Jacob 5 Gtt / 5 AT / Megane 3 Coupe
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Tijdje geleden de turbo van een andere AT weggebracht voor revisie (wat later een restauratie bleek) naar ETT Eindhoven. Het werd een restauratie omdat er behoorlijk wat zat vastgeroest en dus ook afbrak bij het demonteren.
Uiteindelijk een zo goed als nieuw exemplaar mee terug terug gekregen, weer super service gehad!
In deze staat achter gelaten :
[img]http://inlinethumb13.webshots.com/15948 ... 600Q85.jpg[/img]
Dit is een bout ja
[img]http://inlinethumb11.webshots.com/49610 ... 600Q85.jpg[/img]
Een aantal weken later weer opgehaald, maar dan in deze staat
[img]http://inlinethumb43.webshots.com/47978 ... 600Q85.jpg[/img]
[img]http://inlinethumb42.webshots.com/49641 ... 600Q85.jpg[/img]
[img]http://inlinethumb52.webshots.com/45171 ... 600Q85.jpg[/img]
Uiteindelijk een zo goed als nieuw exemplaar mee terug terug gekregen, weer super service gehad!
In deze staat achter gelaten :
[img]http://inlinethumb13.webshots.com/15948 ... 600Q85.jpg[/img]
Dit is een bout ja
[img]http://inlinethumb11.webshots.com/49610 ... 600Q85.jpg[/img]
Een aantal weken later weer opgehaald, maar dan in deze staat
[img]http://inlinethumb43.webshots.com/47978 ... 600Q85.jpg[/img]
[img]http://inlinethumb42.webshots.com/49641 ... 600Q85.jpg[/img]
[img]http://inlinethumb52.webshots.com/45171 ... 600Q85.jpg[/img]
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Nope, op de bouten/tapeinden na is aan de buitenkant niets nieuws. De actuator was niet te redden, maar diegene die op de zilveren AT zit werkt nog goed dus dan gaan wij die gebruiken.
Vanbinnen is een ander verhaal, daar is wel behoorlijk wat vernieuwd natuurlijk
Thanx, heeft inderdaad wel een paar euro gekost maar dat is het ook zeker wel waard.
Vanbinnen is een ander verhaal, daar is wel behoorlijk wat vernieuwd natuurlijk
Thanx, heeft inderdaad wel een paar euro gekost maar dat is het ook zeker wel waard.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Kwam van de week zoon soort gelijke roestige turbo van een AT tegen.
Die van chris, daar is ook elk boutje afgebroken of weggeroest.
Die van chris, daar is ook elk boutje afgebroken of weggeroest.
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Ondertussen zit er apk op de AT (dankzij de vele uren werken van mijn broer en het waar mogelijk bijspringen van mijn kant) en onlangs al een meeting (OhOh Ommen) meegepakt. Het originele plan (deels opnieuw spuiten) even uitgesteld, was wegens omstandigheden niet haalbaar in de planning. Maar goed, ik kan nu in ieder geval rijden en genieten van de AT.
Eind maart begonnen. Alle stuurkogels aan de voorzijde vervangen, het interieur eruit gehaald, alarm eruit gehaald en waar nodig plaatwerk verwijderd. Toen bleek al dat er kortsluiting was geweest, bij de aansluiting van het alarm bij het contactslot (de stekkers zijn toen beschadigd, zat speling op) en onder de motorkap.
Mooie combinatie, oud en nieuw
[img]http://inlinethumb51.webshots.com/50482 ... 600Q85.jpg[/img]
Einddemper zat deels gepuntlast vast en was behoorlijk verrot. Inmiddels weer hersteld en zit er weer onder.
