[Tom] Clio Williams

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Nette bak!
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Strijder
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 14:55
Locatie: Haarlem

Zelf ben ik al jaren weg van de Mercedes C-Sportcoupe, wijs ding!
Over een jaar of... :grin:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Die vind ik dan persoonlijk weer minder. Vind het heel het W203 (model C na W202 en voor de huidige) niet zo mooi. vind zowieso de MB'en van 2000 tot zeg maar 2005 veel minder. Bouwkwaliteit en design is slecht, nu gaat het weer stukken beter daar.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

zo, net maar eens een Cruisecontrol setje (universeel) aangeschaft voor de benz. Toch wel lekker denk ik onderweg naar de noordkaap :grin:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Dat is daar inderdaad wel lekker. Max 80, dus ja....
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

idd ja (en boetes schijnen er ook niet mals te zijn), krijg al pijn aan mijn poot als ik denk aan uren 80 rijden :p
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Deels inkomensafhankelijk inderdaad. Je hebt alle tijd om van het geweldige landschap te genieten. Ben benieuwd of je in Noorwegen ook over de grindwegen komt. Best goed te doen, zeker met RWD. :wink:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Tja, dan moet zelfs die 102 pk nog kunnen driften :~
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Zoeken op Youtube: Will it drift

:D
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

102 pk? Dan heb je geen cc nodig: volgas voldoet. :D
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Toch wel een John Gold cc mag ik hopen he? ;)
Als je hulp nodig hebt net inbouwen, moet je maar bellen. :)
Martijn 16v
Berichten: 89
Lid geworden op: za 7 okt 2006 17:52

Strijder schreef:Zelf ben ik al jaren weg van de Mercedes C-Sportcoupe, wijs ding!
Over een jaar of... :grin:
Moet je daar de opvolger eens van bekijken de CLC die is om te kwijlen (F)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Robke schreef:Toch wel een John Gold cc mag ik hopen he? ;)
Als je hulp nodig hebt net inbouwen, moet je maar bellen. :)
Nope van Waeco. Al zijn die setjes met die vacuum bediende servo's met bowdenkabel allemaal hetzelfde op de vorm van de bediening na. Heb origineel nog wel geprobeerd door de handel effe in te prikken maar die werkte niet. En dan wordt het kostbaar op die manier aangezien je dan een waslijst origineel spul nodig hebt.

Vanavond nog wel dat ding effe iets verlaagd door andere rubbers te monteren en de type aanduiding verwijderd :grin:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Die Waeco's zijn inderdaad identiek.
Ik heb ooit eens zo'n Vacuüm Waeco ingebouwd in een Audi 100 S4, maar die deed het niet door een tekort aan vacuüm..... Daarna een Waeco setje met electrische servo erin gehangen en het werkte perfect.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Zo, ik ben ook weer eens terug gekomen van vakantie. 8100 km verder en een erg mooie reis gehad. Echt een aanradertje, een rondje Scandinavie (Y). Autotje heeft het ook goed gedaan. Behalve 1 los gerammeld moertje totaal geen problemen. En nog geen druppel olie verbruikt. (en de clio starte zowaar ook nog na drie weken :D )
Paar fototjes:

Eenmaal boven de poolcirkel lopen de rendieren gewoon los. Je ziet er echt honderderen tot duizenden. Blijft mooi!
[img]http://img218.imageshack.us/img218/9086/rendier.jpg[/img]
Best zuinig zo'n diesel (788km op een halve tank) :D. 1 0p 20 a 22 gereden daar.
[img]http://img15.imageshack.us/img15/9465/halftankje.jpg[/img]
Op de lofoten om 2400 snachts. Ik heb ongeveer 3 weken geen donkere lucht gezien. Gewoon altijd licht daar en dag en nacht kun je je zonnebril gebruiken 8)
[img]http://img199.imageshack.us/img199/9310 ... n24000.jpg[/img]
Strandje op de lofoten
[img]http://img38.imageshack.us/img38/9694/lofotenstrand.jpg[/img]
en nog eentje van de noordkaap. Helaas wat bewolkt die dag.
[img]http://img20.imageshack.us/img20/9743/noordkaap.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Tom op za 27 jun 2009 9:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

mooie foto's Tom (Y)

geen knipperlicht meer kwijtgeraakt? :D
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

:lol: gelukkig niet. Autotje heeft het echt perfect!! gedaan. In het hoge noorden zie je vooral veel toyota's en wat oudere modellen van mercedes rijden. Zal wel niet voor niets zijn :smile: . Ligt ook nog veel sneeuw overal. Sommige plekken gewoon 2 tot 3 meter. Veel wegen zijn er ook maar een paar maanden per jaar open, de rest van het jaar gewoon onbegaanbaar.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

is weer eens wat anders als een paar weken strandhangen en cocktails lurken... ziet er cool uit man!

en een hele mooie foto van je ster in het zonlicht (wat zegt ie nou??) :D
Immer wieder die verdammte Holländer
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

:lol: :lol:

ray toch ;)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Zweden is wat prijs betreft net wat duurder als hier had ik het idee, Finland vergelijkbaar met hier (en gewoon euro's) maar Noorwegen haal je het wel uit je hoofd om je te bezatten met cocktails. Voor een biertje (krijg je wel 0.4 liter) betaal je zo 6 tot 8 euro. Een wijntje is nog duurder voor een glas |: (en er staat daar gewoon alcoholvrije wijn op de kaart :bonk: ). In heel scandinavie kom je ook geen kroeg of disco oid tegen. Die dorpjes zijn allen zo dood als een pier.

