Willem-Jan's R5 GTT

Vertel hier alles over je project.

Postby Hessel » Mon 28 Jan 2008 13:26

Ik duim voor je :) , leuk project hoor (Y)
Hessel
Über-Spammer
 
Posts: 12383
Joined: Thu 29 Jul 2004 13:52
Location: Zevenbergen
Car: renault 5gt turbo

Postby Danny van Duren » Mon 28 Jan 2008 21:37

Willem-Jan wrote:Gister nog even bezig geweest, alle koelslangen aangesloten (ik maak een foto Danny)

super alvast bedankt :)
en succes met de versnellingsbak hopelijk is het handig op te lossen
Danny van Duren
 
Posts: 2775
Joined: Sun 7 Sep 2003 18:58
Location: grave
Car: GTT

Postby Willem-Jan » Sun 3 Feb 2008 17:33

En de motor loopt!! Na wat geknoei met de kabelboom en de aanvoer en retour van de tank loopt de motor.
En wat een geluid :bang: Daar moet echt een open luchtfilter op, heerlijk het geluid van zo'n opspinnende turbo! Nu begint het opbouwwerk.
Plaatsje zoeken voor 2 computers en een kabelboom. IC aansluiten en een uitlaat maken. Gelukkig heb ik wel een tijdelijke uitlaat liggen die past, dus uitlaat heeft het minste prioriteit. Eerst alle bedrading goed maken en mooi inbouwen.
Maar wat een heerlijk gevoel, eindelijk weer een draaiende motor in de GTT.
User avatar
Willem-Jan
Bestuurslid
 
Donateur
Posts: 5598
Joined: Sat 1 Jul 2006 15:42
Location: Opeinde
Car: Megane RS Grand Tour

Postby Steven » Sun 3 Feb 2008 17:50

Zag toevallig gister op Zandvoort een oranje 5GTT met 1.7T motor erin, ding was echt niet vooruit te branden, ding is zowat gelapped door die starslet van de racechinees, terwijl die nu ook weer niet ubersnel is.

Geweldige motoren hoor ;)

Alhoewel ik nog nooit met zo'n ding heb gereden, zal ik eerlijk toegeven :D


Nou afbouwen en gaan met die banaan!
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26862
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby Willem-Jan » Sun 3 Feb 2008 18:17

Standaard heeft zo'n 1.7 T ook 'maar' 120 pk, net als een standaard GTT-blok. Het verschil is dat dit met 0.3 bar turbodruk is. En dat deze druk vrij makkelijk naar 1.0 bar kan...
Kijk en dan wordt het interessant. Daarnaast is zo'n multipoint injectieblok wel heerlijk rijden. Ik ga eerst ook gewoon standaard rijden. Dit blok wat er nu bij mij in ligt is een tijdelijk 1.7 T blok dat we nog hadden liggen. M'n eigen blok maak ik dan rustig klaar om te tunen. Stapel nieuwe pakkinkjes en alles goed schoonmaken en nakijken, en waar nodig vervangen. Als dat allemaal klaar is ff blokjes wisselen en blazen met de boel. Doel is om met ongeveer 180 pk te gaan rijden. Dit schijnt goed te kunnen en redelijk betrouwbaar te zijn. Maar de tijd en de testbank zullen dit uitwijzen :D
User avatar
Willem-Jan
Bestuurslid
 
Donateur
Posts: 5598
Joined: Sat 1 Jul 2006 15:42
Location: Opeinde
Car: Megane RS Grand Tour

Postby mark 5t » Sun 3 Feb 2008 18:41

ik heb nog zon kompleet blok liggen voor de liefhebber
inclusief bak aandrijfassen
kabelboom
computers
slangen
enz

tevens 2,0L onderblok er bij voor ombouw naar 2,0L turbo!!!!!!!!!!!!!

draait met deze computers op 1 bar en is supersnel
kan zelfs nog op hogere druk afgesteld worden

dus pm of bel voor details
blok staat ook op marktplaats trouwens
mark 5t
 
Posts: 7630
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: roden

Postby Steven » Sun 3 Feb 2008 18:48

Geintje WJ, zat ff te stoken :D
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26862
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby Xabre » Sun 3 Feb 2008 18:51

nu nog een beetje leuke auto er omheen :P
Xabre
 
Posts: 5507
Joined: Mon 17 Jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Postby Willem-Jan » Sun 3 Feb 2008 23:32