[img]http://inlinethumb61.webshots.com/50620 ... 600Q85.jpg[/img]
Tijdelijk op een setje wielen gezet om te kunnen verplaatsen
[img]http://inlinethumb12.webshots.com/50699 ... 600Q85.jpg[/img]
Maandje later weer verder gegaan, hier nog een foto van de kortsluiting onder de kap. De kabelboom volledig gestript, de gesmolten kabel verwijderd / vervangen en weer opnieuw ingetapet (en ervoor gezorgd dat dit niet meer kan gebeuren).
[img]http://inlinethumb46.webshots.com/49133 ... 600Q85.jpg[/img]
Wat knip en plakwerk
[img]http://inlinethumb49.webshots.com/46960 ... 600Q85.jpg[/img]
[img]http://inlinethumb35.webshots.com/45538 ... 600Q85.jpg[/img]
[img]http://inlinethumb13.webshots.com/49100 ... 600Q85.jpg[/img]
[img]http://inlinethumb12.webshots.com/42891 ... 600Q85.jpg[/img]
[img]http://inlinethumb21.webshots.com/51220 ... 600Q85.jpg[/img]
[img]http://inlinethumb05.webshots.com/47940 ... 600Q85.jpg[/img]
Zowel links als rechtsvoor zijn er nieuwe vloerbakken ingekomen (van de oude zoveel mogelijk laten zitten, stukje stevigheid).
[img]http://inlinethumb11.webshots.com/51274 ... 600Q85.jpg[/img]
Turboooooo
[img]http://inlinethumb39.webshots.com/48038 ... 600Q85.jpg[/img]
Samen met mijn broer toen een proefrit gaan maken, zijn AT was de servicewagen haha. Gelukkig niet nodig gehad!
[img]http://inlinethumb11.webshots.com/37066 ... 600Q85.jpg[/img]
De donderdag voor OhOh Ommen zat er weer APK op, laatste vervaldatum APK was 2001 dus dat was “even” geleden zeg maar Vanzelfsprekend vooraf alle vloeistoffen vervangen, kleppen gesteld, remmen gangbaar gemaakt, stukje lager gelegd, etcetc.
[img]http://inlinethumb10.webshots.com/51145 ... 600Q85.jpg[/img]
[img]http://inlinethumb63.webshots.com/51134 ... 600Q85.jpg[/img]
[img]http://inlinethumb54.webshots.com/50997 ... 600Q85.jpg[/img]
[img]http://inlinethumb05.webshots.com/50692 ... 600Q85.jpg[/img]
Toch een kilometer of 600 gemaakt die dag naar Ommen en volledig zonder problemen, rijd behoorlijk comfortabel (eigenlijk de meest comfortabele auto qua onderstel die ik heb haha).
Eind maart begonnen. Alle stuurkogels aan de voorzijde vervangen, het interieur eruit gehaald, alarm eruit gehaald en waar nodig plaatwerk verwijderd. Toen bleek al dat er kortsluiting was geweest, bij de aansluiting van het alarm bij het contactslot (de stekkers zijn toen beschadigd, zat speling op) en onder de motorkap.
Mooie combinatie, oud en nieuw
[img]http://inlinethumb51.webshots.com/50482 ... 600Q85.jpg[/img]
Einddemper zat deels gepuntlast vast en was behoorlijk verrot. Inmiddels weer hersteld en zit er weer onder.
[img]http://inlinethumb61.webshots.com/50620 ... 600Q85.jpg[/img]
Tijdelijk op een setje wielen gezet om te kunnen verplaatsen
[img]http://inlinethumb12.webshots.com/50699 ... 600Q85.jpg[/img]
Maandje later weer verder gegaan, hier nog een foto van de kortsluiting onder de kap. De kabelboom volledig gestript, de gesmolten kabel verwijderd / vervangen en weer opnieuw ingetapet (en ervoor gezorgd dat dit niet meer kan gebeuren).
