GTT Bleu Sport: Blok rustig inrijden.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18298
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Hoe bedoel je?Alex Los schreef:Ik vind het allemaal aardig gek gaan Fritsie
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Martijn schreef: Enne, foto's?
na morgen, moet eerst alles nog online zetten.
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Nou wanneer heb je hem aangekocht??? Moet eens kijken wat je in een korte tijd gedaan hebtGerald schreef:Hoe bedoel je?Alex Los schreef:Ik vind het allemaal aardig gek gaan Fritsie
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
ey flebber je bent lekker bezig !!
doe je goed man
tot zondag
doe je goed man
tot zondag
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
hoofdremcilinder is 1 mm groter, maar het was meer de staat waarin die van de GTT verkeerde wat voor mij de reden gaf om ze te vervangen. (foto volgt...)-PAZ- schreef:Die hoofdremcilinder en bekrachtiger van die 16v waren / zijn die nu veel groter dan de origenele van de gtt??
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Goed bezig! Laat die foto's maar komen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Gisteravond nog eens goed bezig geweest, exterieur zit alles er weer op/aan. De subaru stoelen pasten in eerste instantie nog niet, hiervoor maar een aanpassing maken zodat het wel past, maar dat gaat goed lukken voor zondag.
Wel een probleem:
Ik heb geen/zeer weinig remdruk in mijn pedaal. Ik hoop dat het in het ontluchten van de remmen zit, anders ben ik bang dat mijn doel (zondag) niet gehaald gaat worden. Vanavond weer verder..
Foto's laten nog even op zich wachten, moet eerst de auto in orde hebben.
Wel een probleem:
Ik heb geen/zeer weinig remdruk in mijn pedaal. Ik hoop dat het in het ontluchten van de remmen zit, anders ben ik bang dat mijn doel (zondag) niet gehaald gaat worden. Vanavond weer verder..
Foto's laten nog even op zich wachten, moet eerst de auto in orde hebben.
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
tip :
potje tot de nok toe vullen
achterste nippels open draaien
langzaam doorpompen
dan achter dicht
voor open
langzaam doorpompen
let op niet helemaal tot de bodem trappen als je een oude hoofdrem cilinder gebruikt
daarna gewoon ontluchten
potje tot de nok toe vullen
achterste nippels open draaien
langzaam doorpompen
dan achter dicht
voor open
langzaam doorpompen
let op niet helemaal tot de bodem trappen als je een oude hoofdrem cilinder gebruikt
daarna gewoon ontluchten
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Kleine update:
Vrijdagavond:
Remmen ontlucht, gelukkig zat het probleem in een van de achterklauwen die niet goed ontlucht bleek.
Interieur wat nog ontbrak terug gebouwd.
2e subarustoel aangepast en gemonteerd, incl. 3 punts gordels.
Zaterdag:
Auto terug op de wielen,
deuren gemonteerd.
met het starten en van de brug af rijden, merkte ik dat ik een lekke uitlaat had, precies waar de downpipe aansluit op de voorste bocht van de uitlaat. Hier mee bezig geweest. Als test weer proberen te starten.... Startmotor ineens maar een halve slag rond, meer niet... WTF wat is dit nu weer. Over gestart met de megane, nog niets... Goeie raad is duur, zou het de accu kunnen zijn? Accu uit de clio opgehaald, en gemonteerd, alleen nog maar klikken... Met wat hulp een te lage accuspanning.. overgestart met weer de megane.. en in 1x lopen. Uitlaat nog altijd lek, maar goed die weer gedemonteerd, alles in de gungum, maar wat de tijd betreft geen tijd om er verder naar te kijken. Of proef te rijden.
Zondag:
auto van de acculader afgehaald,
naar huis gereden.
Auto gewassen, Janine opgehaald. Op naar Zandvoort.
Niet dus. In bochten naar rechts liep er iets aan, snel gekeken. Omdat er nu achterdempers van een clio onderzitten waar een busje op de schokbreker zit steekt de bout van de ophanining verder uit dan kan. Dus terug naar de garage, demper demonteren, bus afslijpen, demper monteren.
Na montage ligt er ineens een plasje water? Rechts voor onder de auto, wel gezien heel even geen aandacht aan besteed. proefgerden ivm de schokbreker was weer in orde. Toch zinde die plas water mij niets, Spul was kleurloos met een groene waas, geurloos, maar wel vettig aan de vingers.