Pfff, net weer ff bezig geweest, hele dash eruit gesloopt, blijkt alles daarachter zeikenat :( Oftewel, voorraampje eruit (direct maar andere erin, deze zit een scheur in), stukje nieuwe parafan(of zoiets :wink: ) en weer dicht maken.
Ook de versnellingsbak wordt niks zo, dus het blok moet er weer uit...
Oftwel, m'n eigen blok vlot klaarmaken, m'n eigen bak erachter en die boel erin hangen. Morgen eerst het hok maar even schorsen en uit de verzekering.
Helaas gaat het toch langer duren, maar ja, misschien is het wle beter zo, ff alles goed aanpakken direct.
User avatar
Willem-Jan
Bestuurslid
 
Donateur
Posts: 5598
Joined: Sat 1 Jul 2006 15:42
Location: Opeinde
Car: Megane RS Grand Tour

Postby Riël » Mon 4 Feb 2008 22:27

Willem-Jan wrote:Standaard heeft zo'n 1.7 T ook 'maar' 120 pk, net als een standaard GTT-blok. Het verschil is dat dit met 0.3 bar turbodruk is. En dat deze druk vrij makkelijk naar 1.0 bar kan...
Kijk en dan wordt het interessant. Daarnaast is zo'n multipoint injectieblok wel heerlijk rijden. Ik ga eerst ook gewoon standaard rijden. Dit blok wat er nu bij mij in ligt is een tijdelijk 1.7 T blok dat we nog hadden liggen. M'n eigen blok maak ik dan rustig klaar om te tunen. Stapel nieuwe pakkinkjes en alles goed schoonmaken en nakijken, en waar nodig vervangen. Als dat allemaal klaar is ff blokjes wisselen en blazen met de boel. Doel is om met ongeveer 180 pk te gaan rijden. Dit schijnt goed te kunnen en redelijk betrouwbaar te zijn. Maar de tijd en de testbank zullen dit uitwijzen :D


Boven de 0,9 bar is t gedaan, dan weet de ecu geen raad meer ermee.

Wil je veel power, kon je net zo goed de gtt nemen ;) Maar deze volvo loopt gewoon mooier. Maar sneller is ie niet. Had m vorig jaar es in de 19 gelegd, maar zo'n 1.8 16v doet het toch wel stukken beter hoor...
Riël
Über-Spammer
 
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Postby Gabri van der Veen » Mon 4 Feb 2008 22:29

Willem-jan weet sinds gisteren wat een 1.8 16v in een 21 doet :wink:
Gabri van der Veen
Über-Spammer
 
Posts: 12475
Joined: Tue 22 Jul 2003 19:43
Location: Leeuwarden

Postby mark 5t » Tue 5 Feb 2008 8:10

computer aanpassen van zon blok is wel te doen hoor.
lekker op 1bar of hoger blazen :D
mark 5t
 
Posts: 7630
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: roden

Postby Riël » Tue 5 Feb 2008 10:05

Aha ... = maar dan ging voor mij het kopje 'eenvoudig' weg :p
Riël
Über-Spammer
 
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Postby Willem-Jan » Tue 5 Feb 2008 18:39

Met RICA chip, gaat zo'n blok al naar 162 pk. Dan hoeft er niks aangepast te worden aan het blok. Enorm veel Volvo's rijden hier al mee rond.
Die enorme vermogenswinst komt dus door het opschroeven van die turbodruk.
Dit lijkt me vrij eenvoudig dus..
User avatar
Willem-Jan
Bestuurslid
 
Donateur
Posts: 5598
Joined: Sat 1 Jul 2006 15:42
Location: Opeinde
Car: Megane RS Grand Tour

Postby Riël » Tue 5 Feb 2008 22:25

Die ricachip doet niet veel anders dan opschroeven van turbodruk, die kan de ecu namelijk zelf regelen. Met die 162 pk wat ze zeggen, zit je wat originele hardware betreft om het eenvoudig te houden aan de grens :)

Ook een van de eerste dingen die je eraf gooit: de regelaar met zoveel witte slangetjes :p
Riël
Über-Spammer
 
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Postby sieger everts » Wed 6 Feb 2008 19:30

allemaal cafepk's :P :lol:

trage blokken zijn het.

