(klem)problemen met voorrem Laguna 2.0

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
laguna007
Berichten: 2
Lid geworden op: do 30 mar 2006 19:39
Locatie: apeldoorn

Ik heb mijn Laguna 2.0 RXI 1998 al 2 jaar en weinig te klagen gehad.

Vandaag de remblokken vóór vervangen.

Heb ik 2 problemen.

1]
Van de 4 kleine boutjes waarmee je de remklauwen losmaakt draait er van 3 de moer mee. Met een tweede sleutel gaat het prima.
Bij het 4e boutje zit alles muurvast, makkelijk los en vast draaien zou je zeggen.
Maar, heb ik het goed dat hier een verende, bewegende (meedraaiende) stift hoort te zijn? Die andere bewegen immers wel?

2]
Na de eerste inspectie vooraf, loshalen, kijken weer monteren remt de auto plotseling vaag. Rempedaal zit helemaal onderin, snel een 2e maal zit hij wel hoog.
Er lekt niets, wel vreemd. Kan dit lucht zijn, zo ja hoe kan dat?
16v clio mark
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 21 dec 2005 6:03
Locatie: Leens (Groningen)
Contacteer:

Ik zal het remsysteem even ontluchten als ik jouw was.
Had ik ook last van met me clio en die remt nu super.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

1. die stift hoort inderdaad te bewegen, schuiven. Gaan vaker vastzitten.
2. tja, je kunt een keer ontluchten, maar met alleen de blokken vervangen zou dat niet hoeven eigenlijk.
Toch zal er iets aan de hand zijn.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

je had wel de remmen weer op druk gepompt voor je de eerste keer ging rijden?
laguna007
Berichten: 2
Lid geworden op: do 30 mar 2006 19:39
Locatie: apeldoorn

Thanks voor jullie reacties.

Ja, ik heb eerst de remmen "gezet" na de operatie, het was echt lucht, hoe onwaarschijnlijk ook. Als de cup lekt zou je vloeistof er uit verwachten, geen lucht er in, toch?

Ik vermoed dat bij het naar binnen wringen van de cylinder ik hem een beetje scheef heb gedrukt.

En toen aan het werk om de pen gangbaar te krijgen, al ontdekt dat het een soepel beweegbaar pennetje moet zijn. Nou, jammer dan. W40 of hoe heet dat spul, tikken draaien, wringen, heetstoken, en steeds maar weer die spuitbus. Nou helemaal niets dus.

Uiteindelijk beweging gekregen met zo'n 60 cm moordenaars tang er op. wel veel beweging zo ineens, pen brak nu af.
Gelukkig had de dealer nog een steun met 2 soepele pennen [90,-], gelijk er maar op laten zetten en ontluchten.
Ik was namelijk met 1 bout in de remklauw LANGZAAM! naar de dealer (5 km) gereden, maar net de laatste 100 meter ging ie aanlopen, dus ik moest iets.

Alles nu weer kids.

Oh ja, die goede pen was wel de bovenste, dus kon niet vastlopen.
Plaats reactie