GTT Bleu Sport: Blok rustig inrijden.

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

goed bezig! >-)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Tijd voor een updateje..

GTT praktisch klaar voor de APK, laatste dingen morgen nog even vervangen en dan zijn we er weer. Belangrijkste dingen: koplamp reflector niet goed, dus maar gelijk 2 nieuwe en een wiellager wat kapot was gelopen. Bij elkaar valt het mee dus.

Verder geluk bij een ongeluk.
Vorige week is mn zwager helaas op mn clio ingereden met als gevolg dat er een achterscherm totaal aan puin ligt. (U) Vandaar dat deze nu toch in onderdelen wordt verkocht, deze beslissing is niet de makkelijkste maar wel de beste.

Maar het geluk hierbij is dat mn zwager schadehersteller is en hij binnen afzienbare tijd de GTT spuitklaar gaat maken als schadevergoeding. Anders gezegd even door sparen, onderdelen verzamelen en dan staat er straks weer een superstrakke GTT voor de deur. (L)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

jammer van de clio, maar misschien zo wel een goede deal?!

wel ff zorgen datie echt keihard is, een gratis spuitbeurt krijg je niet dagelijks ;)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

*spuitklaar* geen spuitbeurt volgens mij :wink:
zundappgts_50
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 3 mei 2009 7:55
Contacteer:

denk toch even hier ook komen kijken maar ziet er goed uit hoor (Y)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Haas schreef:jammer van de clio, maar misschien zo wel een goede deal?!
wel ff zorgen datie echt keihard is, een gratis spuitbeurt krijg je niet dagelijks ;)
tutuur schreef:*spuitklaar* geen spuitbeurt volgens mij :wink:
tutuur leest het goed, martin maakt mijn auto spuitklaar. dat is geen gratis spuitbeurt maar wel al het voorwerk (schuren plamuren enz.)

Goede deal, denk het wel. Dit was iig de enige deal waar we beide mee konden leven. :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik kan je vertellen dat het een goeie deal is, al zou ik mogen kiezen tussen spuitklaar maken en spuiten(dus zonder klaar maken) had ik voor het klaarmaken gekozen....

spuiten kost echt zoveel niet(tijd en geld) maar het voorbwerken...spuiten is enkel 5 lagen erover hozen en klaar....dan moet wel je ondergrond goed zijn :wink:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ik heb zo'n vermoeden dat martin die vloeibare zooi er ook wel overheen mikt.....
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Haas schreef:ik heb zo'n vermoeden dat martin die vloeibare zooi er ook wel overheen mikt.....
Nog niet bekend wie/waar ze gespoten gaat worden straks. Heb meerdere optie's. :D
Tjabel
Berichten: 820
Lid geworden op: zo 29 apr 2001 0:00
Car: Alpine/5gtt/16v
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Bleu Sport blijft de mooiste kleur.. (Y)
renault 5 gt turbo bleu sport/renault clio 1.8 16v
renault Alpine V6 GT Turbo/renault clio williams
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Tjabel schreef:Bleu Sport blijft de mooiste kleur.. (Y)
Nog steeds niet hersteld van de klap zeker ?
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Het was inderdaad wachten op reactie van Jochem :P
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

tutuur schreef: spuiten(dus zonder klaar maken)
:( :D


Ik heb net je topic ff doorgelezen, je bent aardig bezig geweest! (Y)
Ben je er nog achter gekomen wat het probleem met de startmotor was?
Binnenkort nog een leuke upgrade :wink: en die gaat je startmotor ook niet leuk vinden :wink:
5GTT & clio II 1.6 16v
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

:lol:
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Allartino schreef: Ik heb net je topic ff doorgelezen, je bent aardig bezig geweest! (Y)
Ben je er nog achter gekomen wat het probleem met de startmotor was?
Binnenkort nog een leuke upgrade :wink: en die gaat je startmotor ook niet leuk vinden :wink:
Moet eigenlijk het hele topic weer eens bij werken. Staan nog een aantal zaken niet in vermeld die ondertussen wel aanwezig/ gemonteerd zijn of gaan worden.

Te denken aan:
Andere (standaard) turbo
bleedvalve
turbodruk meter
2 1/2 inch downpipe
en nog wel meer.


Het probleem met de startmotor heb ik niet gevonden, de vorige nieuwe is onder garantie terug gegaan en tot op heden doet die het nog goed. Ga er vanuit dat het een productiefoutje was. :smile:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

op mp staat een gereviceerde turbo te koop, volgens mij van een man/jongen die ook een blauwe gtt tekoop had staan....
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

tutuur schreef:op mp staat een gereviceerde turbo te koop, volgens mij van een man/jongen die ook een blauwe gtt tekoop had staan....
Turbo is al vervangen. :wink:
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Zo.