[img]http://inlinethumb46.webshots.com/49133 ... 600Q85.jpg[/img]
Wat knip en plakwerk
[img]http://inlinethumb49.webshots.com/46960 ... 600Q85.jpg[/img]
[img]http://inlinethumb35.webshots.com/45538 ... 600Q85.jpg[/img]
[img]http://inlinethumb13.webshots.com/49100 ... 600Q85.jpg[/img]
[img]http://inlinethumb12.webshots.com/42891 ... 600Q85.jpg[/img]
[img]http://inlinethumb21.webshots.com/51220 ... 600Q85.jpg[/img]
[img]http://inlinethumb05.webshots.com/47940 ... 600Q85.jpg[/img]
Zowel links als rechtsvoor zijn er nieuwe vloerbakken ingekomen (van de oude zoveel mogelijk laten zitten, stukje stevigheid).
[img]http://inlinethumb11.webshots.com/51274 ... 600Q85.jpg[/img]
Turboooooo
[img]http://inlinethumb39.webshots.com/48038 ... 600Q85.jpg[/img]
Samen met mijn broer toen een proefrit gaan maken, zijn AT was de servicewagen haha. Gelukkig niet nodig gehad!
[img]http://inlinethumb11.webshots.com/37066 ... 600Q85.jpg[/img]
De donderdag voor OhOh Ommen zat er weer APK op, laatste vervaldatum APK was 2001 dus dat was “even” geleden zeg maar Vanzelfsprekend vooraf alle vloeistoffen vervangen, kleppen gesteld, remmen gangbaar gemaakt, stukje lager gelegd, etcetc.
[img]http://inlinethumb10.webshots.com/51145 ... 600Q85.jpg[/img]
[img]http://inlinethumb63.webshots.com/51134 ... 600Q85.jpg[/img]
[img]http://inlinethumb54.webshots.com/50997 ... 600Q85.jpg[/img]
[img]http://inlinethumb05.webshots.com/50692 ... 600Q85.jpg[/img]
Toch een kilometer of 600 gemaakt die dag naar Ommen en volledig zonder problemen, rijd behoorlijk comfortabel (eigenlijk de meest comfortabele auto qua onderstel die ik heb haha).
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Lekker bezig geweest Jacob!
Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Bedankt ! Voornamelijk Wim heeft er behoorlijk wat uren in moeten steken om het voor elkaar te krijgen.
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Gaaf hoor
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Je treft het maar met Wim...., als je Wim toch niet had...enz
mooi werk Jacob!
die AT's kun je ook lekker op de straat leggen zeg
die AT's kun je ook lekker op de straat leggen zeg
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Bedankt Chris !
Wat is de status van jou AT project, is ook al een tijdje niet bijgewerkt ?
Wat is de status van jou AT project, is ook al een tijdje niet bijgewerkt ?
Dat klopt...Jacob Priem schreef: is ook al een tijdje niet bijgewerkt ?
Je hebt Jochem's "tegenslagen" vast wel gelezen... Dat is een van de oorzaken dat mijn 5je er nog steeds zo bij staat:
[img]http://2.media.hyves-static.net/1497213 ... 13585.jpeg[/img]
En ik kan je zeggen dat het enorm kriebelt om het sleuteltje weer eens om te draaien... Helemaal als ik jouw foto's zo zie!
Van de week wel weer wat leuke verhalen over het 5je gehoord! Per toeval kwam ik in Zuid-Afrika een oude vriend van mijn broer tegen!
Prachtig!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Jajajaa..ik begrijp de hint....
Er komt binnenkort een dag en dan.....
Er komt binnenkort een dag en dan.....
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
haha, ik dacht ik doe het even subtiel Jochem...
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
De Clio is bijna 4 jaar, dus ik "mocht" van mijn werkgever weer opzoek naar een vervanger. Ook dit keer ben ik weer bij Renault uitgekomen, als het goed is zal deze week (of komende week) de nieuwe besteld gaan worden.
