Willem-Jan's R5 GTT

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Gefeliciteerd met de aankoop :)
ericon
Berichten: 720
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 20:17
Car: Meg RS225 + diversen

O - zo gaaf (Y) (Y) (Y)
Renault grand Scènic Techline 2.0 16V - Renault 5 Alpine turbo - Renault Juvaquatre Dauphinose Break - peugeot 505GTI automaat.
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Gisterochtend de 25 verkocht, dus er was weer plaats in de loods. Gisteravond direct maar naar Ruinen gegaan en de GTE opgehaald en naar huis gereden.
Dorpel moet opnieuw gelast worden en de remmen rondom vervangen. Dan nog wat kleine dingetjes en dan eens naar de apk brengen.

Ik heb klauwen liggen van een 19 16V. Nu heb ik even wat gezocht op het forum, maar krijg geen goed antwoord. Zijn deze klauwen nu gelijk aan die van een GTT? En welke delen moet je omzetten om de remmerij te upgraden naar Clio 16V/ 19 16V?
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Klauwen zijn identiek inderdaad (48 mm zuigers), de remzadels zijn anders.
GTT Zadels zijn 238 mm schijven, 16V zadels zijn 260 mm zo uit mijn hoofd.
Dus je hebt alleen de juiste zadels nodig voor een (kleine) upgrade en grotere schijven natuurlijk.
Maar als je complete 16V klauwen hebt gewoon die klauwen er op zetten uiteraard.
Laatst gewijzigd door Maarten-Jan op wo 28 jan 2015 8:23, 1 keer totaal gewijzigd.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Staan nog wat 16v setjes op MP geloof ik?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Willem-Jan schreef:Gisterochtend de 25 verkocht?
Top! Weg d'ermee!

Zo'n 5je is toch velen malen leuker als FUN auto! (Y) (Y)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Faab
Berichten: 258
Lid geworden op: wo 21 jun 2006 18:57

Nog een B18FT project... (Y) ......succes.
Oude liefde roest wel. Met zorg komt alles goed..
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Clio 1.8 16v en R19 16v hebben klauwen met 48mm zuigers en HRC 20.6mm Schijven zijn 259mm. Dat past op een R5GTT. Arco reed met mijn oude fusees en remmerij.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Is de HRC dan ook groter dan die van een GTT, want dan moet ik nog even ergens een HRC opzoeken.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ik heb nooit een R5 gebhad, maar ik begreep dat daat een HRC 19mm op zit. Je kunt het proberen, maar als je het pendaal bijna tot de bodem moet trappen kun je beter overgaan op 20,6mm.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Klopt. Standaard 19mm. Heb er ook net een grotere (20,6mm) op gezet.
Die van mij was geloof ik voor een Peugeot 405 ofzo.
Zelfde iig als een Clio16v.

Maar ik heb hiervoor dus altijd gewoon de standaard gtt-HRC (19mm) gehad icm 16v schijven/zadels.
Nooit problemen met pedaalkracht of wat dan ook gehad.
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Zuiger diameter van de klauw blijft hetzelfde dus een grotere HRC is niet nodig, kan het wel wat directer van worden.
m1n1 (Jasper)
Berichten: 787
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Ik rij ook rond met 16v / williams klauwen.
Het enige wat je hoeft te veranderen zijn de schijven, je 13" velgen passen niet meer dus daar heb je ook wat anders voor nodig.
Het remt naar mijn mening ruimschoots voldoende!
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Vandaag de dorpels bekeken en tot de conclusie gekomen dat ze slechter zijn dan ik in eerste instantie had gezien. Er komen nu dus twee compleet nieuwe dorpels in.
Ook even de wielen gepast. Ik kon helaas niet lager omdat de remklauw onder tegen het wiel aan liep. Velgen zijn 16" en 7J ET 50 en het lijkt te passen. Dus nu proppen en boren en schroefset er onder.
[img]http://i39.photobucket.com/albums/e157/ ... mkia8v.jpg[/img]
[img]http://i39.photobucket.com/albums/e157/ ... 1ulo7b.jpg[/img]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Gave wielen! Is het niet makkelijker om gewoon een setje in 4x100 te zoeken?
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Zijn niet te vinden in 16x7. Ze zijn allemaal veel breder.
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Tijd voor een update.
Er zijn inmiddels twee nieuwe dorpels in gelast. Ik heb de lassen afgelopen week netjes weg geplamuurd en de dorpels weer in kleur gezet.
Alleen nog wat blanke lak en dan kunnen de skirts er weer op en het interieur erin. Hopelijk lukt dat dit weekend.

