Willem-Jan's R5 GTT
-
- Berichten: 820
- Lid geworden op: wo 4 okt 2006 19:30
- Locatie: Leeuwarden
Kan je weer een jaartje vooruit
Ga je ook naar de openingsmeeting Willem-Jan?
Ga je ook naar de openingsmeeting Willem-Jan?
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Jah ik ga de rit wagen naar Breda. Wel spannend, zo'n rit maja ik wil er wel bij zijn in Breda
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Er zit nu dik 3000 euro in de auto. Dacht dat hij helemaal klaar was. Stond ik gister bij Leeuwarden voor het stoplicht, allemaal stoom! Motor oververhit. Ik denk dat het koelsysteem ergens verstopt zit. Ik kom dus ook niet naar Breda, want al krijg ik de GTT op tijd af, dan vertrouw ik die rit nog niet. Weer behoorlijk balen...
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Paps heeft me vanaf Leeuwarden binnendoor gesleept. En over dat meerijden, het begint wel te kriebelen. Ik probeer em voor het weekend klaar te hebben...
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Dacht ik net m'n GTT klaar was. Sta ik alweer stil bij Leeuwarden. De koelvloeistof kwam er via de rand van de dop van het reservoir uitgespoten, dus alles zat eronder. Ik had net alle slangen van het reservoir los gehad en doorgespoeld met de tuinslang. Ook heb ik de twee slangen met het ontluchtingsnippeltje losgemaakt en doorgespoeld. Dat water was daarna allemaal helder. Er kwam eerst veel roestbruin water uit. Dit kwam er bij Leeuwarden dus weer uit.
Wie kan me helpen!!!
Wie kan me helpen!!!
Wat gebeurt er nou precies? Hij wordt warm en spuit alles eruit?
Je weet ook zeker dattie goed ontlucht is geweest? Gewoon ff je mond op het koelvaatje zetten en met je uitgestrekte arm de nippels 1 voor 1 opendraaien.
Anders kun je de koppakking wel eens gaan verdenken...
Je weet ook zeker dattie goed ontlucht is geweest? Gewoon ff je mond op het koelvaatje zetten en met je uitgestrekte arm de nippels 1 voor 1 opendraaien.
Anders kun je de koppakking wel eens gaan verdenken...
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Hij wordt helemaal niet warm, 1/3 van de schaal van de meter, ik had net ontlucht, maar als ik meer dan 3000 toeren maak (bv. op de snelweg) bouwt ie blijkbaar zoveel druk op dat het tussen de dop en het gat van het reservoir spuit. De koppakking is nog goed volgens mij. Motortje loopt fantastisch goed.
Kan het zijn dat het koelsysteem in de motor ergens verstopt zit?
Kan het zijn dat het koelsysteem in de motor ergens verstopt zit?
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
als er lucht in zit of waterpomp is kapot circuitleerd het systeem niet en geeft de temp-meter ook niet de goede waarde aan.Willem-Jan schreef:Hij wordt helemaal niet warm, 1/3 van de schaal van de meter, ik had net ontlucht, maar als ik meer dan 3000 toeren maak (bv. op de snelweg) bouwt ie blijkbaar zoveel druk op dat het tussen de dop en het gat van het reservoir spuit. De koppakking is nog goed volgens mij. Motortje loopt fantastisch goed.
kachel word wel warm?
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Kachel wordt wel warm en onder de kap is het ook niet verschrikkelijk heet. Hij kookt ook niet over of zo. Het is puur te veel druk volgens mij.
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Doe maar niet
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
en waar komt teveel druk vandaan ? oververhitting/koken of koppakkingWillem-Jan schreef:Kachel wordt wel warm en onder de kap is het ook niet verschrikkelijk heet. Hij kookt ook niet over of zo. Het is puur te veel druk volgens mij.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
dan is het dus de koppakking als het keuze 1 niet is
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Hmmm, dat is absoluut geen goed nieuws dan...
Maar als je koppakking aan eind is dan merk je dat toch ook wel bv. veel rook uit je uitlaat enzo, want dat is niet het geval bij mij.
Maar als je koppakking aan eind is dan merk je dat toch ook wel bv. veel rook uit je uitlaat enzo, want dat is niet het geval bij mij.
Kapotte koppakkingen kunnen echt op veel verschillende manieren. Een scheur in de kop zou ook nog kunnen.
