PaulM's Clio I 1.8 16v topic
-
- Berichten: 4221
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Je hebt daar 3 pakkingen zitten broer konijn:
-kleppendekselpakking (papier)
-2 nokkenashuispakkingen (vloeibare pakking)
De eerste gaat meestal lekken, de vloeibare pakking zelden.
De eerste is ook het makkelijkste om te vervangen, hoeven de nokkenassen er niet uit.
-kleppendekselpakking (papier)
-2 nokkenashuispakkingen (vloeibare pakking)
De eerste gaat meestal lekken, de vloeibare pakking zelden.
De eerste is ook het makkelijkste om te vervangen, hoeven de nokkenassen er niet uit.
-
- Berichten: 4221
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
en hang die bak er onderhand eens in, anders kom ik m weer halen!
klopt meneer kanonskogel
zag in de vraagbaak al dat de onderste uit twee delen bestaat.
distr moet toch vervangen worden, is het zoveel meer werk om de nokkenassen er uit en erop te snukken?
zag in de vraagbaak al dat de onderste uit twee delen bestaat.
distr moet toch vervangen worden, is het zoveel meer werk om de nokkenassen er uit en erop te snukken?
-
- Berichten: 4221
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Nee, misschien 1 of 2 uur, als je alles netjes schoonmaakt e.d.
Maarrrrr....if it aint broke.....
Maarrrrr....if it aint broke.....
moet nog kijken welke er lekt...maar de bovenste zag er netjes uit, dus zal de onderste wel zijn
-
- Berichten: 4221
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
onderste lekken zelden is mijn ervaring.....
ik weet er helaas bar weinig vanaf
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 110030.jpg[/img]
oke, blok
multiriem eraf, geen enkel probleem. Alleen men raad t al, krijg de krukaspoelie niet los.
Wie heeft er tips?
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 110031.jpg[/img]
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 110033.jpg[/img]
kleppendekselpakkingen..die lekken
Bovenste was bijna kurkdroog geen enkel lekpunt kunnen ontdekken. Dan zel t de onderste wel zijn. Denk dat t minimaal is, maar toch. Als ik die wil vervangen moeten die torxbouten eruit en die doppies 10 naast de nokkenstok? Distributie moet er toch af vanwege vernieuwing
oke, blok
multiriem eraf, geen enkel probleem. Alleen men raad t al, krijg de krukaspoelie niet los.
Wie heeft er tips?
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 110031.jpg[/img]
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 110033.jpg[/img]
kleppendekselpakkingen..die lekken
Bovenste was bijna kurkdroog geen enkel lekpunt kunnen ontdekken. Dan zel t de onderste wel zijn. Denk dat t minimaal is, maar toch. Als ik die wil vervangen moeten die torxbouten eruit en die doppies 10 naast de nokkenstok? Distributie moet er toch af vanwege vernieuwing
Je kan de krukas blokkeren met een lange M8 bout. Aan de voorzijde van het blok zit rechtsonder in de hoek een bout. Als je de krukas op BDP zet kan je hier een M8 bout insteken, en het zaakje zit geblokkeerd. Is overigens ook erg handig met het monteren van de distributiesnaar
Die nokkenaskappen kan je er idd wel ff afschroeven, gewoon alle die M8 en M6 torxen losdraaien bovenop (gelijkmatig verdeeld) Ze lekken daar wel vaker.... (pas op met de nokkenaskeringen )
Die nokkenaskappen kan je er idd wel ff afschroeven, gewoon alle die M8 en M6 torxen losdraaien bovenop (gelijkmatig verdeeld) Ze lekken daar wel vaker.... (pas op met de nokkenaskeringen )
ej haas je krijgt hem ook wel weer in elkaar he :P:P
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 4221
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Oei Paul, als dat maar gaat goedkomen...... Straks krijg je een clio terug met een kofferbak vol onderdelen
Geintje!
@Haas: wat bart zegt kan, je kunt ook met een grote schroevendraaier de starterkrans op het vliegwiel blokkeren. Moet je wel effe een bout in het blok schroeven, om de schroevendraaier tegen aan te zetten.
Vwb nokkenashuizen: alles gelijkmatig losdraaien, en gelijkmatig vast.
Geintje!
@Haas: wat bart zegt kan, je kunt ook met een grote schroevendraaier de starterkrans op het vliegwiel blokkeren. Moet je wel effe een bout in het blok schroeven, om de schroevendraaier tegen aan te zetten.
Vwb nokkenashuizen: alles gelijkmatig losdraaien, en gelijkmatig vast.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Haas krijgt t wel weer in mekaar..kan zijn dat je hier of daar een onderdeeltje overhoudt schroefje meer of minder
Nee komt heus wel goed...
Nee komt heus wel goed...
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 120030.jpg[/img]
ziet dit eruit als een clio16V waterpomp? Ja he
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 120032.jpg[/img]
nieuwe onderdelen.
rest ga ik morgen ophalen, was nog niet binnen, onder andere een looprol, spanrol, multiriem en 3 kleppendekselpakkingen
ziet dit eruit als een clio16V waterpomp? Ja he
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 120032.jpg[/img]
nieuwe onderdelen.
rest ga ik morgen ophalen, was nog niet binnen, onder andere een looprol, spanrol, multiriem en 3 kleppendekselpakkingen
wel bling bling hoor
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
owja..en natuurlijk een krukaskeerringetje
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Heb je dit keer wel dat speultje er bij? Of moet je die van mij weer lenen??Haas schreef:owja..en natuurlijk een krukaskeerringetje
Project: GTT Blue Sport
moet uiteraard ff die van jou lenenFrits schreef:Heb je dit keer wel dat speultje er bij? Of moet je die van mij weer lenen??Haas schreef:owja..en natuurlijk een krukaskeerringetje
ken je die morgen ff meenemen?
