Willem-Jan's R5 GTT

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

wiel er nog afgekomen :P
Marco (ClioII)
Berichten: 820
Lid geworden op: wo 4 okt 2006 19:30
Locatie: Leeuwarden

Kan je weer een jaartje vooruit :)

Ga je ook naar de openingsmeeting Willem-Jan?
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Jah ik ga de rit wagen naar Breda. Wel spannend, zo'n rit maja ik wil er wel bij zijn in Breda :)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

wat koste alles met alles nu?
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Er zit nu dik 3000 euro in de auto. Dacht dat hij helemaal klaar was. Stond ik gister bij Leeuwarden voor het stoplicht, allemaal stoom! Motor oververhit. Ik denk dat het koelsysteem ergens verstopt zit. Ik kom dus ook niet naar Breda, want al krijg ik de GTT op tijd af, dan vertrouw ik die rit nog niet. Weer behoorlijk balen... :(
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

fuck ik dacht kon mooi met jou meerijden :lol:

maar das wel behoorlijk balen, hoe ben je naar huis gekomen?
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Paps heeft me vanaf Leeuwarden binnendoor gesleept. En over dat meerijden, het begint wel te kriebelen. Ik probeer em voor het weekend klaar te hebben...
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Dacht ik net m'n GTT klaar was. Sta ik alweer stil bij Leeuwarden. De koelvloeistof kwam er via de rand van de dop van het reservoir uitgespoten, dus alles zat eronder. Ik had net alle slangen van het reservoir los gehad en doorgespoeld met de tuinslang. Ook heb ik de twee slangen met het ontluchtingsnippeltje losgemaakt en doorgespoeld. Dat water was daarna allemaal helder. Er kwam eerst veel roestbruin water uit. Dit kwam er bij Leeuwarden dus weer uit.
Wie kan me helpen!!!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Wat gebeurt er nou precies? Hij wordt warm en spuit alles eruit?
Je weet ook zeker dattie goed ontlucht is geweest? Gewoon ff je mond op het koelvaatje zetten en met je uitgestrekte arm de nippels 1 voor 1 opendraaien.

Anders kun je de koppakking wel eens gaan verdenken...
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Hij wordt helemaal niet warm, 1/3 van de schaal van de meter, ik had net ontlucht, maar als ik meer dan 3000 toeren maak (bv. op de snelweg) bouwt ie blijkbaar zoveel druk op dat het tussen de dop en het gat van het reservoir spuit. De koppakking is nog goed volgens mij. Motortje loopt fantastisch goed.
Kan het zijn dat het koelsysteem in de motor ergens verstopt zit?
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Willem-Jan schreef:Hij wordt helemaal niet warm, 1/3 van de schaal van de meter, ik had net ontlucht, maar als ik meer dan 3000 toeren maak (bv. op de snelweg) bouwt ie blijkbaar zoveel druk op dat het tussen de dop en het gat van het reservoir spuit. De koppakking is nog goed volgens mij. Motortje loopt fantastisch goed.
als er lucht in zit of waterpomp is kapot circuitleerd het systeem niet en geeft de temp-meter ook niet de goede waarde aan.
kachel word wel warm?
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Kachel wordt wel warm en onder de kap is het ook niet verschrikkelijk heet. Hij kookt ook niet over of zo. Het is puur te veel druk volgens mij.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik zet toch in op de koppakking :p
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Doe maar niet :sad:
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Willem-Jan schreef:Kachel wordt wel warm en onder de kap is het ook niet verschrikkelijk heet. Hij kookt ook niet over of zo. Het is puur te veel druk volgens mij.
en waar komt teveel druk vandaan ? oververhitting/koken of koppakking
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

dan is het dus de koppakking als het keuze 1 niet is :( :(
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Hmmm, dat is absoluut geen goed nieuws dan...
Maar als je koppakking aan eind is dan merk je dat toch ook wel bv. veel rook uit je uitlaat enzo, want dat is niet het geval bij mij.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Kapotte koppakkingen kunnen echt op veel verschillende manieren. Een scheur in de kop zou ook nog kunnen.