Olie bij de koevloeistof mikken, omgekeerd of beide, lekken over 2 cilinders, koelvloeistof verbranden, olie verbranden of juist alleen koelsysteem onder druk zetten. Is geen echte standaard vorm voor.
Je kan em es echt op z'n flikker geven, best kans dat het lek dan echt doorslaat en je idd de straat vol kan misten
Olie bij de koevloeistof mikken, omgekeerd of beide, lekken over 2 cilinders, koelvloeistof verbranden, olie verbranden of juist alleen koelsysteem onder druk zetten. Is geen echte standaard vorm voor.
Je kan em es echt op z'n flikker geven, best kans dat het lek dan echt doorslaat en je idd de straat vol kan misten
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Ach ja joh, doen we ff Poeh als ik dit zo lees zit ik dus voor de zoveelste keer dik in de problemen...
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Dat hoop ik ook maar dan. Maar het kan dus niet een verstopping ergens zijn?
Hehe, geef je er 500 euro voor
Maargoed het kan ook gewoon een ontluchtingsprobleempje zijn. Kan het niet zo goed oordelen vanaf hier.
Als je em nou es goed warmrijd en het vaatje opendraait kun je es kijken offie overmatig begint te bubbelen als je flink gasgeeft. Tis beetje lastig te zien omdat ie standaard al aardig borrelt en je onbelast weinig turbodruk kunt genereren, maarja je kunt het es proberen.
Maargoed het kan ook gewoon een ontluchtingsprobleempje zijn. Kan het niet zo goed oordelen vanaf hier.
Als je em nou es goed warmrijd en het vaatje opendraait kun je es kijken offie overmatig begint te bubbelen als je flink gasgeeft. Tis beetje lastig te zien omdat ie standaard al aardig borrelt en je onbelast weinig turbodruk kunt genereren, maarja je kunt het es proberen.
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
500 is al meer dan die van Luco Goed idee dat laten draaien zonder dop, ik zal het eens proberen
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: zo 7 jan 2007 9:36
- Locatie: drachten
hoe is het met je koelings problematiek?
Ben jij diegene die alle dopjes van de vaatjes heeft gehaald bij Nicolai?
mvg remco
Ben jij diegene die alle dopjes van de vaatjes heeft gehaald bij Nicolai?
mvg remco
zo'n doppie ken je ook nieuw kopen hoor, zijn ze nog mooi blauw ook.
neem dan ook meteen een nieuw vaatje, das helemaal king
neem dan ook meteen een nieuw vaatje, das helemaal king
Immer wieder die verdammte Holländer
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Haha, er zijn inderdaad weinig dopjes te vinden daar. Ik heb alleen de dop van de GTE afgehaald. Koelingsproblemen zijn zo goed als voorbij, het lijkt er sterk op dat ik gewoon niet goed ontlucht had.
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Ik vrees dat Steven toch gelijk heeft. Ik hoor nu steeds het overdrukventiel afblazen en er blijft lucht in m'n systeem komen. Ik bereid me dus maar voor op het verwisselen van de koppakking.
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Intussen samen met een maat van me de kop eraf gehaald. Is eigenlijk best makkelijk Pakking van de waterpomp was kapot en de koppakking ook. Ik maak direct van de gelegenheid gebruik om m'n kleppendeksel en luchtfilterhuis schoon te maken en een kleurtje te geven. Daarna de boel weer in elkaar zetten en blazen maar
Het bovenblok nog in elkaar:
[img]http://img241.imageshack.us/img241/8533 ... denxs4.jpg[/img]
En zo zag het er na een half uurtje uit:
[img]http://img241.imageshack.us/img241/126/ ... kopoq3.jpg[/img]
Het bovenblok nog in elkaar:
[img]http://img241.imageshack.us/img241/8533 ... denxs4.jpg[/img]
En zo zag het er na een half uurtje uit:
[img]http://img241.imageshack.us/img241/126/ ... kopoq3.jpg[/img]
Dat zijn de mindere berichten...
Aan de andere kan wel prettig dat je het nu gevonden hebt... Ik ben op zo'n manier ook al met al 10 uur aan het zoeken geweest naar koelvloeistoflekkage bij de mijne...
Uiteindelijk bleek dat de waterpomp aan z'n eind was...
Aan de andere kan wel prettig dat je het nu gevonden hebt... Ik ben op zo'n manier ook al met al 10 uur aan het zoeken geweest naar koelvloeistoflekkage bij de mijne...
Uiteindelijk bleek dat de waterpomp aan z'n eind was...