat fusee van Megane iets verder naar buiten komt ...

Zie ook dit : http://www.microsofttranslator.com/bv.a ... 6t%3D36976

extra ring van 5 mm is nodig om aandrijfas passend te maken t.o.v. fusee en lengte as.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Als ik in H-base kijk en de R19 16V vergelijk met de megane coupe 2.0 16V 1996 dan zou ik 8mm schijven tussen de aandrijfas en het fussee doen (per kant) Het subframe en de draagarmen van beide auto's zijn qua maten iedentiek. Ik heb ze hier liggen en alles nagemeten.

Als ik de franse text zo lees gaan er per kant 2 spacers van elk 5mm dik tussen.
Laatst gewijzigd door jacques op di 2 nov 2010 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Ik heb nu even niks gemonteerd, maar ben de Clio aan het afbreken.

Verder heeft Jacques weer gelijk mtb tot de spacer :) (Y)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Arco schreef:
JP, hoe heb jij dat gemonteerd ??? Ringen tussen homokineet en naaf ?? Of andere fuseekogel ??

Lijkt erop zoals Jacques al zei dat fusee van Megane iets verder naar buiten komt ...

Zie ook dit : http://www.microsofttranslator.com/bv.a ... 6t%3D36976

extra ring van 5 mm is nodig om aandrijfas passend te maken t.o.v. fusee en lengte as.
he dat is die goser die ook zijn williams stabi had verslepen. dit doettie dan wel weer netjes.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

sluitringen m24 pakken, lekker goedkoop
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

dat idee heb ik nu ook. Anders toci maar brackets monteren van Bart ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

voor de volledigheid :
Arco schreef:(I)

Net even op de site van Fabory gekeken ...

Daar hebben ze ringen M24 en M27 van 4mm dik en zelfs 10mm dik met een diameter van +/- 50mm. Daarmee zou ik dus uit de voeten kunnen.

Ivm homokineet wellicht het "hart" iets meer laten verzinken... dat kunnen zij wellicht doen.
Zal vanmiddag ook de maten eens nemen van wat er nodig is en zaterdag meenemen. (Y)

Rest alleen dan weer een "probleem" waar ik gister met Heine op stuitte... Mijn aandrijfas rechts past nu namelijk net. De moer past net en er is geen "vlees" meer over over achter het fusee een opvulling te doen van +/- 8 mm ...

Of een andere as zoeken die wel goed is (er vanuit gaande dat deze die er nu onder zit niet goed is ... :( )
Of de aandrijfas op de prise-as iets meer naar buiten zetten en dus de beveiligingsgaatjes voor de splitpen +/8 mm meer naar buiten boren zodat op die manier de as verder naar buiten komt...

Al met al gaat er weer wat denk en zoekwerk inzitten die ik met een setje brackets niet had gehad ... |:

Bijkomend voordeel is dan weer dat de spoorbreedte ook iets breder gaat worden (zoals jullie wellicht op de link hebben gezien) :D
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

hmmm, ik heb deze ervaring net gehad gezien ik alles echt breder heb gemaakt, want dit is in principe niets anders dan een spoorverbreder, daarom hebben die meganes ook een et van 48 (ofzo) om het draaipunt op de correcte plek te zetten.

ik heb dus sluitringen m24 er tussen, niet verzinkt en gaat prima.

ook heb ik het gat voor het borgpinnetje getracht ernaast te boren zodat ik nog wat meer ruimte had, maar dit is in mijn ogen echt niet mogelijk omdat ik vond dat er dan te veel speling op komt te zitten.

ik heb er 3 sluitringen tussen en moer pastte net niet helemaal meer, had er locktite bij op gesmeerd, heb een orginele renault moer met een kunsstof borging gebruikt zonder sluitring, die zijn platter dan die metalen borgmoeren die ze tegenwoordig vaak bijleveren.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

(Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Wat een beun oplossing :p
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Als je het zo zegt wel ja. ...

Andere oplossing is fuseekogel verder op de draagarm zetten ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

of gewoon de originele fusee's laten zitten en adapters halen :lol:
Gesloten