R5- DCI, project
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Oké eerst maar eens een klein stukje geschiedenis. Voor ik echt aan mn project toe kom.
De meesten kennen me ondertussen, en ik ben normaal gesproken regelmatig op meetings aanwezig. Zo ook een jaar of 3 geleden op automaxx. In een gesprek met meerdere personen kwam het idee van een 5 diesel naar boven. Een standaard 5 diesel pakken en daar een fatsoenlijk modern dieselbok in bouwen. Van het een kwam het ander en zo langzamerhand stond er in dat gesprek een auto voor me.
Op dat moment was het voor de aanwezigen misschien een verhaal wat iets ongeloofwaardig klonk, maar het is mij de laatste jaren telkens bij gebleven. Seeds beter kreeg ik in mn hoofd wat ik zou willen, alleen de uitvoering liet tot op dat moment even te wensen over.
Tot vorig jaar tijdens het "ringweekend" me eigenlijk een 5 diesel aangeboden werd. "Double You"(Joost) reed daar in een 5 diesel, welke hij binnen een korte periode weg zou moeten/gaan doen vanwege de APK en studieplannen. Op dat moment ben ik eens goed na gaan denken of ik het nu werkelijk wel zo willen en/of aan toe zou komen.
Uiteindelijk heeft Joost de auto bij me neer gezet en heeft deze ruim een half jaar rustig in de loods staan te wachten tot ik zo ver kwam om er mee te beginnen.
Op dit moment is de motor en motorruimte gestript en komt zeer binnenkort ook de rest aan de beurt.
Als ik straks klaar ben met alles is dit ongeveer de bedoeling:
R5 diesel op kenteken,
120/150 PK (300+nm) DCI blok er in.
koets voor zover nodig doorlassen
(las)rolkooi er in
bodykit er omheen
achteras van een clio 16v monteren.
2 kuipstoelen, verder leeg.
Een gedeelte van de benodigde onderdelen is aanwezig, rest komt in de komende tijd. Totale bouwtijd hou ik vanaf heden op 2 jaar. Lijkt heel verweg, maar als je er goed aan begint schiet het heel erg snel op.
De DCI is straks bedoeld als circuit/ semi-show auto. Puur voor de lol dus.
Foto's van de originele staat, en zoals de auto er nu bij staat volgen nog.
Voorlopig hou ik het even hier bij. Update's zullen snel volgen
De meesten kennen me ondertussen, en ik ben normaal gesproken regelmatig op meetings aanwezig. Zo ook een jaar of 3 geleden op automaxx. In een gesprek met meerdere personen kwam het idee van een 5 diesel naar boven. Een standaard 5 diesel pakken en daar een fatsoenlijk modern dieselbok in bouwen. Van het een kwam het ander en zo langzamerhand stond er in dat gesprek een auto voor me.
Op dat moment was het voor de aanwezigen misschien een verhaal wat iets ongeloofwaardig klonk, maar het is mij de laatste jaren telkens bij gebleven. Seeds beter kreeg ik in mn hoofd wat ik zou willen, alleen de uitvoering liet tot op dat moment even te wensen over.
Tot vorig jaar tijdens het "ringweekend" me eigenlijk een 5 diesel aangeboden werd. "Double You"(Joost) reed daar in een 5 diesel, welke hij binnen een korte periode weg zou moeten/gaan doen vanwege de APK en studieplannen. Op dat moment ben ik eens goed na gaan denken of ik het nu werkelijk wel zo willen en/of aan toe zou komen.
Uiteindelijk heeft Joost de auto bij me neer gezet en heeft deze ruim een half jaar rustig in de loods staan te wachten tot ik zo ver kwam om er mee te beginnen.
Op dit moment is de motor en motorruimte gestript en komt zeer binnenkort ook de rest aan de beurt.
Als ik straks klaar ben met alles is dit ongeveer de bedoeling:
R5 diesel op kenteken,
120/150 PK (300+nm) DCI blok er in.
koets voor zover nodig doorlassen
(las)rolkooi er in
bodykit er omheen
achteras van een clio 16v monteren.
2 kuipstoelen, verder leeg.
Een gedeelte van de benodigde onderdelen is aanwezig, rest komt in de komende tijd. Totale bouwtijd hou ik vanaf heden op 2 jaar. Lijkt heel verweg, maar als je er goed aan begint schiet het heel erg snel op.
De DCI is straks bedoeld als circuit/ semi-show auto. Puur voor de lol dus.
Foto's van de originele staat, en zoals de auto er nu bij staat volgen nog.