Auto weer aan de kant. kap open, per direct was het duidelijk wat het was, koelvloeistof. De slang rechts voor liep tegen de dynamo poeli aan, slang door gesleten, niet meer dan een heel klein lekje, maar genoeg om niet er mee naar zandvoort te gaan.. Auto maar weer in de werkplaats neer gezet, morgen eens kijken hoe of wat..
Tot zover een updatje. Hopenlijk dat de volgende keer alles wat meer mee zit, dan kan ik ook weer goed en fatsoenlijk rijden..
Vrijdagavond:
Remmen ontlucht, gelukkig zat het probleem in een van de achterklauwen die niet goed ontlucht bleek.
Interieur wat nog ontbrak terug gebouwd.
2e subarustoel aangepast en gemonteerd, incl. 3 punts gordels.
Zaterdag:
Auto terug op de wielen,
deuren gemonteerd.
met het starten en van de brug af rijden, merkte ik dat ik een lekke uitlaat had, precies waar de downpipe aansluit op de voorste bocht van de uitlaat. Hier mee bezig geweest. Als test weer proberen te starten.... Startmotor ineens maar een halve slag rond, meer niet... WTF wat is dit nu weer. Over gestart met de megane, nog niets... Goeie raad is duur, zou het de accu kunnen zijn? Accu uit de clio opgehaald, en gemonteerd, alleen nog maar klikken... Met wat hulp een te lage accuspanning.. overgestart met weer de megane.. en in 1x lopen. Uitlaat nog altijd lek, maar goed die weer gedemonteerd, alles in de gungum, maar wat de tijd betreft geen tijd om er verder naar te kijken. Of proef te rijden.
Zondag:
auto van de acculader afgehaald,
naar huis gereden.
Auto gewassen, Janine opgehaald. Op naar Zandvoort.
Niet dus. In bochten naar rechts liep er iets aan, snel gekeken. Omdat er nu achterdempers van een clio onderzitten waar een busje op de schokbreker zit steekt de bout van de ophanining verder uit dan kan. Dus terug naar de garage, demper demonteren, bus afslijpen, demper monteren.
Na montage ligt er ineens een plasje water? Rechts voor onder de auto, wel gezien heel even geen aandacht aan besteed. proefgerden ivm de schokbreker was weer in orde. Toch zinde die plas water mij niets, Spul was kleurloos met een groene waas, geurloos, maar wel vettig aan de vingers.
Auto weer aan de kant. kap open, per direct was het duidelijk wat het was, koelvloeistof. De slang rechts voor liep tegen de dynamo poeli aan, slang door gesleten, niet meer dan een heel klein lekje, maar genoeg om niet er mee naar zandvoort te gaan.. Auto maar weer in de werkplaats neer gezet, morgen eens kijken hoe of wat..
Tot zover een updatje. Hopenlijk dat de volgende keer alles wat meer mee zit, dan kan ik ook weer goed en fatsoenlijk rijden..
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
handig he zo een helpdesk in je telefoon
ik heb wel leuk gestuurd vandaag jammer dat je er niet was
ik heb wel leuk gestuurd vandaag jammer dat je er niet was
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
behoorlijk goed bezig man
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Zo, hier ook weer eens wat stof afblazen.
Ja ik weet het ik heb nog steeds geen foto's online staan. Maar ik heb een goede hoop haar zondag eindelijk weer eens uit te kunnen laten.
Probleem:
Startmotor is vorig jaar augustus vervangen.
Begin december de accu stuk,
nieuwe accu, startmotor wil niet meer rond draaien.
Rond de kerst de GTT binnen gezet, startmotor uit gebouwd, door verschilldende omstandigheden niet aan toe gekomen om deze terug naar de leverancier te brengen.
Begin maart, terug van vakantie.
Tijd voor de GTT.
Reserve startmotor gemonteerd, rond draaien, auto sloeg niet aan. bougie's gaven wel flauwe vonken.
bougie's, bougiekabels en bobine kabel vervangen, auto weer starten.
startmotor draait rond auto wil aanslaan maar red het net niet. 2e keer alleen nogmaar een klik van de startmotor, meer niet. kapotte nieuwe startmotor toch eens weg gebracht voor garantie. reserve startmotor weer uitgebouwd. los naast de auto getest, ding draait gewoon.
Ondertussen de carburateur gereviseerd en kleppen gesteld.