Ook nog een GAZ schroefset van Bas overgenomen. Dat scheelt weer ombouwwerk voor de Golf 1 schroefset die ik had liggen.
Gisteravond de velgen weggebracht naar BBB in Gorredijk, die ze gaan proppen en boren naar 4x100 :smile:

Als het interieur er weer in zit moet ik de remmerij rondom even nakijken en doe ik direct de upgrade naar 16V voor.
Hopelijk red ik het voor de 30ste.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Lekker bezig WJ!

16v remmen sowieso doen, simpele maar effectieve upgrade!
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

:worship:
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

(Y)
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Nice, lekker bezig maaruhh foto's ? :foto:
Anything worth doing is worth doing right!.
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

ziet er straks weer goed uit dan .
ben benieuwd naar hoe bruut de velgen er straks onder staan . :kwijl:
okido
Berichten: 387
Lid geworden op: vr 27 feb 2015 13:32
Car: Renault Rodeo Turbo
Locatie: Alkmaar

Mooi Willem-Jan. Ik hoop dat je de 30e klaar bent, moet kunnen (Y)
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Nu alleen even een shopje hoe laag hij ongeveer moet komen. Ik zal dit weekend een paar foto's maken.
[img]http://i39.photobucket.com/albums/e157/ ... s6nmxu.jpg[/img]
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik ben benieuwd, zeker naar de achterkant. Dat zal krap aan worden. Succes en keep us posted! (Y)
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Weer vorderingen! Goed bezig!
Ben benieuwd naar de wieluh!!
ReneEvo
Berichten: 24
Lid geworden op: do 25 dec 2014 11:33
Car: 5 gt turbo Evo

Euhhh tis weekend willem-jan,waar blijven de porn foto'sss?? Hahahha
Heel benieuwd na de stance en looks,
De photoshop is al super,
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

[img]http://i39.photobucket.com/albums/e157/ ... q6kpxb.jpg[/img]

Zo! Één hele foto gemaakt. Prachtige rode houders, nu even geen tijd om de boel netjes te spuiten. Net de remmerij achter ook bekeken en alles is op. Dus net toch maar alles nieuw besteld, dus ook nieuwe blokken voor. Dan heb ik alles maar netjes nieuw.
Ook even gekeken wat de staat van de torsieassen is :-( (N) Een grote roestbende, ik ga er niet eens aan beginnen. Direct de reserveas bekeken en die is er iets beter aan toe, maar zit in het midden ook goed vast. Ik heb hem nu onder spanning staan met flink wat WD40 dus we zien morgen wel weer. Ik moet ook nog ergens een Clio 16V as hebben. Afhankelijk van de benodigde offset voor de nieuwe wielen kan die er ook nog onder.
Eerst maar eens APK zien te krijgen en dan verlagen.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

flinke beuk met een dikke hamer er op geven waar die vast zit, dan komt het heus wel los (Y)

goed bezig wj. je auto heeft al een rood randje. 10 stappen opknappen verder en het wordt een gouden :p
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

JB-80 en snel wd40 vergeten !

Plus als de As er naast ligt .... Heetstoken werkt ook !
Zelfs met zo een klein handbrandertje
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Vanavond het interieur erin gezet en naar de apk gebracht voor een lijstje. De remmen komen pas volgende week dus dan is het wel laat om nog extra punten op te lossen. Morgen maar even afwachten.
[img]http://i39.photobucket.com/albums/e157/ ... exmqeg.jpg[/img]
[img]http://i39.photobucket.com/albums/e157/ ... lshubv.jpg[/img]
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

wedden dat ik hem loskrijg met mijn voorhamer en voorspantool?

iedereen is bang om te beuken maar het gaat echt.

en idd Jusice Brothers 80 ook super spul

overigens goed bezig WJ (Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Lip op je as lassen en slaan met die hamer!

En misschien valt het mee!
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Speciaaltoooltje voor liggen al diverse gtt asjes en 1 clio as mee verlaagd goed kruipolie erbij en na een uurtje stonden ze er allemaal strak omlaag bij
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Ik wacht eerst de wielen af om te zien of ik de clio as of de gtt as ga gebruiken.
Plaats reactie