Voorlopig hou ik het even hier bij. Update's zullen snel volgen
Laatst gewijzigd door Gerald op do 26 apr 2007 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Joooooooooow vette shit Frits
Dat wil serieus van zijn plek dan
t blijft diesel, maargoed, je hebt wel wat
Ben benieuwd
Dat wil serieus van zijn plek dan
t blijft diesel, maargoed, je hebt wel wat
Ben benieuwd
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
1.5 DCi-blok uit een Clio II erin, chippen en knallen. Gaaf & bruut geweld kwa koppel.
Humor ten top.
Humor ten top.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
1.9 uit een megane of lagunaArco schreef:1.5 DCi-blok uit een Clio II erin, chippen en knallen. Gaaf & bruut geweld kwa koppel.
Humor ten top.
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Oehoeh.....
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Even een paar foto's van het ringweekend 2006
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Ring ... Joost1.jpg[/img]
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Ring ... Joost2.jpg[/img]
[img]http://i27.photobucket.com/albums/c197/ ... CT0111.jpg[/img]
Met de diesel de baan op..
En hier zal ze zeker terug keren, al zullen het tegen die tijd wel iets andere tijden worden.
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Ring ... Joost1.jpg[/img]
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Ring ... Joost2.jpg[/img]
[img]http://i27.photobucket.com/albums/c197/ ... CT0111.jpg[/img]
Met de diesel de baan op..
En hier zal ze zeker terug keren, al zullen het tegen die tijd wel iets andere tijden worden.
Project: GTT Blue Sport
diesel is cool
succes vent! Als ik kan helpen, weet je me te bereiken
succes vent! Als ik kan helpen, weet je me te bereiken
Hee bekende fotos, kijk die Ray z'n billetjes eens bij elkaar knijpen
Tja ik bennie zo van de diezhell, ik zou eerder een 19dt blok zoeken, denk dat een nieuwere DCi nog aardig wat kost ofnie?
Die kleuren moet je zo laten trouwens, echt geweldig
Tja ik bennie zo van de diezhell, ik zou eerder een 19dt blok zoeken, denk dat een nieuwere DCi nog aardig wat kost ofnie?
Die kleuren moet je zo laten trouwens, echt geweldig
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Nieuwere DCI motoren zijn redelijk te vinden, net wat je er voor uit wil geven.Steven schreef:Tja ik bennie zo van de diezhell, ik zou eerder een 19dt blok zoeken, denk dat een nieuwere DCi nog aardig wat kost ofnie?
Die kleuren moet je zo laten trouwens, echt geweldig
Kleuren worden zeker anders. door oa. de bodykit komt het meeste vanzelf al te vervallen. Verder moet ie compleet gespoten worden straks.
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
Heerlijk weer zo'n kicke project...sucses ermee
Renault 19 1.8 16V Cabrio
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Me lijkie diesel
hoera! eindelijk nog eens iemand die potentieel ziet in een lekkere diesel...
had het aan mij gelegen, had ik een twingo dci gehad ipv kapotte twingo..
nouja, mocht dus niet van keuring en verzekeraar...
ahh de voordelen van circuit-auto'tjes..
had het aan mij gelegen, had ik een twingo dci gehad ipv kapotte twingo..
nouja, mocht dus niet van keuring en verzekeraar...
ahh de voordelen van circuit-auto'tjes..
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
Succes Frits wordt een leuke klus om dat blok uberhaupt aan de praat te krijgen je moet alle electronische componenten hebben van het voertuig waar het blok uit komt + de kaartlezer en 2 kaarten.
VLK Groep
Bruut project Frits!
Hoe is het eigenlijk met de ex GTT van Janine?!
Maar als ik bovenstaande zo lees, dan vermoed ik dat je er niet héél erg veel KM's mee gaat maken.. Kun je ivm de vaste lasten niet beter iets op benzine bouwen dan?Frits schreef:ODe DCI is straks bedoeld als circuit/ semi-show auto. Puur voor de lol dus.
Hoe is het eigenlijk met de ex GTT van Janine?!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Weet je al welke versnelligsbak je eronder gaat knikkeren?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Alles uit een schade auto trekken Platte duitser of zo Of een standalone computer. dat is straks kijken hoe dat gaat werken.Robert-Jan schreef:Succes Frits wordt een leuke klus om dat blok uberhaupt aan de praat te krijgen je moet alle electronische componenten hebben van het voertuig waar het blok uit komt + de kaartlezer en 2 kaarten.