Edit: blonde vrouwen zie je daarintegen wel meer :D (dat maakt een hoop goed).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

je hebt nog last van je nek zeker ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ik heb hem in Oslo net voor de terugreis vaak gedraaid ja :p . Komt bij dat het daar toen 28 graden was dus het was "goed" gekleed :smile:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Zo te zien hebben jullie over het algemeen erg goed weer gehad. (Y)
Wel jammer dat het op de Noordkaap bewolkt was.
Jullie waren niet echt naar west Noorwegen gegaan toch, bij de fjorden?
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Gaaf Tom, leuke omgeving. Denk dat ik zo'n vakantie ook eens op de to-do list zet :)

Hoe ben je nou precies gereden, welke landen/omgevingen?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

we hebben idd goed weer gehad voor deze reis. In finland 15 a 20 graden constant met veel zon. Toen in noord Noorwegen en dag of 2 3 vrij veel regen en daarna weer steeds mooier en zonnniger tot 28 graden in Oslo (wat gewoon te warm is als je toch vrij veel moet rijden.

Hieronder de route zoals we hebben gereden. 3 maal een overnachting op de boot (wel leuk) en voor de rest iedere keer simpele hotelletjes met ontbijt.

Nog een tip voor als je ooit rond wilt gaan daar. Ga via Finland heen en Noorwegen terug! Finland is een mooi land maar de natuur in Noorwegen is gewoon indrukwekkender en meer gevarieerd.

[img]http://www.pharosvideotheek.nl/MAPkaart ... ofoten.gif[/img](pharosreizen).

@ Rob. Vanaf het hotel in Beitostolen (zie kaartje, zaten we 2 nachten) zijn we nog 200 km naar het westen gereden langs de sognefjord. Uiteindelijk zijn we toch nog een heel eind richting westen gegaan. Al was eerlijk gezegd het einde (meest land inwaarts)van de fjord het mooist.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Koel!
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Schitterende trip Tom! (Y)

Staat hier al een tijdje op het "verlanglijstje"...

Hoe heb je dit gepland? Of zijn jullie gewoon op de bollefooi gaan rijden...
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Wij hebben deze reis geboekt bij Pharosreizen (onderdeel van de ANWB). Dus heb je verder niet veel gezeur. Alles wordt geregeld op de kleine boot overtochten na. Je kunt natuurlijk ook alles gewoon los boeken maar dit is erg goed bevallen. Het is ook wel een leuke reis om te maken met een camper. het zijn wel echte doorreis landen. 1 nacht op dezelfde plaats is eigenlijk perfect.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

zo hatsjeo (wat een stof hier :p ).

Net de clio weer effe laten keuren en zowaar weer in 1 keer zonder probleem door de keuring (mag ook wel met maar 5 duizend km afgelopen jaar). Co was in het begin wat aan de hoge kant maar dat kwam ook omdat hij alweer een ruim half uur stil stond. Effe laten lopen en zakte keurig naar ruim onder ,5 (kan de kat er dus weer onderuit :smile: ). Ik heb wel 1 fuseekogeltje moeten vervangen voor de keuring maar daar heb ik er dus maar 2 van gemaakt. Voor dat geld geen half werk.

En om het vakantie verhaal hierboven niet teveel af te kappen :lol: . Dit jaar zit er waarschijnlijk wederom een maandje Australie in (Y)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Goed bezig Tom..., zo kom je nog eens ergens :wink:
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Bij Stevie op bezoek... :smile:
5 GT Turbo '88 GT5
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Die zal tegen die tijd wel weer terug zijn denk ik. Ik heb een paar jaar terug heel de oostkust gezien en nu wordt het tijd voor een stuk west/midden :D
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

Echt gaaf man die tocht (Y)
erik_ark
Berichten: 108
Lid geworden op: di 4 dec 2007 10:54
Locatie: Deventer

Tom schreef:Zweden is wat prijs betreft net wat duurder als hier had ik het idee, Finland vergelijkbaar met hier (en gewoon euro's) maar Noorwegen haal je het wel uit je hoofd om je te bezatten met cocktails. Voor een biertje (krijg je wel 0.4 liter) betaal je zo 6 tot 8 euro. Een wijntje is nog duurder voor een glas |: (en er staat daar gewoon alcoholvrije wijn op de kaart :bonk: ). In heel scandinavie kom je ook geen kroeg of disco oid tegen. Die dorpjes zijn allen zo dood als een pier.

Edit: blonde vrouwen zie je daarintegen wel meer :D (dat maakt een hoop goed).
Rond die tijd was ik ook in Zweden (Y) , maar daar heb je wat grotere steden wel kroegen en disco's (en die zitten goed vol, ondanks dat het toch vergeleken met hier een stukkie duurder is). Bij die kleine dorpjes zie je idd bijna niks, behalve zat mooie meiden :p .
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Jullie zijn wel laat zeg :p . Is alweer bijna een jaar geleden :smile:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie