GTT Bleu Sport: Blok rustig inrijden.

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Steven schreef:Die aansluiting voor de turboretour is ook wel degelijk verschillend op de carterpan.

Fase 1 is 1,5cm en fase 2 is 2cm, als je dingen besteld krijg je vaak fase 1, das weer jammer.
Renaultis het voor mij aan het uitzoeken of deze nog leverbaar zijn.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Arco Straver schreef:60 01 007 441 en kost iets van 8 euro ex. BTW
Dit is het bestelnummer voor de fase 1, dus voor mij de verkeerde.
Joost van der Hammen schreef: Renaultis het voor mij aan het uitzoeken of deze nog leverbaar zijn.
Welke bedoel je joost de fase 1 of fase 2??
Abel schreef:ik heb nog 2 nieuwe orginele renault liggen, die waren behoorlijk aan de prijs kan ik me nog herinneren.
Fase 1 of 2? indien fase 2, doe je ze weg? Stuur maar een PM dan aub. :wink:
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Uiteindelijk Maurice aan de lijn gekregen vanmiddag, hij kon me helaas niet helpen aan de slang die ik nodig had.

De dealer in arnhem daar wil ik het verder niet eens meer over hebben. :gun:
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

zowel fase 1 als fase 2 niet meerleverbaar via Renault
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

paar std silicone bochies en een stukkie pijp, dan kan je zelf 1 fabrieken toch?
5GTT & clio II 1.6 16v
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Allartino schreef:paar std silicone bochies en een stukkie pijp, dan kan je zelf 1 fabrieken toch?
Zoek me maar een siliconebocht 20 mm 90 graden ontwikkeldelengte +- 16 cm dan. :wink: Meer heb ik niet nodig.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Joost van der Hammen schreef:zowel fase 1 als fase 2 niet meerleverbaar via Renault
Vandaag terug geweest naar de dealer. Nu wel de juiste magazijnman te pakken gekregen. (of eigenlijk belde hij mij terug :wink: ). De fase 1 slang zou nog wel te bestellen zijn, maar die is 15 mm. De fase 2 staat niet meer in het systeem.

Wat we nu besteld hebben is de andere bocht, onder de turbo dus. Die is wel 20 mm en aan de lange kant. Als het goed is morgen binnen. Dan zal ik tevens de prijs en het bestelnummer even door geven. :wink:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Ik heb gewoon een oliebestendige gewapende slang genomen van 16 mm herinner ik me net ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Arco Straver schreef:Ik heb gewoon een oliebestendige gewapende slang genomen van 16 mm herinner ik me net ...
Degene die er af is gekomen is 20 mm, dat had ik al na gemeten.

Mochten ze bij de dealer uiteindelijk alsnog niets binnenkrijgen kan ik altijd nog kijken naar een andere oplossing. :wink:
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ik doe ze niet weg aangezien ik nog een gt heb en een 2e ga bouwen. fase 2 en ik kan het nummer wel ff voor je zoeken
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik heb ook gewoon een gewapendeflexibeleoliebestendigeslang...

leuk scrabble woord :smile:
evert
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 30 jun 2003 6:44

Standaard siliconen slang niet gebruiken hiervoor, is niet oliebestendig. Heb er eentje bij Improve tuning besteld van SFS, (20mm fase 2) zit een speciale coating in (daarom ook belachelijk duur voor zo'n bochtje). Levertijd is wel aanzienlijk (zeker 5 weken gewacht).
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Olie lekkage is opgelost met een nieuwe slang van renault. Niet de originele maar degene die normaal onderaande turbo zit, iets inkorten en klaar voor montage!. :smile:

Maar nu. Het volgende probleem. :-(

Onlangs heb ik mn turbo vervangen voor een andere, sindsdien komt alles niet meer goed op druk. auto is op cupsysteem met bleedvalve aangesloten. Nu met de kraan dicht komt ik niet verder als de T van de dashdrukmeter (+- 0.3 bar op de externe turbodrukmeter).

Dus slang lek?
Slangen en intercooler vervangen door een ander: probleem blijft. Dumpvalve tijdelijk afgesloten.

De 1e keer dat ik turbodruk vraag komt ie goed omhoog tot +- 0.5 bar of de B.
Volgende keer dat ik druk vraag (N) Niet tot heel weinig..