Het is een Megane Coupe 1.2 Tce GT-line geworden. Kleur is Blanc Nacre (wit parelmoer) en daarbij nog aantal opties zoals Xenon, Bose Sound system, privacyglas achter en een automatische parkeerrem. Verder zit de GT-line standaard al behoorlijk dik in de opties dus dit was wel genoeg.
Qua uitrusting ga ik een flinke stap vooruit (Cup uitvoering in de RS is "best kaal"), maar qua motor een stap terug. Het is de 1.2 Tce geworden, voornamelijk vanwege de bijtelling. De 1.4 Tce, de 2.0 16v en de 2.0 16v Turbo (niet RS) zijn 25% en in de laatste 2 gevallen mag ik sowieso een extra bijdrage per maand aftikken van 30,00 (vanwege een niet zuinige klasse). Nu bij de 1.2 krijg ik 30,00 per maand korting, daarnaast heb ik nog genoeg speelgoed voor in het weekend staan
Voor de beeldvorming, hier nog 2 plaatjes waarop de kleur mooi uitkomt. Bij de 2012/2013 versie zijn de stootstrips al af-fabriek gespoten.
[img]http://autobedrijfkerres.nl/images/page ... per_07.jpg[/img]
[img]http://autobedrijfkerres.nl/images/page ... per_06.jpg[/img]
Het is een Megane Coupe 1.2 Tce GT-line geworden. Kleur is Blanc Nacre (wit parelmoer) en daarbij nog aantal opties zoals Xenon, Bose Sound system, privacyglas achter en een automatische parkeerrem. Verder zit de GT-line standaard al behoorlijk dik in de opties dus dit was wel genoeg.
Qua uitrusting ga ik een flinke stap vooruit (Cup uitvoering in de RS is "best kaal"), maar qua motor een stap terug. Het is de 1.2 Tce geworden, voornamelijk vanwege de bijtelling. De 1.4 Tce, de 2.0 16v en de 2.0 16v Turbo (niet RS) zijn 25% en in de laatste 2 gevallen mag ik sowieso een extra bijdrage per maand aftikken van 30,00 (vanwege een niet zuinige klasse). Nu bij de 1.2 krijg ik 30,00 per maand korting, daarnaast heb ik nog genoeg speelgoed voor in het weekend staan
Voor de beeldvorming, hier nog 2 plaatjes waarop de kleur mooi uitkomt. Bij de 2012/2013 versie zijn de stootstrips al af-fabriek gespoten.
[img]http://autobedrijfkerres.nl/images/page ... per_07.jpg[/img]
[img]http://autobedrijfkerres.nl/images/page ... per_06.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18298
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Ff chien bij Fastchi als er weer een dyno is en klaar is Jacob
Mooi bak En de Clio alweer bijna 4 jaar ? Tijd gaat snel ...
Mooi bak En de Clio alweer bijna 4 jaar ? Tijd gaat snel ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Goed idee van fastchip, eens kijken wat er uit een 1.tweetje kan
Yep, de clio is inmiddels 3 jaar en 10 maanden om precies te zijn (en teller staat op 111.600 kilometer).
Nogmaals bedankt voor de tip van de 1.2 Anthony
Yep, de clio is inmiddels 3 jaar en 10 maanden om precies te zijn (en teller staat op 111.600 kilometer).
Nogmaals bedankt voor de tip van de 1.2 Anthony
Mooie Megane Jacob, goede keuze!
Inderdaad een idee om even langs fastchip te gaan, maar rijdt zoals gezegd in de huidige vorm echt niet slecht hoor!.
Zullen ook best comfortabelere kilometers gaan worden ten opzichte van je Clio.
Inderdaad een idee om even langs fastchip te gaan, maar rijdt zoals gezegd in de huidige vorm echt niet slecht hoor!.
Zullen ook best comfortabelere kilometers gaan worden ten opzichte van je Clio.