@bart, die grote bovenin en die twee eronder bij de nokkenassen..
haha, dacht al dat je dat ging zeggen
Die nokkenaslagerkappen, daar zitten geen pakkingen tussen, maar moet je met (de juiste) vloeibare pakking afdichten. Ik gebruik er altijd loctite (dacht 501) voor, kan je gewoon halen bij de dealer, dat is van die rode zooi wat niet keihard word.
Die nokkenaslagerkappen, daar zitten geen pakkingen tussen, maar moet je met (de juiste) vloeibare pakking afdichten. Ik gebruik er altijd loctite (dacht 501) voor, kan je gewoon halen bij de dealer, dat is van die rode zooi wat niet keihard word.
grappig dat ik die dan toch kan bestellen
-
- Berichten: 4221
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
canonballman schreef:Je hebt daar 3 pakkingen zitten broer konijn:
-kleppendekselpakking (papier)
-2 nokkenashuispakkingen (vloeibare pakking)
.
Oplettuh Haas!
En hoezo NOG een looprol?
Op de foto staat al een looprol, enigste wat je dan nog nodig hebt is een spanrol....
ja, weet ik wel reinier, maar dan nog..
nouja, ik zie morgen wel waar ze mee aankomen zetten, haha!
looprol en spanrol voor distr
spanrol voor multiriem
das 3 in totaal
nouja, ik zie morgen wel waar ze mee aankomen zetten, haha!
looprol en spanrol voor distr
spanrol voor multiriem
das 3 in totaal
-
- Berichten: 4221
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
sterker nog: als je er een pakking tussenfrot, heb je teveel speling op de nokkenassen.....
-
- Berichten: 4221
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
ah, spanrol voor de multiriem.....
zit hier ook een druklager bij? heb ooit eens gehoord dat als je koppeling vervangt dan ook meteen de druklager meot vervangen? anders zijn we iets vergeten
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
heb zojuist al opgeschreven: loctite 501 met een keurig vraagtekentje erachtercanonballman schreef:sterker nog: als je er een pakking tussenfrot, heb je teveel speling op de nokkenassen.....
ik denk aan alles Die zit bij de set+Clio16v+ schreef:zit hier ook een druklager bij? heb ooit eens gehoord dat als je koppeling vervangt dan ook meteen de druklager meot vervangen? anders zijn we iets vergeten
*kuch* nouja...bijna
-
- Berichten: 4221
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Zal me niks verbazen als je morgen een TUBE krijgt.
Dialogys van de dealer op het moment is köt.
Vaak wordt een onderdeel aangeduid op de tekening wat er NIET op lijkt, en (doordat toch het goede chassisnr. is ingevoerd) krijg je dan toch het juiste geleverd.
Maar zorgt er wel voor dat er een hoop twijfel bestaat totdat het onderdeel binnen is.
Dialogys van de dealer op het moment is köt.
Vaak wordt een onderdeel aangeduid op de tekening wat er NIET op lijkt, en (doordat toch het goede chassisnr. is ingevoerd) krijg je dan toch het juiste geleverd.
Maar zorgt er wel voor dat er een hoop twijfel bestaat totdat het onderdeel binnen is.
aha mooi maaruh hebben we straks teveel over of klopt het nu wel qua onderdelen
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
klopt helemaal!! echt bagger als je geen bestelnummers weet, dan weet je tenminste zeker dat t goed iscanonballman schreef:Zal me niks verbazen als je morgen een TUBE krijgt.
Dialogys van de dealer op het moment is köt.
Vaak wordt een onderdeel aangeduid op de tekening wat er NIET op lijkt, en (doordat toch het goede chassisnr. is ingevoerd) krijg je dan toch het juiste geleverd.
Maar zorgt er wel voor dat er een hoop twijfel bestaat totdat het onderdeel binnen is.
die pakking komt niet van dealer af btw
ach, komt wel goed, tubetje loctite is zo gehaald. Was al hoogst verbaast toen ze strax zeiden, die set bestellen we. Uh..set? Ja, alle drie. Voor 20 eu kun je geen miskoop hebben, maar ben toch erg benieuwd waar ze morgen mee aankomen
wees niet bang, het teveel wordt geretourneerd met teruggaaf van geld. Ik regel dat wel goed hoor+Clio16v+ schreef:aha mooi maaruh hebben we straks teveel over of klopt het nu wel qua onderdelen
wel cool nieuw spul allemaal erop
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
snap eigenlijk niet hoe ik nu weer bij die 3 pakkingen kom
haha...gister nog gekeken
zal wel door mijn examens komen en de bijkomende stress
nouja, komt goed
Moet t perse rooie loctite zijn btw? of is blauwe ook goed? weet t verschil niet namelijk, die blauwe is olie en waterbestendig en geschikt tot 200 graden.
haha...gister nog gekeken
zal wel door mijn examens komen en de bijkomende stress
nouja, komt goed
Moet t perse rooie loctite zijn btw? of is blauwe ook goed? weet t verschil niet namelijk, die blauwe is olie en waterbestendig en geschikt tot 200 graden.