Ik weet het even niet meer. Iemand nog suggestie's, of kan ik alsnog weer opzoek naar een andere turbo (U)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Net even zonder bleedvalve aansluiting gereden. Dat lijkt de oplossing te zijn :D Nu blijft alles wel netjes op druk. Toch dat cirquit nog eens nakijken. :wink:
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Gerald schreef:Net even zonder bleedvalve aansluiting gereden. Dat lijkt de oplossing te zijn :D Nu blijft alles wel netjes op druk. Toch dat cirquit nog eens nakijken. :wink:
Gevonden! In de haast met aansluiten van de bleedvalve heb ik een stuk slang gepakt wat voorhanden was. Alleen die was achteraf niet de juiste diameter. Slang vervangen door een 6 mm slang en alles werkt nu super!.

Scheelt weer, op naar ommen zondag! :smile:
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

goed bezig....
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Zo, aangezien ik binnenkort weer mag werken, en ik alle onderdelen binnen had ben ik vandaag maar eens begonnen aan het volgende onderdeel in het GTT project.

wat er komende dagen gemonteerd gaat worden is:
Shortshifter (pook)
spagettispuitstuk
GR A carburateur
andere uitlaat vanaf de downpipe. :D

Als het weer wat mee zit moet dit toch morgenavond een heel eind kunnen komen.

vandaag:
demontage, uitlaat, spuitstuk, carburateur.
montage spagettispruitstuk, carburateur.
daarna helaas overvallen door de regen. Morgen verder....

Ow ja, ik heb hier 2 verschilldende inlaatspruitstukken liggen, een van mn eigen GTT andere van een R11T. Nu zag ik dat er een verschil in beide zit. Iemand een idee waarom er koelvloeistof door het inlaatspruitstuk loopt? Is dit een GTT (fase 2?) modificatie? Of had ik dit net zo goed kunnen vergeten? :~
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ter voorkoming van het bevriezen van carburateur/brandstof denk ik zo....
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Heeft volgens mij ook te maken met het tegengaan van condensatie (brandstof) aan de binnenzijde van het spruitstuk. Rijdt er zonder kvs niet minder om ;)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

vooral vanwege koeling van het spruitstuk bij hete motor en opwarming bij koele motor.

je kunt echt beter met monteren, alleen de eerst modellen hadden het niet, en dat is snel veranderd. (Y)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Abel schreef:je kunt echt beter met monteren, alleen de eerst modellen hadden het niet, en dat is snel veranderd. (Y)
Heb hem ook terug gemonteerd. Maar was vooral benieuwd waar het nu voor diende. :D
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Lekker op het gemakkie verder met de gtt. Ga je ook proberen Zondag met de gt te komen?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

GerryTT schreef:Lekker op het gemakkie verder met de gtt. Ga je ook proberen Zondag met de gt te komen?
Dat is zeker wel de bedoeling. :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik zit me net te bedenken dat jij me van de week een keer gebeld hebt, toch? :S

Kan ik iets voor je betekenen? :)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Merijn schreef:Ik zit me net te bedenken dat jij me van de week een keer gebeld hebt, toch? :S

Kan ik iets voor je betekenen? :)
Klopt, zat te klooien met de shortshifter maar heb het ondertussen opgelost. :D
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Gelukkig... :) (Y)

Moet jij overdag niet werken trouwens??
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Merijn schreef:Moet jij overdag niet werken trouwens??
Zit de komende weken nog (altijd) werkeloos thuis. Nieuwe baan start per 01-12.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Ondertussen is het donderdag, en we zijn er nog net niet....

shortshifter is gemonteerd.
uitlaat gemonteerd.
met testdraaien lekte het spagettispruitstuk dus carb en inlaat er weer af, bouten nagedraaid en ergens eens vergeten. Dus niet zo gek dat de boel weer lekte.
Inlaat en slangenwerk zit er nu weer gedeeltelijk op, dus morgen nog even verder...

