Willem-Jan's R5 GTT
-
- Berichten: 166
- Lid geworden op: zo 10 okt 2004 8:17
- Locatie: Rotterdam
Hee waar zit bij jou die monitor gemonteerd onder je kap
Maar koppie valt idd best mee...toch komt het altijd ongelegen.....
Maar koppie valt idd best mee...toch komt het altijd ongelegen.....
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
monitor is van m'n in-het-dashboard-ingebouwde navigatiesysteem.
Maar ik begin er steeds meer lol in te krijgen, dat klussen aan zo'n motor. Er is alleen een nippel van het inlaatspruitstuk afgebroken toen we een slang losmaakten. Ik denk niet dat die te koop zijn, dus dat wordt even een middagje draaien en frezen op school
Maar ik begin er steeds meer lol in te krijgen, dat klussen aan zo'n motor. Er is alleen een nippel van het inlaatspruitstuk afgebroken toen we een slang losmaakten. Ik denk niet dat die te koop zijn, dus dat wordt even een middagje draaien en frezen op school
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
kijk eens aan, de echt klusser komt boven.
Dit word nog wat in de toekomst
Dit word nog wat in de toekomst
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: do 19 apr 2007 8:50
HE DAT NIPPELTJE zit dat links of rechts van je carb.
links (stuurkant) is wel los te koop 7700268523
rechts is een zender dus! doe er je voordeel mee
p.s voorraad frankrijk 3 4 dagen dan heb je hem
links (stuurkant) is wel los te koop 7700268523
rechts is een zender dus! doe er je voordeel mee
p.s voorraad frankrijk 3 4 dagen dan heb je hem
Willem-Jan schreef:monitor is van m'n in-het-dashboard-ingebouwde navigatiesysteem.
Maar ik begin er steeds meer lol in te krijgen, dat klussen aan zo'n motor. Er is alleen een nippel van het inlaatspruitstuk afgebroken toen we een slang losmaakten. Ik denk niet dat die te koop zijn, dus dat wordt even een middagje draaien en frezen op school
that's the way we fix it
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
het is de rechter, er zitten daar 2 slangen naast elkaar vast, en de nippels lijken hetzelfde, dus ik moet die ene gewoon even namaken en de rest van de nippel uit het schroefgat in het spruitstuk halen.Ed van der Meer schreef:HE DAT NIPPELTJE zit dat links of rechts van je carb.
links (stuurkant) is wel los te koop 7700268523
rechts is een zender dus! doe er je voordeel mee
p.s voorraad frankrijk 3 4 dagen dan heb je hem
Ja, als t de linkse (passagierskant, als je voor de auto staat) was kon je m weglaten, da's carteronluchtingaanzuig, bij overdruk sluit die.
Die nippel die jij dus gesloopt hebt is van de rembekrachtiger he, Dat maak je niet zo 1,2,3 na...daar zit namelijk een kogel in.
Er heeft er hier vast nog wel iemand eentje liggne.
Die nippel die jij dus gesloopt hebt is van de rembekrachtiger he, Dat maak je niet zo 1,2,3 na...daar zit namelijk een kogel in.
Er heeft er hier vast nog wel iemand eentje liggne.
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Bedankt voor de tip! Ik zal die afgebroken nippel eens bekijken en een ervan maken.
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Het begint weer een klein beetje op te schieten. Koppakkingset, kopbouten en waterpomp zijn binnen. Alleen nog wat slangen en dan kan alles weer in elkaar
Ondertussen het luchtfilterhuis en het kleppendeksel even geverfd.
[img]http://img254.imageshack.us/img254/5402 ... vendv9.jpg[/img]
Ondertussen het luchtfilterhuis en het kleppendeksel even geverfd.
[img]http://img254.imageshack.us/img254/5402 ... vendv9.jpg[/img]
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Bijna goed.. eerst het thermostaathuis.. nadat die dicht was sprong de waterpompTim_Coupe schreef:Dat zijn de mindere berichten...
Aan de andere kan wel prettig dat je het nu gevonden hebt... Ik ben op zo'n manier ook al met al 10 uur aan het zoeken geweest naar koelvloeistoflekkage bij de mijne...
Uiteindelijk bleek dat de waterpomp aan z'n eind was...
Zou dit nr moeten zijn als het goed is-PAZ- schreef:Die nippels zijn nog nieuw te koop bij de dealer, heb er laatst ook nog 1 gehaalt. Zal wel eens kijken of ik dat bestel nr nog ergens heb.