....

hmm heb hier een ECU van een volvo liggen ( net terug uit engeland) gemod voor in totaal 125 euro inclusief verzendkosten. eens kijken wat ie dit jaar op de bank doet :P
sieger everts
 
Posts: 1742
Joined: Tue 29 Mar 2005 14:42
Location: Assen

Postby mark 5t » Wed 6 Feb 2008 20:24

houd ons op de hoogt van je ecu winst sieger.
we zijn zeer benieuwd.
mark 5t
 
Posts: 7630
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: roden

Postby Willem-Jan » Thu 7 Feb 2008 9:49

eevvoo wrote:allemaal cafepk's :P :lol:

trage blokken zijn het.

....

hmm heb hier een ECU van een volvo liggen ( net terug uit engeland) gemod voor in totaal 125 euro inclusief verzendkosten. eens kijken wat ie dit jaar op de bank doet :P


Heb je die door Richard laten tunen? Ik ben ook zeer benieuwd als het zo'n Richmod is hoe die het doet.
User avatar
Willem-Jan
Bestuurslid
 
Donateur
Posts: 5598
Joined: Sat 1 Jul 2006 15:42
Location: Opeinde
Car: Megane RS Grand Tour

Postby sieger everts » Thu 7 Feb 2008 16:47

is idd een richmod.

we zullen het vanzelf wel eens zien
sieger everts
 
Posts: 1742
Joined: Tue 29 Mar 2005 14:42
Location: Assen

Postby Willem-Jan » Sun 9 Mar 2008 19:30

Klein updatetje:

De versnellingsbak is vastgelopen in 2 versnellingen. hoe het kan weet ik ook niet, maar het blok moet er weer uit.
Er zat een tijdelijk blok in zodat ik rustig m'n eigen blok kon opbouwen, maar dat wordt em nu niet.
Dus eerst m'n eigen blok klaarmaken.
Een aantal pakkingen begonnen wat te zweten, dus eerst de kop er maar eens af.
Image
De enige Traction Avant met 120 pk :p

Vandaag het blok uit de motorruimte van de Traction gehesen en de kop eraf getrokken.
Eventjes was ik bang dat de zuigers enorme ruimte hadden en vrijwel rijp voor de sloop, maar na wat goede informatie van Mark5t bleek het gelukkig mee te vallen (Y)
Nu dus een stapel nieuwe pakkingen, distributieriem, spanrollen, e.d. bestellen en snel het blokje klaarmaken.
User avatar
Willem-Jan
Bestuurslid
 
Donateur
Posts: 5598
Joined: Sat 1 Jul 2006 15:42
Location: Opeinde
Car: Megane RS Grand Tour

Postby mark 5t » Sun 9 Mar 2008 20:10

hehehehe inderdaad opgelost nu he ik weet nu weer met wie ik te doen heb :D
mark 5t
 
Posts: 7630
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: roden

Postby Steven » Sun 9 Mar 2008 20:15

Ik zie op die foto echt nix, kan net zo goed in m'n garage het licht uitdoen en een foto van de zolder maken, krijg je ongeveer dezelfde raad-de-puinzooi te zien :p

Ik begrijp dat het nu opeens om een andere aftandse franse kroket gaat? Wees es duidelijk vent :D
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26862
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby Willem-Jan » Sun 9 Mar 2008 20:34

In de loods waar ik aan het klussen ben staat ook een oude Citroen Traction Avant zonder motor. En aangezien de ruimte nogal klein is, had ik de 480 turbo motor tijdelijk even in de motorruimte van de Traction gezet.
De foto is inderdaad nogal donker, maar je ziet duidelijk het oliefilter van de motor :wink:
En dat is wat je op de foto ziet, en inderdaad een hele grote puizooi er omheen :p
Duidelijker wordt t ook niet :smoke:
User avatar
Willem-Jan
Bestuurslid
 
Donateur
Posts: 5598
Joined: Sat 1 Jul 2006 15:42
Location: Opeinde
Car: Megane RS Grand Tour

Postby Willem-Jan » Sun 23 Mar 2008 16:50

Vandaag alles van de kop afgehaald. Komende week gaat de kop naar de reviseur. Die gaat alle kleppen weer netjes inslijpen en de kop afpersen en vlakken.

Image

Image
User avatar
Willem-Jan
Bestuurslid
 
Donateur
Posts: 5598
Joined: Sat 1 Jul 2006 15:42
Location: Opeinde
Car: Megane RS Grand Tour

Postby Willem-Jan » Sun 27 Apr 2008 20:50

ff wat stof eraf...