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Ziet er goed uit Jacob! Goede daily
Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Van harte alvast dan maar
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Gisteren een "nieuw" setje Gotti's opgehaald voor de AT
[img]http://imageshack.us/a/img607/5530/img2459ea.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img145/2811/img2485z.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img688/1091/img2479cs.jpg[/img]
Zit nog wel wat werk aan natuurlijk, maar dat komt wel goed. Wat zou toch makkelijk zijn als ik iemand zou kennen met een straalkast om die harten aan te pakken....
[img]http://imageshack.us/a/img607/5530/img2459ea.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img145/2811/img2485z.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img688/1091/img2479cs.jpg[/img]
Zit nog wel wat werk aan natuurlijk, maar dat komt wel goed. Wat zou toch makkelijk zijn als ik iemand zou kennen met een straalkast om die harten aan te pakken....
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
mooie Gotti's!!
En deze niet gaan stralen. Daar zien ze er veelste goed voor uit, dit moet je denk ik gewoon gaan schuren en spuiten en de velgen zelf polijsten. Stuur maar eens een mailtje naar cultweels. Die willen het ook wel voor je doen
En deze niet gaan stralen. Daar zien ze er veelste goed voor uit, dit moet je denk ik gewoon gaan schuren en spuiten en de velgen zelf polijsten. Stuur maar eens een mailtje naar cultweels. Die willen het ook wel voor je doen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18298
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Oh yeah.... nice.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Thanx !
Klopt Abel, alleen de harten eventueel stralen (staat er nu eentje met verfafbijt op om te kijken hoe dat gaat) en de randen alleen polijsten. Heb net al even zitten zoeken naar een bedrijf die dat kan en kwam idd ook Cultwheels tegen. Hoorde ook goede verhalen over Wheelfix.
Klopt Abel, alleen de harten eventueel stralen (staat er nu eentje met verfafbijt op om te kijken hoe dat gaat) en de randen alleen polijsten. Heb net al even zitten zoeken naar een bedrijf die dat kan en kwam idd ook Cultwheels tegen. Hoorde ook goede verhalen over Wheelfix.
Erg gave wielen!!
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
die randen polijsten kun je ook prima zelf doen Jacob, als je er zin in hebt natuurlijk
verders echt hele vette velgen! ben benieuwd hoe het gaat staan!
welke kleur wil je de harten gaan maken?
verders echt hele vette velgen! ben benieuwd hoe het gaat staan!
welke kleur wil je de harten gaan maken?
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Thanx !
De harten worden weer goudkleurig en misschien dat ik het polijsten zelf nog ga proberen.
De harten worden weer goudkleurig en misschien dat ik het polijsten zelf nog ga proberen.
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Paar weken geleden eens aan het kijken geweest naar het polijsten, dus om het toch zelf aan te pakken in plaats van uitbesteden. Voldoende huiswerk gedaan online en diverse spullen in huis gehaald en aan het testen geweest. Je moet ergens beginnen, dus eerst met polijsten en vervolgens steeds een stapje zwaarder qua bewerking (/schuurpapier).
Eerst de "binnenkant" alleen polijsten, gaf een goed resultaat (het zwarte is restmateriaal van het polijsten) :
[img]http://imageshack.us/a/img7/5595/gottia ... ijsten.jpg[/img]
Vervolgens de buitenste rand alleen polijsten, was toch nog veel zichtbaar. Let wel : met een andere positie / flits viel het niet zo op.
[img]http://imageshack.us/a/img594/7030/gott ... jsten1.jpg[/img]
Toen wat testwerk met schuren en bleek dat wij toch echt met korrel 600 zouden moeten beginnen en dat dan de "lijntjes" dus ook allemaal teruggeschuurd moeten worden....
