[Tom] Clio Williams

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Tom schreef:volgens mij heel de afslag :lol: .....zolang zijn die niet in Duitsland. Ik reed niet eens zo extreem hard 120-140 op het moment maar die afslagen hebben zulke scherpe bochten, ik kon kiezen rechtdoor de rimboe in via een paaltje of stoppen met remmen en links baan weer op (had beter helemaal niet kunnen remmen :lol: )

+ dat die asvalt echt een flinke rasp is daar :p da's niet zo'n babyhuidje als die zoab hier:)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zo ff een ondertiteling voor de Nederlanders:

Riël Notermans schreef:+ dat dat asvalt echt een flinke rasp is daar :p da's niet zo'n babyhuidje als dat zoab hier:)
Gaat lekker, halve mof :p
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Zo, Tommy-tectyl is ook weer even bezig geweest. Heb na 5 jaar maar eens de achterbumper en de voorschermen los gehaald om te kijken hoe het daarachter was met de roeststand. Viel reuze mee gelukkig. Achter eigenlijk helemaal niet en voor een paar kleine plekkies.

Sorry voor de crapy foto's, nokia kwaliteit.

En voor de oplettende kijker. Ja, de auto staat op twee verschillende bruggen (niet in een keer gedaan) en achter de voorbumper had ik al gedaan en zag er nog tiptop uit.

Voor
Afbeelding

Na. Achterlichten zijn er ook uit geweest, maar zaten er weer in bij de foto.
Afbeelding

Rechts
Afbeelding

Links (wazige foto maar ziet eruit als nieuw)
Afbeelding

Voor. Volgens mij waren de voorschermen vanaf 93 nog nooit los geweest! Zat nog met de eerste originele kit vast. Ook zeker geen schade gehad. Eerst met staalborstel wat roest weg geborsteld. Daarna anti-roest meuk erop en dan bodysafe.
Afbeelding

Na. Schermpjes ook weer netjes met een beetje kit terug gezet waar het hoort.
Afbeelding

Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Tom op wo 19 mar 2008 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Heb ik je op ideeen gebracht kerel :lol:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Beetje :lol: . Ik ben wat dat betreft ook een aardige zeikerd dus het was eigenlijk al wonderbaarlijk dat ik het pas na 5 jaar doe. Zoals ik verwacht had viel het gelukkig wel mee. Dat ding van mij is echt een rijdende tectyl fabriek :lol: :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ja dat zal die van mij ook wel worden, binnekort maar eens een doos bodysafe inslaan :wink:

Wat heb je er nu op gespoten, of komt 't uit een potje?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

bodysafe uit spuitbus (grote zwarte spuitbussen) en ML in de holle ruimtes (grote witte spuitbussen). Gebruik ik al jargen en ben ik erg tevreden over. Dat gedoe met een kwast vind ik zo'n bende :D
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

ja je kunt er beter tevroeg bij zijn als telaat :) ik moet ook nog keertje met dat stinkend goedje aan het smeren
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ja precies, ik wilde hetzelfde gaan gebruiken :) Als de bodysafe hard wordt over een paar jaar moet je het ff insmeren met diesel, dan is het weer zacht en hoef je niet een hele nieuwe laag aan te brengen (Y)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Dat blijft echt wel jaren zitten op die plaatsen. En op de bodem ofzo spuit ik gewoon iedere keer weer een nieuw laagje als ik dat nodig vind. Dorpels ook lekker vol blaffen met ML tot het er onder uit druipt. Achter schermen kun je mooi pakken bij de gordels (achtergordels los halen en dan die slang erin en lekker rond spuiten). aan de ene kant kun je ook even de asbak eruit pakken en kun je zo in je scherm kijken.

En nog een tip. ALTIJD bij het wassen de achterschermen netjes schoon maken (met nam het randje)!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ja, achter het randje blijft altijd wat zitten, he... :lol:

Sorry, kon het niet laten... (S)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

:wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Das altijd een gevoelige plek hè, achter het randje :wink: :lol:
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

als er ook nog roest zit is er al tijdje niet iemand langs geweest O-)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

+Clio16v+ schreef:als er ook nog roest zit is er al tijdje niet iemand langs geweest O-)
Ik weet niet wat jij er mee doet als er roest op zit :lol: :lol: :lol:


Of is het prins Albert :wink:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Bon tommie! (Y)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Op mijn vrije dag net maar weer eens een paar uurtjes nuttig besteed. Heb even de remvloeistof ververst en de nippels netjes gereinigd. Gelukkig kwamen de nippels lekker los. Daarna bijna een liter doorheen gepompt (geblazen dan, met een eezibleed ding van midlock) en de vloeistof is weer kraak en kraak helder. Net of reservoir leeg is :lol: . Pendaal is er wel wat harder van geworden (nooit weg net voor het ringweekend). Daarnaast ook nog maar effe een aantal uitlaatrubbers vervangen. Klapperde nog wel eens naar mijn zin dus hoop dat dat nu ook over is.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Lekker niveau weer... Nippels.. en hij is er weer wat harder van geworden...