De kop is helemaal klaar. Er zitten 4 nieuwe uitlaatkleppen in, want die waren krom. Alle kleppen zijn opnieuw ingeslepen, de kop is afgeperst, gevlakt en de kleppen zijn gesteld.
In het uitlaatspruitstuk zat een enorme scheur, die weer vakkundig is dichtgelast.
De voorruit is er inmiddels uit en de parafan is bijna los. Binnenkort wordt die vervangen door een nieuw exemplaar zonder roest. Dan eindelijk weer opbouwen :D

Nog even 2 fotootjes hoe de GTT er nu bij staat...
Image

Image
User avatar
Willem-Jan
Bestuurslid
 
Donateur
Posts: 5598
Joined: Sat 1 Jul 2006 15:42
Location: Opeinde
Car: Megane RS Grand Tour

Postby mark 5t » Sun 27 Apr 2008 21:01

even een tip

hoe goed je een spruitstuk ook last de kans is erg groot dat ie net naast de las weer gaat scheuren.

aangezien nu alles nog lekker los ligt zou ik op zoek gaan naar een ander spruitstuk.

link hieronder heeft vast wel wat en is dichtbij

http://www.onderdeel-nodig.nl/

deze moet redelijk makkelijk te vinden zijn en bepaart je in de toekomst een hele hoop ellende.
mark 5t
 
Posts: 7630
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: roden

Postby Willem-Jan » Sun 27 Apr 2008 21:20

Dankje (Y) ga ik ff achteraan. Ik weet ook nog wel wat 480 Turbo's te staan op de sloop, dus daar kan ik ook nog wel ff kijken.
User avatar
Willem-Jan
Bestuurslid
 
Donateur
Posts: 5598
Joined: Sat 1 Jul 2006 15:42
Location: Opeinde
Car: Megane RS Grand Tour

Postby Willem-Jan » Mon 19 May 2008 14:13

Kom ik thuis en wat ligt er in de bus...
Image

M'n FMIC!!! Bedankt Paz (Y)

Image
User avatar
Willem-Jan
Bestuurslid
 
Donateur
Posts: 5598
Joined: Sat 1 Jul 2006 15:42
Location: Opeinde
Car: Megane RS Grand Tour

Postby Ferdy » Mon 19 May 2008 14:22

haha die eerste foto :)
Ferdy
Über-Spammer
 
Posts: 14304
Joined: Tue 6 May 2003 15:40
Location: Grave

Postby Steven » Mon 19 May 2008 14:32

Gaattie:
Image
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26862
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby sieger everts » Mon 19 May 2008 14:35

goed bezig :)
sieger everts
 
Posts: 1742
Joined: Tue 29 Mar 2005 14:42
Location: Assen

Postby -PAZ- » Mon 19 May 2008 16:15

Toen ie hier weg ging zat er toch echt nog een stukje karton en tape rond :wink: :p
-PAZ-
Über-Spammer
 
Posts: 11268
Joined: Fri 11 Jun 2004 16:55
Location: ijzendijke

Postby Willem-Jan » Mon 19 May 2008 19:52

-PAZ- wrote:Toen ie hier weg ging zat er toch echt nog een stukje karton en tape rond :wink: :p

Zat een briefje bij met iets van paste niet goed in de brievenbus, zlefs niet zonder dat karton...

Nee, netjes ingepakt hoor, was echt niet een hele rol verpakkingstape aan op gegaan :p Maar waar zit die scheur nou precies? Die kon ik zo snel niet vinden...

@ Steven: Bedankt voor de foto (Y) Mooi voorbeeld zo!
User avatar
Willem-Jan
Bestuurslid
 
Donateur
Posts: 5598
Joined: Sat 1 Jul 2006 15:42
Location: Opeinde
Car: Megane RS Grand Tour

Postby -PAZ- » Tue 20 May 2008 10:44

Hij lekt een heel klein beetje waar het alu koelblok op het plastic vast zit. Ik dacht aan de rechtse kant als je hem zou monteren. Maar weet ook niet 100% zeker maar of het nu die kant was eigenlijk.
-PAZ-
Über-Spammer
 
Posts: 11268
Joined: Fri 11 Jun 2004 16:55
Location: ijzendijke

Postby Steven » Tue 20 May 2008 11:09

Had ik ook, ff openbuigen, wat kit ertussen en weer dichtknijpen, klaar....

Ik heb trouwens nog stevig zitten hakken en beuken om em een beetje passend te krijgen, dus leg de moker en slijptol maar vast klaar :p
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26862
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Return to Projecten



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group