Tim's Ringracer - Clio 16V - Verkoop
Na ongeveer 1,5 jaar Megane Coupe 2.0 16V gereden te hebben heb ik besloten deze te verkopen. Dit omdat ik een nieuwe verslaving erbij gekregen heb namelijk circuitrijden! Met name de Nurburgring ben ik geregeld te vinden!
Vandaar dat ik rond ben gaan kijken naar een iets lichtere auto met ongeveer hetzelfde vermogen. Zitten twijfelen om een Clio Williams te kopen omdat ik dit een erg gave auto vind maar aan de andere kant gezien de aanpassingen die ik wil doen om hem raceklaar te maken ging deze niet binnen het budget passen. Daarom dus voor een Clio 16V gegaan. Ook een erg leuke wagen en hij doet het prima op de ring!
Na een zoektocht uitgekomen bij een leuke 16V ergens achter Arnhem en samen met Ronald1916V die kant opgereden. Na een grondige inspectie en een proefrit bleek dit toch wel een erg nette auto te zijn, motor loopt erg goed, interieur zag er goed uit en de carroserie is hard op de dorpel links achter na, daar moet volgend jaar een keer wat aan gebeuren.
Dus over de prijs wat onderhandeld en uiteindelijk voor een leuk bedrag mee kunnen nemen met wat nieuwe onderdelen en een vers jaar APK.
Afgelopen zaterdag de auto opgehaald, mee naar huis en daar even nagekeken of hij technisch ringklaar was. Remblokken, een fuseekogel en een fles olie verder en de spullen gepakt en toen grondig een weekend getest am ring!
Conclusie na het weekend: de auto is technisch top, koeling is goed voor mekaar dus ik ben er blij mee! Enige puntje is dat de tankvlotter niet fris meer is. Na bijna 400 KM had ik ongeveer een kwart tank benzine verbruikt aldus de tankmeter, bij het tanken ging er alleen wel 55 euro in
Hier even wat foto's van de auto:
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-NH6JE7TM.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7IBEEFLY.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-8UTX3ZLQ.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JQCVLTCU.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VZFITTJV.jpg[/img]
Er zijn een aantal dingen die ik aan wil passen zoals;
- Koni onderstel en verlagen
- Achterkant verlagen
- Interieur eruit
- Kuipstoelen
- Sparco remmerij met Ferodo DS2500 blokken
- Rolkooi
- Chippen
Dat zijn de plannen die ik er voorlopig mee heb en dan is hij al aardig naar de zin!
Vandaar dat ik rond ben gaan kijken naar een iets lichtere auto met ongeveer hetzelfde vermogen. Zitten twijfelen om een Clio Williams te kopen omdat ik dit een erg gave auto vind maar aan de andere kant gezien de aanpassingen die ik wil doen om hem raceklaar te maken ging deze niet binnen het budget passen. Daarom dus voor een Clio 16V gegaan. Ook een erg leuke wagen en hij doet het prima op de ring!
Na een zoektocht uitgekomen bij een leuke 16V ergens achter Arnhem en samen met Ronald1916V die kant opgereden. Na een grondige inspectie en een proefrit bleek dit toch wel een erg nette auto te zijn, motor loopt erg goed, interieur zag er goed uit en de carroserie is hard op de dorpel links achter na, daar moet volgend jaar een keer wat aan gebeuren.
Dus over de prijs wat onderhandeld en uiteindelijk voor een leuk bedrag mee kunnen nemen met wat nieuwe onderdelen en een vers jaar APK.
Afgelopen zaterdag de auto opgehaald, mee naar huis en daar even nagekeken of hij technisch ringklaar was. Remblokken, een fuseekogel en een fles olie verder en de spullen gepakt en toen grondig een weekend getest am ring!
Conclusie na het weekend: de auto is technisch top, koeling is goed voor mekaar dus ik ben er blij mee! Enige puntje is dat de tankvlotter niet fris meer is. Na bijna 400 KM had ik ongeveer een kwart tank benzine verbruikt aldus de tankmeter, bij het tanken ging er alleen wel 55 euro in
Hier even wat foto's van de auto:
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-NH6JE7TM.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7IBEEFLY.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-8UTX3ZLQ.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JQCVLTCU.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VZFITTJV.jpg[/img]
Er zijn een aantal dingen die ik aan wil passen zoals;
- Koni onderstel en verlagen
- Achterkant verlagen
- Interieur eruit
- Kuipstoelen
- Sparco remmerij met Ferodo DS2500 blokken
- Rolkooi
- Chippen
Dat zijn de plannen die ik er voorlopig mee heb en dan is hij al aardig naar de zin!
Laatst gewijzigd door Tim op vr 23 okt 2009 22:35, 8 keer totaal gewijzigd.
Leuke 16v kerel!
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18298
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Leuke auto Tim. Veel Ring-plezier ermee.
Enne.... Die OZ-tjes lijken wel standaard onder een 16V.
Enne.... Die OZ-tjes lijken wel standaard onder een 16V.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
zeer leuke clio tim! en erg mooie wieltjes
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Leuke auto. En leuk dat je hem voor de Ring gaat aanpassen. Geen bling, maar alles functioneel dus. Bij de kuipstoelen komen ook 4/6 puntsgordels, neem ik aan?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
mooi ding tim. als hij klaar is wil ik wel een keer stukje tuffen hoor, heb ik wel tegoed
kleine blik in mijn glazen bol
[img]http://members.home.nl/b-prins/images/IMG_6119.JPG[/img]
kleine blik in mijn glazen bol
[img]http://members.home.nl/b-prins/images/IMG_6119.JPG[/img]
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Net ding Tim, maar dat had ik al eerder gezegd dan jou toen we er bij gingen kijken
Bekende plek overigens die eerste foto
Bekende plek overigens die eerste foto
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Nette 16V, altijd mooi zo'n ringtool!
