Brembo + Ferodo-brutoprijzen 5GT + Clio/19 16V

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

ff ook hier neergezet omdat dit een "remmen-topic" is....
Tim_Coupe schreef:
Florus schreef:Twijfel alleen nog tussen gewone Brembo's of die Brembo-Max dingen........
Zal 't nou echt zoveel uitmaken?? :s
Hier ben ik ook wel benieuwd naar :)
Brembo Max is eigenlijk "after market-spul" en goedkoper dan de racing Brembo-line. (FD of FS-serie).
Maar staat weer hoger op de lijst dan de normale "after market-line" van Brembo. Dus een mooi alternatief voor de sportieve rijder.
Als je gaat kijken naar de specificaties op de Brembo-site zie je dan ook de specificaties anders zijn mbt warmte-ontwikkeling en vertragings-co-efficient (zoals dat zo mooi heet). FD*FS-serie is dan ook een stukkie beter dan de Max-serie. Kost ook wel wat meer helaas....

Heb ff wat brutoprijzen voor jullie.

5GT : Brembo FD (gaten) of FS (groeven).027.000 : 226.04 per set a 2 stuks ex. BTW
Clio/19 16V : FD/FS.052.000 : 222.97 per set a 2stuks ex. BTW

5 GT : Brembo Max 09.3148.75 : 76.50 per stuk ex. BTW
Clio/19 16V : Brembo Max 09.5802.76 : 78.50 per stuk ex. BTW

5 GT : Brembo normaal : 60.50 ex. BTW per stuk
Clio/19 16V : Brembo normaal : 61.- ex. BTW per stuk

Max-serie is op voorraad. De FD/FS-serie in minmale hoeveelheid.

Ferodo FDS845 (5GT/Clio16V/1916V) : 67.58 ex. BTW per set
Ferodo DS2500 (5GT/Clio16V/1916V) : 87.- ex. BTW per set

Korting hangt af van je eigen leverancier.
Ik geef standaard 25%.
Laatst gewijzigd door Arco op wo 25 apr 2007 8:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ik zat zelf te denken aan Brembo Max schijven en dan ni combinatie met Ferodo DS2500 blokken...

Weet iemand het verschil tussen deze combinatie en bijvoorbeeld sparco schijven met blokken? qua prijs redelijk vergelijkbaar, sparco is iets duurder...
Avacado
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 8:50

Tim_Coupe schreef:Ik zat zelf te denken aan Brembo Max schijven en dan ni combinatie met Ferodo DS2500 blokken...

Weet iemand het verschil tussen deze combinatie en bijvoorbeeld sparco schijven met blokken? qua prijs redelijk vergelijkbaar, sparco is iets duurder...
Hahaha ja de prijs en de naam :)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Tja.... en OMP-blokken (road&race) + schijven (geboord + gegroefd) zijn dan weer iets goedkoper. :~

Hier rij ik momenteel mee. Geen centje pijn gehad op het circuit.
Tis de naam waar je op valt denk ik.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Naam dat maakt mij niets uit, het moet goed remmen! :)
De prijs/kwaliteit combinatie vind ik persoonlijk wel belangrijk. OMP is dus naar jou mening kwalitatief net zo goed als ik noem een Sparco of Brembo Max?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Tja... Kan alleen oordelen over standaard maat (238) 5 GT remmen met origineel of met OMP, en daar zit wel degelijk een verschil in ten postive van de OMP. Welliswaar met gevlochten remslangen.
Persoonlijk denk ik dat de DS2500 (als ze warm zijn) beter remmen. (met standaard remschijven en met geboorde/gegroefde remschijven) omdat dat echte race-blokken zijn.
Deze zijn officieel niet goedgekeurd voor de weg. Dat zijn de FDS845 van Ferodo wel. Die zijn vergelijkbaar met de OMP race&road.

Brembo + Ferodo alleen in 16V maat (259) onder een 5 GT. En dat remt SUPER.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Plaats reactie