Gister bericht gekregen (na 2 weken) dat de garantie van de ingeleverde startmotor was goedgekeurd, maar ze moesten nog wel een nieuwe bestellen.....
Gisteravond samen met Haas nog even de reserve startmotor opnieuw ingebouwd, maar nog altijd niet meer dan een klik, that's it. Vanalles geprobeerd van extra massa tot een directe + op de startmotor niets hielp.
Op dit moment ga ik er vanuit dat ik puur pech heb gehad dat de reserve startmotor toch ook stuk is/was.
Vandaag de nieuwe startmotor opgehaald, deze vanavond inbouwen zou het nu eindelijk mogen?? Anders weet ik het ook echt niet meer en komen we zondag maar gewoon met de diesel megane..
Ja ik weet het ik heb nog steeds geen foto's online staan. Maar ik heb een goede hoop haar zondag eindelijk weer eens uit te kunnen laten.
Probleem:
Startmotor is vorig jaar augustus vervangen.
Begin december de accu stuk,
nieuwe accu, startmotor wil niet meer rond draaien.
Rond de kerst de GTT binnen gezet, startmotor uit gebouwd, door verschilldende omstandigheden niet aan toe gekomen om deze terug naar de leverancier te brengen.
Begin maart, terug van vakantie.
Tijd voor de GTT.
Reserve startmotor gemonteerd, rond draaien, auto sloeg niet aan. bougie's gaven wel flauwe vonken.
bougie's, bougiekabels en bobine kabel vervangen, auto weer starten.
startmotor draait rond auto wil aanslaan maar red het net niet. 2e keer alleen nogmaar een klik van de startmotor, meer niet. kapotte nieuwe startmotor toch eens weg gebracht voor garantie. reserve startmotor weer uitgebouwd. los naast de auto getest, ding draait gewoon.
Ondertussen de carburateur gereviseerd en kleppen gesteld.
Gister bericht gekregen (na 2 weken) dat de garantie van de ingeleverde startmotor was goedgekeurd, maar ze moesten nog wel een nieuwe bestellen.....
Gisteravond samen met Haas nog even de reserve startmotor opnieuw ingebouwd, maar nog altijd niet meer dan een klik, that's it. Vanalles geprobeerd van extra massa tot een directe + op de startmotor niets hielp.
Op dit moment ga ik er vanuit dat ik puur pech heb gehad dat de reserve startmotor toch ook stuk is/was.
Vandaag de nieuwe startmotor opgehaald, deze vanavond inbouwen zou het nu eindelijk mogen?? Anders weet ik het ook echt niet meer en komen we zondag maar gewoon met de diesel megane..
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Owja,
Nog een leuk feitje over de YB-09-YY het is volgens mij (met dank aan http://www.5gt.nl ) de 1e Bleu Sport GTT op nederlands kenteken.
Ondanks dat er hier en daar nog een projectidee kriebelt in mn hoofd is het ook zonde om daar deze auto voor te gaan gebruiken. Dus voorlopig eerst maar eens normaal rijden, die maxi die komt nog wel een keer.
Nog een leuk feitje over de YB-09-YY het is volgens mij (met dank aan http://www.5gt.nl ) de 1e Bleu Sport GTT op nederlands kenteken.
Ondanks dat er hier en daar nog een projectidee kriebelt in mn hoofd is het ook zonde om daar deze auto voor te gaan gebruiken. Dus voorlopig eerst maar eens normaal rijden, die maxi die komt nog wel een keer.
Project: GTT Blue Sport
tip! niet naar kijken, meteen inbouwen, sleutel draaien... wedden datie t doet!Gerald schreef: Vandaag de nieuwe startmotor opgehaald, deze vanavond inbouwen zou het nu eindelijk mogen?? Anders weet ik het ook echt niet meer en komen we zondag maar gewoon met de diesel megane..
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Bouw hem ook direct in, en dan horen we het vanzelf.Haas schreef:tip! niet naar kijken, meteen inbouwen, sleutel draaien... wedden datie t doet!Gerald schreef: Vandaag de nieuwe startmotor opgehaald, deze vanavond inbouwen zou het nu eindelijk mogen?? Anders weet ik het ook echt niet meer en komen we zondag maar gewoon met de diesel megane..
Trouwens martijn, nog bedankt
Project: GTT Blue Sport
graag gedaan!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Zo daar zijn we weer.