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Klopt zou voordeliger zijn om iets op benzine te gaan bouwen, maar juist hier heb ik veel meer lol in. Kijken wat een dieseltje straks doet tov benzine modellenChris schreef:
Maar als ik bovenstaande zo lees, dan vermoed ik dat je er niet héél erg veel KM's mee gaat maken.. Kun je ivm de vaste lasten niet beter iets op benzine bouwen dan?
Ding gaat ws. vooral in de zomermaanden mee gereden worden, en dan wordt het of op een trailer, of na de zomer gelijk schorsen.
De Charisma GTT staat nog steeds bij mn zwager in de schuur. Hij is er goed mee bezig, maar zal nog een tijdje duren voordat ie de weg op kan/gaat.Chris schreef: Hoe is het eigenlijk met de ex GTT van Janine?!
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Niet direct. suggestiesREMCO-X schreef:Weet je al welke versnelligsbak je eronder gaat knikkeren?
Heb aan een PK6 bak,(6 bak) zitten denken. maar dan wel voor inbouw laten nakijken/reviseren. Of toch een 5 bak met gunstige verhoudingen.
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Ander voordeel van deze diesel is dat het al een diesel kenteken heeft. en ik dus geen/minder problemen hoor te krijgen met mn kenteken enz.TheoV schreef:hoera! eindelijk nog eens iemand die potentieel ziet in een lekkere diesel...
had het aan mij gelegen, had ik een twingo dci gehad ipv kapotte twingo..
nouja, mocht dus niet van keuring en verzekeraar...
ahh de voordelen van circuit-auto'tjes..
Voor de RDW zal ie straks ws. toch moeten komen, al was het alleen voor mn eigen.
Project: GTT Blue Sport
Mischien een stomme vraag hoor,maar heb je wel al gekeken of het uberhoud gaat passen een 1.9dci blokje in een 5 ?? en zeker incombi met een versnellingsbak:)
ik wordt nog wel eens gillend wakkerSteven schreef:Hee bekende fotos, kijk die Ray z'n billetjes eens bij elkaar knijpen
Tja ik bennie zo van de diezhell, ik zou eerder een 19dt blok zoeken, denk dat een nieuwere DCi nog aardig wat kost ofnie?
Die kleuren moet je zo laten trouwens, echt geweldig
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
past een 335 blokje van een beamer niet
dan heb je pas een kanon
dan heb je pas een kanon
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
ha leuk projekt! Hoop toch wel dat er een Renault diesel in komt?
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Nou niet dat die noemenswaardig hoog zijn weet je wat zo'n saf kost? t is maar een 5jeChris schreef:Bruut project Frits!
Maar als ik bovenstaande zo lees, dan vermoed ik dat je er niet héél erg veel KM's mee gaat maken.. Kun je ivm de vaste lasten niet beter iets op benzine bouwen dan?Frits schreef:ODe DCI is straks bedoeld als circuit/ semi-show auto. Puur voor de lol dus.
Hoe is het eigenlijk met de ex GTT van Janine?!
Is daar wat voor te krijgen, standalone diesel?Frits schreef:Of een standalone computer. dat is straks kijken hoe dat gaat werken.Robert-Jan schreef:Succes Frits wordt een leuke klus om dat blok uberhaupt aan de praat te krijgen je moet alle electronische componenten hebben van het voertuig waar het blok uit komt + de kaartlezer en 2 kaarten.
Wel leuk dat je wat anders dan anders doet, maar dat 't nou zo'n smerige diezel moet wezen................ Neem d'r in ieder geval eentje met roetfilter, dan is 't nog een beeeeeetje toonbaar.
Succes
rev it like a rental
Diesel is tofMenno schreef:
Wel leuk dat je wat anders dan anders doet, maar dat 't nou zo'n smerige diezel moet wezen................ Neem d'r in ieder geval eentje met roetfilter, dan is 't nog een beeeeeetje toonbaar.
Succes
Leuk initiatief, en ben benieuwd naar de prestaties straks.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Even een kleine update:
in afwachting van wat foto's Het volgende:
Complete motorruimte is leeg.
complete onderkant van de auto is ook kaal. achteras, remleidingen en brandstofleidingen ook verwijderd.
Volgende stap: interieur en dash.
De aanwezigen afgelopen vrijdag heel hartelijk bedankt.
in afwachting van wat foto's Het volgende:
Complete motorruimte is leeg.
complete onderkant van de auto is ook kaal. achteras, remleidingen en brandstofleidingen ook verwijderd.
Volgende stap: interieur en dash.
De aanwezigen afgelopen vrijdag heel hartelijk bedankt.
Project: GTT Blue Sport