:lol: Gaat lekker hier :lol:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

:wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

van de week ook nog doen, hop dat ik geen nippels sloop. Werk dat een beetje, zo'n blaasapparaat? Op werken konden we alleen maar zuigen. Op zich niet verkeerd, maar deed t net zo lief hand/voetmatig met zijn 2en...
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Al trappend sloop je nog wel es een HRC, schijnt erg goed te werken, misschien van het weekend mijn Willy ook maar ff doen.

Hebbie er weer dot4 ingeperst Tom?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ik ga voor de 5.1?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

We kunnen het ook vervangen am ring Haas, dan hebben we savonds ook weer wat te doen :lol:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

genoeg troep die meegaat, gaat er vast wel weer 1 van kapot. Ik houdt me warm aanbevolen, altijd nog gezellig geweest tot nu toe :D
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

nope, toch weer 4. Ik stond van de week bij de automat. zaak wel te twijfelen. Ze hadden liters dot4 en van 5.1 alleen van hoerig kleine 100ml flesjes. Aangezien ik die veel te duur vond (als je er 10 :( wilt nemen) heb ik gewoon weer 4 genomen. Rijd ik al jaren mee en bevalt ook prima.

Ik had laatst voor op de zaak een eezibleed ding van midlock meegenomen dus die moest ik effe proberen. Tooltje kost nog geen 3 tientjes en werkt prima. Je kunt op deze manier in je 1tje zeer makkelijk ontluchten. En je hebt niet eens een compressor nodig aangezien je hem op je band aan moet sluiten (hij mag ook maar max op 1,5 bar staan). Voor dat geld kun je niet tobben. En idd Steven, zo heb ik al eens HRC gesloopt (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

5.1 heb je ook echt niet nodig :S
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Flesje Ferodo 5.1 kost een tientje ofzo, dus why not.
rev it like a rental
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ze hadden enkele heeeele kleine flesjes op het moment en aangezien ik over 4 geen klagen heb, heb ik dus weer 4 genomen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Zoals inmiddels bekend heeft de auto een klein avontuurtje beleefd op de nordsleife. Natte baan icm gas los op het verkeerde moment resulteerde in een glijpartijtje. bumper beschadigd en carter met een scheurtje.

Dus: afgelopen zondag meteen carter eronder vandaan. Maandag besteld bij reno en woensdag binnen. Woensdag avond even monteren met Rob samen. Dat ging allemaal goed tot we helemaal klaar waren en enkel de olie er nog maar in moesten gooien. Dus ik trek de pijlstok eruit........hmmmmmz, die zit vast, das vast niet goed :( :( :( . Bij het monteren van het carter stond de auto hoog op de brug met de pijlstok er nog in. Probeerde hem naar boven te duwen maar aangezien de kap dichtzat lukte dat niet. Ok, dan maar zo dachten we. Helaas is de pijlstok net verkeerd gaan zitten (die zit in het stukkie plastic) waardoor hij dus muurvast zat. Daar sta je dan, denk je ook een keer vroeg klaar te zijn :lol: . Dan zit er weinig anders op. Subframe er weer onderuit. Ik denk dat rob en ik een nieuwe record gevestigd hebben want in een minuut of 20 lag al het plastic eraf, lag het subframe weer compleet los onder de auto en was het carter los. Daarna alles weer gemonteerd en nadat Rob richting zijn mandje ging ben ik nog effe doorgegaan en om 0.30 uur liep hij weer (Y) . Technisch nu dus weer in orde.

Nu even op zoek naar een voorbumper en een linkervoorscherm en dan wellicht het voorfront (icm motorkap) eens laten spuiten.

En Rob, hartsikke bedankt jongen!! Hoop dat je lekker geslapen hebt :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

(Y) Snel geregeld zo, Ed en Willem. :p En zo kom je ook van je steenslag af. :wink:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Sjongejonge, zijn bent er ook nie zuinig op :p :lol:

Zonde weer van die schade, heb je er foto's van? Gelukkig kan je iig weer rijden :)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Rob heeft wat foto's gemaakt. Weet alleen niet of hij ze online heeft (denk niet/ nog niet)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Heeft je Williams nog de originele laklaag?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Volgens mij wel. Alleen het linker achterscherm is ooit aan gespoten voor mijn tijd. Zit inmiddels wel aardig wat steenslag op voor op de kap (en een klein deukje)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Als je dan toch moet, gelijk de kap inderdaad meespuiten. :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Plaats reactie