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
goed bezig tim
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Bedankt voor de reacties
@ Martijn Brouwer
Er komen ook 4 punts gordels in inderdaad.
@ Tom
De Megane is al even geleden verkocht aan een jongen uit Meppel. Hij is onlangs alleen wel weer overgeschreven op iemand anders z'n naam... Hoe dat zit vraag ik me wel af.
M'n dagelijkse kilometers rijd ik in een peugeot 207, heel wat anders maar het rijdt erg lekker!
@ Martijn Brouwer
Er komen ook 4 punts gordels in inderdaad.
@ Tom
De Megane is al even geleden verkocht aan een jongen uit Meppel. Hij is onlangs alleen wel weer overgeschreven op iemand anders z'n naam... Hoe dat zit vraag ik me wel af.
M'n dagelijkse kilometers rijd ik in een peugeot 207, heel wat anders maar het rijdt erg lekker!
-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
Nette clio Tim
(heb eventueel wel twee kuipjes voor je)
(heb eventueel wel twee kuipjes voor je)
Renault 19 1.8 16V Cabrio
1 Tip, koop geen goedkope rotkrengen waar je voor geen meter in zit, zeker met lange afstanden als naar de ring, moet je niet besparen op comfort!
Ga es bij een toko als biesheuvel in alle stoeltjes zitten die ze hebben, zie je vaak dat een duurdere vaak het lekkerst zit
Ga es bij een toko als biesheuvel in alle stoeltjes zitten die ze hebben, zie je vaak dat een duurdere vaak het lekkerst zit
Wat voor kuipen heb je dan?Mark Coupe schreef:Nette clio Tim
(heb eventueel wel twee kuipjes voor je)
@ Steven
Ik heb hier bij de lokale tjoeningshop al even in een paar modellen gezeten en zo'n Sparco Sprint V vond ik wel aardig zitten en qua breedte past het ook goed. Op de lange afstand is het natuurlijk afwachten wat het is.
Wie hebben ervaring met deze stoelen?
Das een kuip met buizenframe, volgens mij rijden Florus en Chris ermee, die zijn er wel tevreden over.
Ik zit met mijn kippenkont in een Sparco Corsa, heerlijk strak. Al zou ik een Sparco Evo ook wel willen hebben.
Ik zit met mijn kippenkont in een Sparco Corsa, heerlijk strak. Al zou ik een Sparco Evo ook wel willen hebben.
als je een beetje breder bent zoals ik
koop dan een verbrede versie van cobra bij biesheuvel
niet duur en zitten perfect met FIA goedkeur.
koop dan een verbrede versie van cobra bij biesheuvel
niet duur en zitten perfect met FIA goedkeur.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18298
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Yup. Sparco Sprint V is tot nu een leuke en lekkere stoel voor weinig geld.
M'n langste rit erin was naar Ter Apel en dat beviel goed. Ik denk dat Chris en Florus je er meer over kunnen vertellen. Zijn er o.a mee naar de Ring geweest zonder problemen.
M'n langste rit erin was naar Ter Apel en dat beviel goed. Ik denk dat Chris en Florus je er meer over kunnen vertellen. Zijn er o.a mee naar de Ring geweest zonder problemen.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Voor de goede orde. De williams stoelen zitten niet echt beroerd, maar als ik daarmee naar de ring kachel wil ik er ook wel effe uit hoor . Je moet je ook nog afvragen of je met een helm wilt (kunnen) rijden.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
heb je dan voor de bijrijder een sparco evo xl?Steven schreef:Das een kuip met buizenframe, volgens mij rijden Florus en Chris ermee, die zijn er wel tevreden over.
Ik zit met mijn kippenkont in een Sparco Corsa, heerlijk strak. Al zou ik een Sparco Evo ook wel willen hebben.
Immer wieder die verdammte Holländer
ah beter
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18298
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Ik 1 van een 5 campus, anders kan ze niet overhellen naar links.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18298
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Meeste kuipen kun je gewoon ook met helm zitten. No prob. Zoals Steven zei, zit het meestal in de hoogte van de stoel.
Gebruik de originele rails bv en zet daar het stoelframe (bv de zijbevestigingsplaten van Sparco zelf) op met kuip. Zit je zo 5 cm lager dan bij een standaard stoel.
Enne... stoeltje kopuh ???
Afdekhoes is wasbaar.
Gebruik de originele rails bv en zet daar het stoelframe (bv de zijbevestigingsplaten van Sparco zelf) op met kuip. Zit je zo 5 cm lager dan bij een standaard stoel.
Enne... stoeltje kopuh ???
Afdekhoes is wasbaar.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Als alles mee gaat zitten heb ik binnen niet al te lange tijd een setje kuipstoelframe's over, speciaal voor de clio.Tim_Coupe schreef:Hoe de bevestiging het best kan ben ik nog niet helemaal uit. Frame kopen of orgineel pas maken.
Stoel ruilen voor een kratje bier Arco?
Is een kwestie van je stoelen op schroeven/bouten/lassen en klaar.
Project: GTT Blue Sport