Dacht ik het eindelijk allemaal voor elkaar te hebben na het vervangen van de turbo, dikke downpipe, turbodrukmeter en bleedvalve. Dus alles aangesloten, en dicht gebouwd zie ik ineens een paar druppels olie onder de auto liggen na het warm draaien :-( Wat nu weer....

Onderzocht waar het vandaan kwam en de onderste slang tussen het carter en de olieretour van de turbo bleek na demontage op een aantal punten net voor de klemmen te zijn ingegscheurd. |:

Dus maar weer op zoek naar een nieuwe slang...

Begin me af te vragen wanneer ik nu eens lekker rijden mag (U)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Als je lekker wilt rijden en niet sleutelen moet je geen gtturbo kopen :P Wel balen ja, maar ff fixen en dan vlammen (Y)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

DennisT schreef:Als je lekker wilt rijden en niet sleutelen moet je geen gtturbo kopen :P
Ja dat weet ik. :wink: Maar de charme van een GTT is groter dan die van een clio in mijn ogen. :D
DennisT schreef: Wel balen ja, maar ff fixen en dan vlammen (Y)
Met allemaal van die kleine K..dingen ben ik ondertussen al een 3/4 jaar bezig. Heb er nu genoeg van en wil rijden.

Ik weet ook dat jij (bijvoorbeeld) al langer bezig bent met de restauratie, maar dat vind ik wat dat betreft een ander verhaal. (F)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

koop een siliconen exemplaar.. de orginele is wat gevoelig idd voor scheuren. ik heb op die mannier haast mijn eigen gt stuk gereden. er zat geen druppel olie meer an de pijlstok
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Arco Straver schreef:Ff Dialogys aanslingeren.....

*edit*

leiding carter
60 01 007 441 en kost iets van 8 euro ex. BTW
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Koop maar meteen 2 siliconen exemplaren, inderdaad... :) Let wel op de goede maat. Phase 1 is volgens mij dunner dan phase 2. Tenminste, als het de slangetjes zijn die ik denk dat je bedoeld.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Die vanaf de turbo naar het pijpje is er in 2 maten Merijn ivm aansluiting turbo.

Deze vanaf carter naar het pijpje in 1 maat.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dan is het een andere dan ik bedoel, inderdaad... :) Surry! ;)
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

zijn er dan ook niet 2 verschillende pijpjes?
volgens mij heb ik ook eens ergens gelezen dat de diameter op het carter verschilt (in een adv. van een carterpan met slingerschot)
5GTT & clio II 1.6 16v
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Er zit idd ook verschil in pijpje. Een phase 1 heeft een korte dunne, een phase 2 een lange dikkere. :smile:
5 GT Turbo '88 GT5
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Yeps. En voor Phase II is ie ook krom dacht ik.

Carter voor Phase I en II is kwa aansluitingen hetzelfde. Alleen dat zgn. slingerschot uitgezonderd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Arco Straver schreef:
Carter voor Phase I en II is kwa aansluitingen hetzelfde.
Niet helemaal. De aansluiting voor de carterventilatie is een stuk langer bij een phase 1. :)
5 GT Turbo '88 GT5
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

Roy schreef:Er zit idd ook verschil in pijpje. Een phase 1 heeft een korte dunne, een phase 2 een lange dikkere. :smile:
't is weer oneerlijk verdeeld in de wereld :D
Arco Straver schreef:Carter voor Phase I en II is kwa aansluitingen hetzelfde. Alleen dat zgn. slingerschot uitgezonderd.
dan ben ik verkeerd voorgelicht :)
5GTT & clio II 1.6 16v
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Dat kleine pijpje achterop aan de zijkant ??? Nooit geweten. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Die aansluiting voor de turboretour is ook wel degelijk verschillend op de carterpan.

Fase 1 is 1,5cm en fase 2 is 2cm, als je dingen besteld krijg je vaak fase 1, das weer jammer.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ik ben nu ook ongeveer 3/4 jaar bezig denk ik ja, maar wist ook dat er op een gegeven moment dingen zouden komen. Helaas staat ie nu langer stil dan dat ik er in heb kunnen rijden, maar dat heeft meer te maken met mijn manier van doen dan dat er dingen echt kapot waren ;) Ff volhouden nog ;)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Bedankt allemaal. (F)

Zal eens kijken wat de dealer van mn bestelnummer zegt als MB niet thuis is vandaag :wink:
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ik heb nog 2 nieuwe orginele renault liggen, die waren behoorlijk aan de prijs kan ik me nog herinneren.
Plaats reactie