[img]http://imageshack.us/a/img706/7035/gottitest1.jpg[/img]
Natuurlijk ook even een stukje van de rand getest (korrel 600 / 1000 / 2000 geschuurd en gepolijst met 2 verschillende compounds)
[img]http://imageshack.us/a/img600/5333/gott ... ijsten.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img210/5333/gott ... ijsten.jpg[/img]
Je ziet hier nog wel vaag de corrosie in terug, maar dat is alleen met je snufferd bovenop de velgen. Als ze gemonteerd zullen zitten valt dit eigenlijk niet op. Nadeeltje is dus dat dit op alle velgen (volledig dus !) moet gebeuren, dus er is nog genoeg te schuren. Heb er een aantal met wat schuurpapier bij broer achtergelaten, mocht hij zich per ongeluk vervelen ...
Ligt 1 velg klaar geschuurd tot en met 1000. Als het meezit komende zaterdag schuren met 2000 en dan eens kijken hoe het gaat met polijsten.
Heb ondertussen al een aantal harten van de eerste laag goud voorzien.
[img]http://imageshack.us/a/img51/363/img2571w.jpg[/img]
Daarnaast ook nog met het nieuwe setje voor de AT van mijn broer bezig geweest, daar komen de gepolijste AT velgen op die ik eerst aan het opknappen was voor mijn AT. In mijn geval was ik voor donkergrijze inserts gegaan, hij heeft op dit moment rode inserts en de rest van de velg is dan zilver gespoten (en rode striping / interieur) dus wilde nu weer rood. Velg moeten nog geschuurd (korrel 2000) en gepolijst worden, aan de rest van de set ben ik net begonnen.
[img]http://imageshack.us/a/img594/3761/img2565ny.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img28/1135/img2563vr.jpg[/img]
Eerst de "binnenkant" alleen polijsten, gaf een goed resultaat (het zwarte is restmateriaal van het polijsten) :
[img]http://imageshack.us/a/img7/5595/gottia ... ijsten.jpg[/img]
Vervolgens de buitenste rand alleen polijsten, was toch nog veel zichtbaar. Let wel : met een andere positie / flits viel het niet zo op.
[img]http://imageshack.us/a/img594/7030/gott ... jsten1.jpg[/img]
Toen wat testwerk met schuren en bleek dat wij toch echt met korrel 600 zouden moeten beginnen en dat dan de "lijntjes" dus ook allemaal teruggeschuurd moeten worden....
[img]http://imageshack.us/a/img706/7035/gottitest1.jpg[/img]
Natuurlijk ook even een stukje van de rand getest (korrel 600 / 1000 / 2000 geschuurd en gepolijst met 2 verschillende compounds)
[img]http://imageshack.us/a/img600/5333/gott ... ijsten.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img210/5333/gott ... ijsten.jpg[/img]
Je ziet hier nog wel vaag de corrosie in terug, maar dat is alleen met je snufferd bovenop de velgen. Als ze gemonteerd zullen zitten valt dit eigenlijk niet op. Nadeeltje is dus dat dit op alle velgen (volledig dus !) moet gebeuren, dus er is nog genoeg te schuren. Heb er een aantal met wat schuurpapier bij broer achtergelaten, mocht hij zich per ongeluk vervelen ...
Ligt 1 velg klaar geschuurd tot en met 1000. Als het meezit komende zaterdag schuren met 2000 en dan eens kijken hoe het gaat met polijsten.
Heb ondertussen al een aantal harten van de eerste laag goud voorzien.
[img]http://imageshack.us/a/img51/363/img2571w.jpg[/img]
Daarnaast ook nog met het nieuwe setje voor de AT van mijn broer bezig geweest, daar komen de gepolijste AT velgen op die ik eerst aan het opknappen was voor mijn AT. In mijn geval was ik voor donkergrijze inserts gegaan, hij heeft op dit moment rode inserts en de rest van de velg is dan zilver gespoten (en rode striping / interieur) dus wilde nu weer rood. Velg moeten nog geschuurd (korrel 2000) en gepolijst worden, aan de rest van de set ben ik net begonnen.
[img]http://imageshack.us/a/img594/3761/img2565ny.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img28/1135/img2563vr.jpg[/img]