Remschijf van naaf halen
Hoi,
Ik ben bezig om voor nieuwe remschijven te monteren (clio 16v).
Nu kan ik mijn oude remschijven niet van de naaf krijgen (ik heb beide torx boutjes al eruit)
Is er een trucje om deze los te krijgen, of is het een kwestie van beschaafd eraf rammen en veel geduld?
Ik ben bezig om voor nieuwe remschijven te monteren (clio 16v).
Nu kan ik mijn oude remschijven niet van de naaf krijgen (ik heb beide torx boutjes al eruit)
Is er een trucje om deze los te krijgen, of is het een kwestie van beschaafd eraf rammen en veel geduld?
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
met een hamer een paar keer flink op de voorkant (waar je wiel op zit) slaan. lukt dit niet dan met beleid tegen de achterkant slaan terwijl je de schijf langzaam draait.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Heb ik gedaan, maar er is nog geen beweging in te krijgenTom schreef:met een hamer een paar keer flink op de voorkant (waar je wiel op zit) slaan. lukt dit niet dan met beleid tegen de achterkant slaan terwijl je de schijf langzaam draait.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
blijft hij gewoon helemaal vast zitten? of komt hij niet los omdat de remtang (het deel waar je blokken in glijden) in de weg zit? als je zeker weet dat alles los is gewoon iets harder slaan, moet toch echt gewoon los komen.
Tip: als het los is netjes schoon maken met een staalborstel en ietwat in het kopervet zetten, scheelt de volgende keer een topic
Tip: als het los is netjes schoon maken met een staalborstel en ietwat in het kopervet zetten, scheelt de volgende keer een topic
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ja de remtang heb ik er vanaf gehaald. Die torx boutjes heb ik wel uitgeboord, maar dat moet niks uitmaken.Tom schreef:blijft hij gewoon helemaal vast zitten? of komt hij niet los omdat de remtang (het deel waar je blokken in glijden) in de weg zit? als je zeker weet dat alles los is gewoon iets harder slaan, moet toch echt gewoon los komen.
Tip: als het los is netjes schoon maken met een staalborstel en ietwat in het kopervet zetten, scheelt de volgende keer een topic
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
je had ze beter met een beiteltje los kunnen tikken, dan zat je nu niet met een stuk ijzer in je naaf. Maar dat is ook niet zo erg. Maar ga nog maar eens slaan met een gewone hamer (geen nylon hamer) en het moet gewoon los komen. Steeds harder slaan en de schijf draaien.........
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
zo is dat controleer ook even je boutjes, die zijn best dik en wellicht hangt de schijf er nog achter.
en anders: R A M M E N
en anders: R A M M E N
Ik ben de halve middag bezig geweest om de boutjes eruit te krijgen naja, ik zet ze ook niet meer terug, dan ga ik maar eens proberen nog wat harder te slaanTom schreef:je had ze beter met een beiteltje los kunnen tikken, dan zat je nu niet met een stuk ijzer in je naaf. Maar dat is ook niet zo erg. Maar ga nog maar eens slaan met een gewone hamer (geen nylon hamer) en het moet gewoon los komen. Steeds harder slaan en de schijf draaien.........
Maar bedankt voor de reacties!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
nou, zo kreeg ik de bak niet goed van mn 21 af.
ook de motor maar eruitgetakeld erna. is meteen handig met koppeling goed monteren
ook de motor maar eruitgetakeld erna. is meteen handig met koppeling goed monteren
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
nee
omdat hij z'n schijf er niet af kreeg op een middag, dacht ik dat over het uitbouwen van mijn versnellingsbak vanmiddag.... dat schoot namelijk ook helemaal niet op
maar je hebt gelijk... beetje offtopic
omdat hij z'n schijf er niet af kreeg op een middag, dacht ik dat over het uitbouwen van mijn versnellingsbak vanmiddag.... dat schoot namelijk ook helemaal niet op
maar je hebt gelijk... beetje offtopic
Ik ben net nog even aan het rammen geweest, dus echt rammen. Maar aan beide kanten is er nog geen beweging in te krijgen.
Ik denk dat het zaakje aan elkaar geoxideert zit ofzo, schijven zitten er ook wel een aantal jaartjes op denk ik.
Ik denk dat het zaakje aan elkaar geoxideert zit ofzo, schijven zitten er ook wel een aantal jaartjes op denk ik.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
toch vreemd, het moet gewoon los komen. heb je wel een fatsoenlijke hamer/vuistje (dus geen hamertje tik hamer). Ik heb nog nooit een schijf niet los gekregen met een hamer . ook nog eens flink op de voorkant slaan. uiterste redmiddel zou voor mij iets opstoken met een brander zijn (maar liever niet ivm lagers)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ik pakte ze er met twee vingers af en de torxen kwamen zo los
weet je zeker dat je alles goed los hebt??????
en anders beetje cola tussen gooien
weet je zeker dat je alles goed los hebt??????
en anders beetje cola tussen gooien
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Heb je de klauw eraf?
uiteraardRiël Notermans schreef:Heb je de klauw eraf?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
maak eens even een foto voor ons anders
dit heb ik ook nog nooit gezien, dat het echt NIET gaat.
dit heb ik ook nog nooit gezien, dat het echt NIET gaat.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
eigenlijk wel ja maar blijkbaar is de hamer niet groot genoeg
en anders met een slijpschijf een stuk uit de remschijf slijpen, om dan met een hamer de remschijf in de draaizin proberen te meppen.
als ze toch vervangen worden, kunnen ze ineens kapot ook
als ze toch vervangen worden, kunnen ze ineens kapot ook
oops ja .. effe vergeten.. en iemand op de rem laten staan is ook zo een stom idee zeker..Tom schreef:die remschijf draait toch .........
damn...
Valt weinig aan te zien denk ik:J-P-S schreef:maak eens even een foto voor ons anders
dit heb ik ook nog nooit gezien, dat het echt NIET gaat.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
heb je de torxen wel helemaal goed uitgeboord?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ja, zelf met een iets grotere boorLuco/Alpine-racer schreef:heb je de torxen wel helemaal goed uitgeboord?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
meen ik het maar of draagt de bovenste nog?
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
lijkt het wel op, zo op de foto te zien!
hij is ruim door de schijf geboord, is niet goed te zien op de foto
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
anders komt riel blijkbaar even slaan als het niet lukt
T zit gewoon vastgekoekt.
Als ik al eens in dat naafgat kijk
Als ik al eens in dat naafgat kijk
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
inderdaad.
clio goes submarine
clio goes submarine
heb er net een halve bus wd40 achter gegooid, misschien dat het losweekt