77.00.857.725 koste mij 18.85 inc btw
R5GTT. Drive it like you stole it
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Dankjewel -PAZ- kan ik die ook gaan bestellen
Zou het nog wel effe navragen bij de magazijn meneer, weet bijna 100% zeker dat het dit nr was, alleen op de factuur van renault staat bij omschrijving T-stuk . Maar die onderdeel omschrijvingen zijn wel vaker vaag
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
zeker goed bezig daar
een echte klussert dus
en zo maak je hem dus beetje bij beetje naar je zin.
een echte klussert dus
en zo maak je hem dus beetje bij beetje naar je zin.
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Klein probleempje: het koelkanaal van m'n turbo zit verstopt met een soort modderachtige smurrie. Ik heb een groot deel eruit gekregen met een stukje ijzerdraad, maar er is nog steeds geen opening. Water wil ook niet al te best. Perslucht (nou ja een compressortje) wil ook niet.
Heeft iemand een goede tip hoe ik dat koelkanaal weer open kan krijgen?
Heeft iemand een goede tip hoe ik dat koelkanaal weer open kan krijgen?
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Perfect, ga ik even proberen!
Ik denk dat de rest van je koelsysteem ook wel es aardig vol kan zitten.
Zodra het zaakje in elkaar zit zou ik eens een koelsysteemreiniger van Forté halen bij de dealer en de boel eens goed reinigen. Je schrikt soms echt watvoor brokstukken er mee kunnen komen.
Daarna gewoon die koelvloeistof met enige regelmaat blijven vervangen.
Zodra het zaakje in elkaar zit zou ik eens een koelsysteemreiniger van Forté halen bij de dealer en de boel eens goed reinigen. Je schrikt soms echt watvoor brokstukken er mee kunnen komen.
Daarna gewoon die koelvloeistof met enige regelmaat blijven vervangen.
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Mijn dank is groot voor alle tips Hopelijk heb ik straks eindelijk een betrouwbare auto
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Ik heb nog even gekeken, het is de rechter nippel dus morgen direct maar even een nieuwe bestellen, of heeft iemand zo'n ding voor me liggen??? . Ook nog wat rotte slangen vernieuwen en opbouwen die boel
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
PM terug
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Ik zou net het inlaatspruitstuk en uitlaatspruitstuk monteren, blijkt de pakking aan 1 kant een dun laagje metaal te hebben. Aan welke kant moet die metalen kant? Aan de kant van de kop of aan de kant van de spruitstukken? En waar dient dat stuk metaal voor?
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: zo 24 mar 2002 0:00
- Locatie: Noord-Brabant
Metaalzijde aan de kop monteren
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Bedankt Turbo-Peer! Kop zit intussen weer in elkaar. Vandaag de nippel opgehaald bij Abel. Hardstikke bedankt daarvoor en voor alle tips en advies!
Het einde komt in zicht
Het einde komt in zicht
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Dinsdag zattie weer in elkaar. Ontsteking verhuist naar de andere kant van het schutbord. Maar toen wilde de auto niet starten. Dat vrijdag uitgezocht. Het bleek dat de draden van de krukassensor gaar waren, die vervangen en toen liep ie eindelijk Volgende dag naar huis gereden, niks aan de hand. En ineens gisteren liep de vijf op 3 cilinders. Vandaag achter gekomen dat het aan de bougies ligt, dus morgen ff nieuwe halen en dan doetie het als het goed is weer. Nog even alle kabels van de ontsteking netjes wegwerken en dan isie weer helemaal klaar voor komend weekend
Foto's volgen...
Foto's volgen...
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
En hij rijdt!!!! 't Lag dus aan de bougies. Vrijdag mooi naar de airstrip, maar wel alleen om te kijken
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
goed bezig willem-jan!
en nu heel houden hè
en nu heel houden hè
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Nou, de lol was van korte duur. Ik reed gisteren nog even wat rond, en heb de motor even hele voorzichtig in de turbo laten komen. Daarna begon de auto heel erg te schokken bij gas los en bij weinig gas. En bij koppeling intrappen viel de motor helemaal uit. De motor wil niet meer stationair lopen. Ik denk een vaccuumprobleem of de statonairsproeier is eruit. Ik heb alle slangen nagelopen en alles lijkt vast te zitten.
Weet iemand wat het kan zijn?
Weet iemand wat het kan zijn?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
zie ... http://www.5gt.nl
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
misschien niet gewoon je co schroef eruit gelopen?