R5- DCI, project
-
- Berichten: 4221
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
En weet je al wat voor motor het gaat worden? Ik neem aan een F9Q DCI met of 100 pk of 120 pk?
120 pk is gekoppeld aan de Pk6 bak, en die zijn na revisie echt niet slecht mi.
100 Pk heeft een JR5, die lijkt op een JC5.
Misschien is een F8Q turbodiesel uit een 19 ook een idee: evt. het ding reviseren. Met wat grappen kun je dat ding ook wel wat pks extra bezorgen.
Past misschien wel makkelijker in een R5, net wat minder voluminieuzer (ofzoiets ) als een F9Q.
F9Q gebruiken: hele kabelboom met contactslot en computer gebruiken (koppijn met het aansluiten, en extra euros)
F8Q: 3 draadjes aansluiten en hij loopt.
120 pk is gekoppeld aan de Pk6 bak, en die zijn na revisie echt niet slecht mi.
100 Pk heeft een JR5, die lijkt op een JC5.
Misschien is een F8Q turbodiesel uit een 19 ook een idee: evt. het ding reviseren. Met wat grappen kun je dat ding ook wel wat pks extra bezorgen.
Past misschien wel makkelijker in een R5, net wat minder voluminieuzer (ofzoiets ) als een F9Q.
F9Q gebruiken: hele kabelboom met contactslot en computer gebruiken (koppijn met het aansluiten, en extra euros)
F8Q: 3 draadjes aansluiten en hij loopt.
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Er is toch ook iemand geweest met een F8Q in zo'n renault 21 die er dik vermogen had uitgehaald met wat aanpassingen? Weet niet of dat hier was of ergens anders...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Nog niet, zit wel te denken aan een F9Q 120, of toch de 150 PK variant. Zal er ook aan liggen wat er tegen die tijd te vinden is. Dat ik de motor en alle randonderdelen moet hebben is bekend. Er is straks vast een platte duitse te vinden of iets. Over die PK6 bakken hebben we binnenkort nog wel contactcanonballman schreef:En weet je al wat voor motor het gaat worden? Ik neem aan een F9Q DCI met of 100 pk of 120 pk?
Grappen... Laat eens wat horen, je maakt me nieuwschierig.canonballman schreef: Misschien is een F8Q turbodiesel uit een 19 ook een idee: evt. het ding reviseren. Met wat grappen kun je dat ding ook wel wat pks extra bezorgen.
Ben altijd wel in voor een lolletje
Hier komt het mij niet bekend voor, maar als je meer info hebt heel graagmelcon schreef:Er is toch ook iemand geweest met een F8Q in zo'n renault 21 die er dik vermogen had uitgehaald met wat aanpassingen? Weet niet of dat hier was of ergens anders...
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Ik zal eens kijken wat ik terug kan vinden er over, in elk geval iets met een opgevoerde dieselpomp, draaide 130 pk uit me hoofd, maar ik ga voor je zoeken in mijn geschiedenisFrits schreef: Hier komt het mij niet bekend voor, maar als je meer info hebt heel graag
-
- Berichten: 4221
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Gisteren nog een PK6 bak getild: jezuszwaar dat ding (heeft 3 assen ipv 2)
F9Q zal ook zwaarder zijn als een F8Q, en onderblok is wat plomper.
Ga je voor de F9q, regel dan effe wat hulpveren.... voor de voorkant
F9Q zal ook zwaarder zijn als een F8Q, en onderblok is wat plomper.
Ga je voor de F9q, regel dan effe wat hulpveren.... voor de voorkant
-
- Berichten: 4221
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
tjoeningstips:
Het meeste snelheid zou je winnen, zonder de betrouwbaarheid van de motor aan te tasten, met een langere eindoverbrenging in de versnellingsbak.
Waarom? megane 1100 kilo, r5 850 kilo
megane 195-50-r15
r5 195-45-r15
trekkracht is er meer dan genoeg dus, vanwege de kleinere wielen, en het veel lagere wagengewicht.
Ik rij sneller met mn diesel, nadat er een LANGER diff in is gekomen, en GROTERE velgen, met HOGERE banden.
Daarvóór (standaard diff, 15 inch)was ik alleen maar aan het roeren in de bak, en liep de auto bij 170 in de toerenbegrenzer.
Het meeste snelheid zou je winnen, zonder de betrouwbaarheid van de motor aan te tasten, met een langere eindoverbrenging in de versnellingsbak.
Waarom? megane 1100 kilo, r5 850 kilo
megane 195-50-r15
r5 195-45-r15
trekkracht is er meer dan genoeg dus, vanwege de kleinere wielen, en het veel lagere wagengewicht.
Ik rij sneller met mn diesel, nadat er een LANGER diff in is gekomen, en GROTERE velgen, met HOGERE banden.
Daarvóór (standaard diff, 15 inch)was ik alleen maar aan het roeren in de bak, en liep de auto bij 170 in de toerenbegrenzer.
