Arthur's R9-R > Jan's R9-R
okey, toch vind ik het een vreemde berekening....
zou dus betekenen dat mijn 9 door alleen het F7R blok 100kg zwaarder is geworden....
daar hij volgens de fabriek 830kg leeg weegt...
zou dus betekenen dat mijn 9 door alleen het F7R blok 100kg zwaarder is geworden....
daar hij volgens de fabriek 830kg leeg weegt...
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Bij mij hadden ze hem idd niet gewogen. Maar ze hebben er 15kg bij opgeteld. Eerst was massa leeg 725kg, nu staat ie op 740. Gelukkig nog wel in de zelfde categorie van de belasting, want de mijne is van 1988
Heel mn interieur gestript op de achterbank na, bleek het nieteens nodig te zijn geweest bij mij. Nu zit ik op 813kg rijklaar (zonder achterbank enz.) 


ik heb zelf een keer met lege auto met half volle tank gewoon, 910kg...
nu had ik de kofferbak nog vol liggen met gereedschap en de tank nog iets voller
het zal allemaal wel, ik rij nu iig legaal
nu had ik de kofferbak nog vol liggen met gereedschap en de tank nog iets voller

het zal allemaal wel, ik rij nu iig legaal

-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Zo is het
Ik stond er wel van te kijken. Haalde er een paar matjes, radio, achterbank en wat klein spul uit en hij woog al meteen 25kg minder.
Toch wel een fijn gevoel nu alles legaal is

Ik stond er wel van te kijken. Haalde er een paar matjes, radio, achterbank en wat klein spul uit en hij woog al meteen 25kg minder.
Toch wel een fijn gevoel nu alles legaal is

[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... oto1-5.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... foto-8.jpg[/img]
ben al wat begonnen en moet nog verder de motorruimte schoonmaken. de auto heeft door de vorige eigenaar een dinitrol behandeling gekregen maar alles zit volgebaggert met die zooi
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... foto-8.jpg[/img]

ben al wat begonnen en moet nog verder de motorruimte schoonmaken. de auto heeft door de vorige eigenaar een dinitrol behandeling gekregen maar alles zit volgebaggert met die zooi

-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
turbo blokje moet zeker ergens in????
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
foto's is genomen toen het blok er net uit was, er zit nu indd. een zak om de tripod heen
Joost gaat door voor de koelkast

Joost gaat door voor de koelkast

ik denk het eerlijk gezegd niet
mooiste zou zijn om hem op standaard hoogte en stalen wielen te houden maar ik ga wss toch weer terug naar 16" RS velgen en plat op z'n bek 


-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Hele grote boze wolf in lammetjes outfit..........jacques schreef:Dit wordt wel een heel bijzondere R9. Zijn er nog superalatieven voor een wolf in schaapskleren?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
arme R9......
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Wist het al lange tijd dat tutuur dit van plan was, als het goed is zitten er wat onderdelen die ik nog had liggen op dat blokje (turbo spruitstuk map sensor 1 bar (21T) en 802 injectoren.)
Maar mocht niks zeggen dus ook maar niet gedaan
Vond het toen al een baldadig plan en nu nog steeds
Maar mocht niks zeggen dus ook maar niet gedaan

Vond het toen al een baldadig plan en nu nog steeds

Anything worth doing is worth doing right!.
Het enige van jou wat er op komt is de 2 bar mapsensor
Het spruitstuk heb ik van het andere blok gepakt en heb een setje 803's aangeschaft..

omdat het blok klaar was voor inbouw moest dit ook maar meteen gebeuren natuurlijk!
eerst heb ik de motor ruimte maar een beetje schoon gemaakt, de auto heeft een dinitrol behandeling gehad bij de vorige eigenaar maar wat een zootje is dat zeg
voor:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... oto1-5.jpg[/img]
en na:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... k12006.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... k12007.jpg[/img]
toen als eerst even de chargecooler radiateur gaan monteren zodat de gewone radiateur er ook alvast in kon voor we het blok er in gingen hangen.
het eerste idee was om hem achter de bumper te maken maar toen bleek dat hij eigenlijk wel heel mooi en dik in de wind hing achter de grille ben ik daar maar voor gegaan:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... k12002.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... k12001.jpg[/img]
daarna de radiateur geplaatst en toen werd het eindelijk tijd om het blok er in te hangen... met de turbo aan de achterkant er bij was het nog lastiger dan voorheen maar hij hangt nu iig op z'n plek!
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... k12008.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... k12009.jpg[/img]
de chargecooler zat er nu nog even voor proef in, morgen ga ik verder met afmonteren, gaten boren voor koelslangen en de luchtfilter slang etc. etc.
eerst heb ik de motor ruimte maar een beetje schoon gemaakt, de auto heeft een dinitrol behandeling gehad bij de vorige eigenaar maar wat een zootje is dat zeg

voor:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... oto1-5.jpg[/img]
en na:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... k12006.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... k12007.jpg[/img]
toen als eerst even de chargecooler radiateur gaan monteren zodat de gewone radiateur er ook alvast in kon voor we het blok er in gingen hangen.
het eerste idee was om hem achter de bumper te maken maar toen bleek dat hij eigenlijk wel heel mooi en dik in de wind hing achter de grille ben ik daar maar voor gegaan:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... k12002.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... k12001.jpg[/img]
daarna de radiateur geplaatst en toen werd het eindelijk tijd om het blok er in te hangen... met de turbo aan de achterkant er bij was het nog lastiger dan voorheen maar hij hangt nu iig op z'n plek!

[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... k12008.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... k12009.jpg[/img]
de chargecooler zat er nu nog even voor proef in, morgen ga ik verder met afmonteren, gaten boren voor koelslangen en de luchtfilter slang etc. etc.
past perfect zie ik! 

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Volgens mij heb je nu weer de RDW nodig.......
Maar ziet er gelikt uit kerel......ben benieuwd als het eenmaal klaar is en over de weg zoeft...

Maar ziet er gelikt uit kerel......ben benieuwd als het eenmaal klaar is en over de weg zoeft...
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Ruimte zat voor een grotere fohn
Past mooi Tuur.

Past mooi Tuur.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Dat gaat hem niet worden Gerry, ik ben er wel maar niet met de 9. Ik ben er gewoon niet zeker van dat ie zonder verdere complicaties meteen goed zal rijden.
Ga dit niet riskeren, neem liever rustig de tijd om alles netjes te controleren en/of verbeteren zodat ik nog langer van het geheel kan genieten
Ga dit niet riskeren, neem liever rustig de tijd om alles netjes te controleren en/of verbeteren zodat ik nog langer van het geheel kan genieten

-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
netjes hoor! 

B18FT... what else ?
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
dit doe je toch mooi even toethoer!! 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Bedankt voor de complimenten, helemaal die van Steven 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ik ben zeer benieuwd hoe snel je je voorbanden op gaat roken



Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Nankang is toch goedkoop
@Arco
Er zit nog geen vingerdikte tussen het turbine huis en de remleiding, dat word nog een leukw uitdaging!

@Arco
Er zit nog geen vingerdikte tussen het turbine huis en de remleiding, dat word nog een leukw uitdaging!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Dan zou ik maar uitkijken met de remleidingen, Bij de Alpine heb je ook het risico dat je na een paar minuten vol gas ineens geen koppeling of rem meer hebttutuur schreef:Nankang is toch goedkoop![]()
@Arco
Er zit nog geen vingerdikte tussen het turbine huis en de remleiding, dat word nog een leukw uitdaging!

Omleggen of beschermen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Komt goed 