Startmotor loopt weer, zonder problemen in 1x starten en lopen.
Alleen hij loopt gelijk door naar de 5000 toeren, daar heb ik het contact weer uit gezet om schade te voorkomen. Dit meerdere malen getest en iedere keer weer moet ik hem hoog in de toeren uitzetten.
Gaskabel is slecht, dus die moet vervangen. Daarnaast ook zonder gaskabel loopt ie zo idioot hoog weg. Choke staat helemaal open hij loopt immers goed. Met of zonder elbow telkens hetzelfde.Slangen e.d. heb ik naar mijn weten goed gemonteerd.
Iemand een idee? Ik zie het even niet meer.
Startmotor loopt weer, zonder problemen in 1x starten en lopen.
Alleen hij loopt gelijk door naar de 5000 toeren, daar heb ik het contact weer uit gezet om schade te voorkomen. Dit meerdere malen getest en iedere keer weer moet ik hem hoog in de toeren uitzetten.
Gaskabel is slecht, dus die moet vervangen. Daarnaast ook zonder gaskabel loopt ie zo idioot hoog weg. Choke staat helemaal open hij loopt immers goed. Met of zonder elbow telkens hetzelfde.Slangen e.d. heb ik naar mijn weten goed gemonteerd.
Iemand een idee? Ik zie het even niet meer.
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Nee totaal geen choke. Choke klep in de zin van vertikaal in de carburateur.Tom schreef:choke open in de zin van "vol op de choke"?
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Gedachte,
als ik ergens een vacuumslang verkeerd zou hebben gemoneerd dan geeft deze druk, en dan zoveel druk dat ie het door de carb heen drukt waardoor er te veel benzine in de motor komt waardoor hij zulke idioote toeren gaat draaien??
als ik ergens een vacuumslang verkeerd zou hebben gemoneerd dan geeft deze druk, en dan zoveel druk dat ie het door de carb heen drukt waardoor er te veel benzine in de motor komt waardoor hij zulke idioote toeren gaat draaien??
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Carb gereviseerd zei je? Kijk daar eerst eens naar...schroeffie verkeerd ofzo?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
hmz.. mooi datie start!
sorry, zie net je bericht pas dat je gebeld hebt. Zat bij een vriend en heb daar geen bereik...
sorry, zie net je bericht pas dat je gebeld hebt. Zat bij een vriend en heb daar geen bereik...
ik snap geen zak van GTT's, maar bij mijn Laguna lag er laatst ook een slangetje los, waardoor hij ook ineens hoog in de toeren schoot,Gerald schreef: Gedachte,
als ik ergens een vacuumslang verkeerd zou hebben gemoneerd dan geeft deze druk, en dan zoveel druk dat ie het door de carb heen drukt waardoor er te veel benzine in de motor komt waardoor hij zulke idioote toeren gaat draaien??
slangetje vast = weer normaal doen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Eureka!! Gevonden!
Met de revisie van de carburateur heb ik ook het stangetje, aan de voorkant van de carb, van de ?? los gehad. Deze zat met een busje op de as van de gasklep. Deze bus was er uit gelopen waardoor de gasklep niet meer terug in de originele positie ging, met als gevolg die gekke hoge toeren. Deze vast gezet met een tyrip en nu loopt alles weer goed/soepel.
Nu vanavond alleen nog even een gaskabel vervangen, met dank aan MartijnG en Haas, zodat ik morgen goed naar de meeting kan komen. Nieuwe gaskabel is besteld dus dat moet goed komen.
Zo de auto nog eens wassen enz. dan kan ze morgen mooi mee!
Met de revisie van de carburateur heb ik ook het stangetje, aan de voorkant van de carb, van de ?? los gehad. Deze zat met een busje op de as van de gasklep. Deze bus was er uit gelopen waardoor de gasklep niet meer terug in de originele positie ging, met als gevolg die gekke hoge toeren. Deze vast gezet met een tyrip en nu loopt alles weer goed/soepel.
Nu vanavond alleen nog even een gaskabel vervangen, met dank aan MartijnG en Haas, zodat ik morgen goed naar de meeting kan komen. Nieuwe gaskabel is besteld dus dat moet goed komen.
Zo de auto nog eens wassen enz. dan kan ze morgen mooi mee!
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Morgen alleen de auto nog even wassen en we zijn er klaar voor!
Project: GTT Blue Sport