Volgens mij is die Megane motor aardig de max, de grotere motoren zullen zo lomp zwaar zijn dat je nooit meer een leuke balans zal krijgen in die 5. 'Understeer, understeer, understeer' Zou Tiff zeggen
Ik denk ook dat je alles wat niet voorin hoeft naar achteren moet gooien, met name de accu etc.
Verder zal met grotere intercooler, wat meer turbodruk en evt. een chip wel 100->120pk met 30% extra koppel ofzo wel mogelijk zijn. Meer dan zat als je meer dan 200Nm aan de wielen hebt kan ik je vertellen.
Maar tis sowieso geen gek idee om bij merwede een paar flink stugge veren op maat te laten maken. Ik denk dat 5-6 kg/mm toch zeker wel nodig zal zijn. Ervanuitgaande dat je achter met een GT as iets van 3 kg/mm zal hebben (?)
Achter zou ik de spoorbreedte iig niet wijzigen, voor wel.. Zo kun je het stuurgedrag toch iets meer neutraliseren.
Ik denk ook dat je alles wat niet voorin hoeft naar achteren moet gooien, met name de accu etc.
Verder zal met grotere intercooler, wat meer turbodruk en evt. een chip wel 100->120pk met 30% extra koppel ofzo wel mogelijk zijn. Meer dan zat als je meer dan 200Nm aan de wielen hebt kan ik je vertellen.
Maar tis sowieso geen gek idee om bij merwede een paar flink stugge veren op maat te laten maken. Ik denk dat 5-6 kg/mm toch zeker wel nodig zal zijn. Ervanuitgaande dat je achter met een GT as iets van 3 kg/mm zal hebben (?)
Achter zou ik de spoorbreedte iig niet wijzigen, voor wel.. Zo kun je het stuurgedrag toch iets meer neutraliseren.
-
- Berichten: 4221
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
ja, mee eens
Ik heb afgelopen zaterdag een stukje meegereden in een 205 bestel, dus met zo'n grote kubus acherop zeg maar, met 149 pk en 329 Nm aan de wielen!
Dat schoot tenminste lekker op.
Ligt een 2.1 TDI motor uit een 605 in die op 1.1 bar overdruk draait.
Op de kwartmijl is hij bijna net zo snel als mijn Clio was.......
Dus op zoek naar een 2.2 dT van een Laguna dan maar.
Dat schoot tenminste lekker op.
Ligt een 2.1 TDI motor uit een 605 in die op 1.1 bar overdruk draait.
Op de kwartmijl is hij bijna net zo snel als mijn Clio was.......
Dus op zoek naar een 2.2 dT van een Laguna dan maar.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Wat voor blok het mogelijk ook wordt straks. het zal passen en meten worden.
Voordeel van een F blok (dci/dti) is dat het redelijk eenvoudig in een 5je moet kunnen passen. Vandaar dat mijn voorkeur ook naar een 1.9 uit gaat ipv een 2.2
Voordeel van een F blok (dci/dti) is dat het redelijk eenvoudig in een 5je moet kunnen passen. Vandaar dat mijn voorkeur ook naar een 1.9 uit gaat ipv een 2.2
Project: GTT Blue Sport
Megane kopen ?
-
- Berichten: 4221
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
G8T van Laguna Espace is veels te groot en zwaar. Das echt gekke werk. V6 voorin is net zo veel werk...
Hier op de sloop staat nog een 19TD waarva alleen de downpipe mist,canonballman schreef:En weet je al wat voor motor het gaat worden? Ik neem aan een F9Q DCI met of 100 pk of 120 pk?
120 pk is gekoppeld aan de Pk6 bak, en die zijn na revisie echt niet slecht mi.
100 Pk heeft een JR5, die lijkt op een JC5.
Misschien is een F8Q turbodiesel uit een 19 ook een idee: evt. het ding reviseren. Met wat grappen kun je dat ding ook wel wat pks extra bezorgen.
Past misschien wel makkelijker in een R5, net wat minder voluminieuzer (ofzoiets ) als een F9Q.
F9Q gebruiken: hele kabelboom met contactslot en computer gebruiken (koppijn met het aansluiten, en extra euros)
F8Q: 3 draadjes aansluiten en hij loopt.
met 470dkm afgekeurd op remleidingen
Motoren hebben gewoon een JB3, Maar qua ruimte heel erg krap in een 5 denk ik. 19TD heeft nog minder ruimte als een F7P in een 19 door de bredere scheef geplaatste radiateur en de minimale ruimte achter de motor door de turbo.
Standaard 90pk en 175nm.
-
- Berichten: 4221
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
19 turbodiesel heeft origineel een JC5 bak...
-
- Berichten: 4221
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Zal wel een keer de originele JC5 kapot zijn gegaan, en een JB van een gewone diesel onder zijn gehangen. Origineel zit er echt een JC5 onder.
En verder zijn er GENOEG JC5's die aan een motor met stalen carter passen. Laguna 2.0 van ongeveer 1993 tot 1997, Megane 2.0 1993-1998.
hadden allemaal een stalen carter, EN een JC5.