Nog even over de shortshifter, ik heb gezien dat er verschil tussen de schakelstang van een GTT en Clio zitten. Bij een GTT zit de U-beugel aan de schakelpook vastgeklonken. bij een Clio zit dit met een bout. Nu heb ik het mechanisme van de GTT eerst los geslepen, boel gemonteerd aan de shortshifter en toen vast laten lassen met een proplas. Weet iemand toevallig of MB hier losse bouten voor heeft? Het is helaas een M11 en die zijn niet zo heel makkelijk te vinden.
Andere kleine tegenvaller. Na montage van de uitlaat, merkte ik met schakelen dat ik met de bout van de schakelstang tegen de middendemper aan zat. Bout heb ik nu omgedraaid, maar ik ben benieuwd of er meer mensen met dit probleem te maken hebben gehad.

Einde update, morgen verder. :wink:
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Of het nu morgen is geworden of overmorgen. Vandaag geprobeerd de GTT helemaal klaar te maken voor de meeting.... :-( Maar helaas, ook deze zal de 5 over moeten slaan.

Stationair draaien was een ramp vandaag, hoog in de toeren, niet te regelen. zeer onregelmatig lopen. Dus ja... Alle vacuum slangen nogmaals na gelopen en een van de nippels op het inlaatspruitstuk leek te lekken. Deze was van de week aleens vervangen omdat de vorige spontaan last kreeg van zwaartekracht. oftewel die viel er afgebroken uit....
De nieuwe (2ehandse) gemonteerd, maar deze niet na bleek niet goed vast te zitten. Dus 2 slagen met een sleutel er op en ook deze had ik opnieuw in de hand, ook afgebroken.....

Al met al opzoek naar een nieuwe nippel dus. Kan volgende week de bende weer eens uit elkaar. :(

Verder moet ik de shortshifter nog eens omdraaien, op deze manier zitten de versnellingen onder mn dashbord, dus hopen dat omdraaien helpt. :)

Helaas, morgen toch maar met de 306 naar de meeting....
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Daar zijn we weer... :smile: Nu met goed nieuws. :grin:

Gister op de meeting heb ik een andere vacuum klep/nippel kunnen scoren. Deze vanmorgen gemonteerd en het werkt weer.

Shortshifter om gedraaid en na een proefrit weer terug gedraaid. Ik had geen 5e versnelling meer, das niet wat op de snelweg. Dus gauw weer terug gedraaid! :D

Alleen nu de Carburateur nog.
Met de GR.A. die ik heb liggen ka ik niet fatsoenlijk rijden. met de koppeling in of de rem in valt de motor compleet dood!.
Tijdelijk gewisseld met de originele carburateur en dan komt dit probleem niet naar voren.
Ik verwacht dat een van de sproeiers niet goed mee doet. Waar/met welke kan ik het beste beginnen na te kijken? Zelf gok ik op de stationairsproeier, maar waar zit dat ding..... :(
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Aan de zijkant zit een hele grote platkop schroef (meen aan de passagierskant). Daar zit de sproeier, best kans dat het 0-ringetje is verteerd.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

MartijnG schreef:Aan de zijkant zit een hele grote platkop schroef (meen aan de passagierskant). Daar zit de sproeier, best kans dat het 0-ringetje is verteerd.
ik ken er meedere waaronder myzelf die zonder rubber ring rond ryden en geen problemen hebben.
je moet die schroef ff loshalen en de sproeier eens goed doorblazen misschien zit er een vuiltje in en dan doet hy het idd niet goed .
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Mannen ik ga morgen de boel maar weer eens omwisselen....

Stationairsproeier heb ik al gevonden, ring was verteerd en vervangen. boel schoon gespoten met remmenreiniger, door geblazen en door geprikt met een draadje staalborstel :D

Ben benieuwd morgen.

Updat volgt. :worship:
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Hopen dat tie nu wel goed loopt met die carb. Kun je weer rijden met dat ding (Y)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Nou de update...

heb vanmorgen de boel maar weer eens omgewisseld, toerental netjes afgesteld enz.

proefrijden.
auto houdt in net alsof de benzine op is.
carburateur gooit veel benzine door de noodoverloop er uit. gelukkig heb ik deze wel aangesloten :)

Geloof dat ik maar eens een revisiepakkingen set ga bestellen. Of heeft iemand andere indeën??

Wordt er wat kriebelig van op deze manier... :-(
Plaats reactie