Olie bij de koevloeistof mikken, omgekeerd of beide, lekken over 2 cilinders, koelvloeistof verbranden, olie verbranden of juist alleen koelsysteem onder druk zetten. Is geen echte standaard vorm voor.

Je kan em es echt op z'n flikker geven, best kans dat het lek dan echt doorslaat en je idd de straat vol kan misten :p
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Ach ja joh, doen we ff :p Poeh als ik dit zo lees zit ik dus voor de zoveelste keer dik in de problemen...
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Ik heb bij mn rsi precies hetzelfde gehad. Toen bleek het gelukkig alleen de dop te zijn die niet meer goed was. Nieuw doppie gekocht en nooit geen problemen meer mee gehad. :)
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Dat hoop ik ook maar dan. Maar het kan dus niet een verstopping ergens zijn?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hehe, geef je er 500 euro voor :D

Maargoed het kan ook gewoon een ontluchtingsprobleempje zijn. Kan het niet zo goed oordelen vanaf hier.
Als je em nou es goed warmrijd en het vaatje opendraait kun je es kijken offie overmatig begint te bubbelen als je flink gasgeeft. Tis beetje lastig te zien omdat ie standaard al aardig borrelt en je onbelast weinig turbodruk kunt genereren, maarja je kunt het es proberen.
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

500 is al meer dan die van Luco :p Goed idee dat laten draaien zonder dop, ik zal het eens proberen (Y)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Mijn eerste ingeving was ook de dop met overdrukventiel... Het is het proberen waard in ieder geval! En anders, ja... de koppakking. :(

Succes!
baccarabergsma
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 7 jan 2007 9:36
Locatie: drachten

hoe is het met je koelings problematiek?

Ben jij diegene die alle dopjes van de vaatjes heeft gehaald bij Nicolai?

:p

mvg remco
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

zo'n doppie ken je ook nieuw kopen hoor, zijn ze nog mooi blauw ook.

neem dan ook meteen een nieuw vaatje, das helemaal king :)
Immer wieder die verdammte Holländer
baccarabergsma
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 7 jan 2007 9:36
Locatie: drachten

(I)
baccarabergsma
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 7 jan 2007 9:36
Locatie: drachten

(I)
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Haha, er zijn inderdaad weinig dopjes te vinden daar. Ik heb alleen de dop van de GTE afgehaald. Koelingsproblemen zijn zo goed als voorbij, het lijkt er sterk op dat ik gewoon niet goed ontlucht had.
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

nieuwe koelvloeistofpotjes kicken ass :bang: had destijds ook een nieuwe gehaald :biertjuh:
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Ik vrees dat Steven toch gelijk heeft. Ik hoor nu steeds het overdrukventiel afblazen en er blijft lucht in m'n systeem komen. Ik bereid me dus maar voor op het verwisselen van de koppakking.
KoenGTT
Berichten: 746
Lid geworden op: za 13 jan 2007 19:17
Locatie: Driehuis

Zuur.... maar iig veel succes
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Intussen samen met een maat van me de kop eraf gehaald. Is eigenlijk best makkelijk :D Pakking van de waterpomp was kapot en de koppakking ook. Ik maak direct van de gelegenheid gebruik om m'n kleppendeksel en luchtfilterhuis schoon te maken en een kleurtje te geven. Daarna de boel weer in elkaar zetten en blazen maar :bang:

Het bovenblok nog in elkaar:

[img]http://img241.imageshack.us/img241/8533 ... denxs4.jpg[/img]

En zo zag het er na een half uurtje uit:

[img]http://img241.imageshack.us/img241/126/ ... kopoq3.jpg[/img]
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Zo, en wanneer kan ie weer rijden :)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Dat zijn de mindere berichten...

Aan de andere kan wel prettig dat je het nu gevonden hebt... Ik ben op zo'n manier ook al met al 10 uur aan het zoeken geweest naar koelvloeistoflekkage bij de mijne...

Uiteindelijk bleek dat de waterpomp aan z'n eind was...
Plaats reactie