En verder zijn er GENOEG JC5's die aan een motor met stalen carter passen. Laguna 2.0 van ongeveer 1993 tot 1997, Megane 2.0 1993-1998.
hadden allemaal een stalen carter, EN een JC5.
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
wat is het verschil tussen een jc5 en een jb3?
jc5 is toch eigenlijk de verbeterde versie van een jb3..?
-
- Berichten: 4221
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
rara waar jouw bakje vandaan komtXabre schreef:jawel past wel, ik heb ook een jc5 bak en stalen carter (f3r)
-
- Berichten: 4221
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
ach, die sukkels zijn geen betalend lid......Martijn schreef:Is daar niet een nieuwsbriefartikel over?
net als ik
nou, haas heeft zijn megane in zijn geheel verkocht, dus dat is m niet geworden
heb m wel een aanbod gedaan hoor, maar is t niet geworden, dus vandaar dat ik m aan een handelaar heb verkocht
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Pffff..... Even weer wat stof afblazen.
De laatste tijd door verschillende oorzaken even niet te veel meer gedaan aan het project. Maar ik ga weer verder waar ik gebleven ben...
Nu gelijk de volgende vragen:
Wie levert vervaningsdorpels, krikpunten voor en achter, en een stuk bodemplaat (bij de bestuurderszijde) voor een leuke prijs? Moet je hiervoor bij de dealer zijn? En is origineel plaatwerk nog wel te leveren.
Dorpels heb ik begrepen dat je ze van verschillende leveranciers ook als imitatie kan krijgen, maar welke? En hoe zit het met de rest?
De laatste tijd door verschillende oorzaken even niet te veel meer gedaan aan het project. Maar ik ga weer verder waar ik gebleven ben...
Nu gelijk de volgende vragen:
Wie levert vervaningsdorpels, krikpunten voor en achter, en een stuk bodemplaat (bij de bestuurderszijde) voor een leuke prijs? Moet je hiervoor bij de dealer zijn? En is origineel plaatwerk nog wel te leveren.
Dorpels heb ik begrepen dat je ze van verschillende leveranciers ook als imitatie kan krijgen, maar welke? En hoe zit het met de rest?
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Martijn, je hebt me destijds een heel leuk aanbod gedaan, en ik zou willen dat alles net wat beter uit gekomen zou zijn... Komt wel weer een volgende donorHaas schreef:heb m wel een aanbod gedaan hoor, maar is t niet geworden, dus vandaar dat ik m aan een handelaar heb verkocht
Project: GTT Blue Sport
wanneer was je van plan de jouwe te totallen dan?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Bij een mooie gelegenheid.Haas schreef:wanneer was je van plan de jouwe te totallen dan?
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
plaatwerkers kunnen je wel losse stukken leveren. ik was laatst bij reno om ook eens te kijken voor een achterscherm van de clio. bij reno krijg je dan een groot stuk, namelijk: van de dorpel tot bovenaan de dakrand, en van de deur tot aan de achterklep. ''je kan uitknippen wat je nodig hebt werd toen gezegd ..Frits schreef:Pffff..... Even weer wat stof afblazen.
De laatste tijd door verschillende oorzaken even niet te veel meer gedaan aan het project. Maar ik ga weer verder waar ik gebleven ben...
Nu gelijk de volgende vragen:
Wie levert vervaningsdorpels, krikpunten voor en achter, en een stuk bodemplaat (bij de bestuurderszijde) voor een leuke prijs? Moet je hiervoor bij de dealer zijn? En is origineel plaatwerk nog wel te leveren.
Dorpels heb ik begrepen dat je ze van verschillende leveranciers ook als imitatie kan krijgen, maar welke? En hoe zit het met de rest?
gewoon eens vragen bij een carrosoriebedrijf, die halen dat wel uit.
als je dan toch je onderste kokers vervangt, zou ik ze helemaal doen, anders blijf je bezig
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Bij Autoplaat in Drachten kun je dat volgens mij allemaal bestellen tegen een mooie prijs.Frits schreef:Pffff..... Even weer wat stof afblazen.
De laatste tijd door verschillende oorzaken even niet te veel meer gedaan aan het project. Maar ik ga weer verder waar ik gebleven ben...
Nu gelijk de volgende vragen:
Wie levert vervaningsdorpels, krikpunten voor en achter, en een stuk bodemplaat (bij de bestuurderszijde) voor een leuke prijs? Moet je hiervoor bij de dealer zijn? En is origineel plaatwerk nog wel te leveren.
Dorpels heb ik begrepen dat je ze van verschillende leveranciers ook als imitatie kan krijgen, maar welke? En hoe zit het met de rest?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Jammer dat Autoplaat een online catalogus heeft.
En artaparts geeft geen prijzen voor de bodemdelen/krikpunten..
Zal er van de week eens een mail naar ze uit doen
Alvast bedankt allemaal.
En artaparts geeft geen prijzen voor de bodemdelen/krikpunten..
Zal er van de week eens een mail naar ze uit doen
Alvast bedankt allemaal.
Project: GTT Blue Sport