EBC Brakes (grooved remschijven) + greenstuff remblokken

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem

Postby willow » Mon 11 Sep 2006 10:42

update

afg zaterdagavond heb ik de ebc (troep) schijven en greenstuff blokken vervangen voor brembo schijven en pagid blokken

de schijven waren al redelijk verroest, zodat we de torrexbouten er niet eens uitkregen, dus we hebben de schijven kapotgeslepen en bij de nieuwe geen torex bouten gebruikt maar gewoon met de 4 wielmoeren vastgezet.

ben heel tevreden over de nieuwe remset, ben eindelijk van dat getril af en het remt superrelaxed

dus bij deze...

gr,
willow
 
Posts: 1348
Joined: Thu 9 Sep 2004 20:32
Location: Pijnacker

Postby Haas » Mon 11 Sep 2006 10:44

torrex? torx :P
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26590
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Postby willow » Mon 11 Sep 2006 11:13

Haas wrote:torrex? torx :P


hahahaha oops :lol:
willow
 
Posts: 1348
Joined: Thu 9 Sep 2004 20:32
Location: Pijnacker

Postby basje24 » Sun 17 Sep 2006 20:35

ik heb brembo gegroevde schijven liggen met ferrodo 2500 remblokken en die doen het werk perfect
basje24
 
Posts: 78
Joined: Tue 30 May 2006 0:11
Location: gelderland

Postby Riël » Sun 17 Sep 2006 21:31

RS MAX van brembo?
Op zich een leuke combi (Y). Alleen hoor ik met de niet-gegroefde brembo's veel klachten van kromtrekken van schijven, maar dan alleen bij zware auto's.
Riël
Über-Spammer
 
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Postby ARNO16V » Fri 22 Sep 2006 19:53

Heb Brembo max schijven en ben er zeer tevreden over, ik rem vaak behoorlijk, en tot nu toe nog geen last van kromme schijven gehad.
ARNO16V
 
Posts: 6619
Joined: Thu 14 Jul 2005 18:00
Location: Meppel

Postby Maus » Fri 22 Sep 2006 20:59

Riël wrote:RS MAX van brembo?
Op zich een leuke combi (Y). Alleen hoor ik met de niet-gegroefde brembo's veel klachten van kromtrekken van schijven, maar dan alleen bij zware auto's.


O, vertel eens? :wink:

Tegenwoordig kan je ook hitte behandelde schijven krijgen van Brembo, dit icm met een iets anders samengesteld blokje en de problemen zijn verholpen.
Maus
 
Posts: 4127
Joined: Sun 4 Mar 2001 0:00
Location: Zwijndrecht

Postby Maus » Thu 14 Jun 2007 0:34

Ondertussen kan ik melden dat je ook die schijven met de zelfde snelheid krom trapt. :)
Maus
 
Posts: 4127
Joined: Sun 4 Mar 2001 0:00
Location: Zwijndrecht

Postby Luco/Alpine-racer » Thu 14 Jun 2007 11:27

Maus wrote:Ondertussen kan ik melden dat je ook die schijven met de zelfde snelheid krom trapt. :)


je kan niet remmen :lol: :lol: :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
 
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Location: thuis
Car: diverse

Postby Maus » Thu 14 Jun 2007 11:32

Het is gewoon bagger. :evil:
Elke evo-rijder heeft problemen met de standaard (of standaard vervangings) meuk wat er op zit.
Maus
 
Posts: 4127
Joined: Sun 4 Mar 2001 0:00
Location: Zwijndrecht

Postby Luco/Alpine-racer » Thu 14 Jun 2007 11:46

ja japans he :D
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
 
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Location: thuis
Car: diverse

Postby Maus » Thu 14 Jun 2007 13:35

Sinds wanneer dan? :)
Maus
 
Posts: 4127
Joined: Sun 4 Mar 2001 0:00
Location: Zwijndrecht

Postby Arco » Thu 14 Jun 2007 13:53

Brembo = Italiaans.

En ja. MAX = after market spul en leuk voor straat toepassing.

Wil je extremer, dan moet je de andere lijn hebben van Brembo die of gegroefd of geboord zijn.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
User avatar
Arco
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 18253
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Location: Gouda
Car: Renault 5 GT Turbo

Postby Haas » Thu 14 Jun 2007 14:13

brembo max is toch gegroefd :)
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26590
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Postby Arco » Thu 14 Jun 2007 14:20

Klopt. Maar ik bedoel gegroefd in een "schoepen"-figuur. Tevens is de metaalsoort anders, want het wrijvingsco-efficient is namelijk anders.

(prijs ook. Uit m'n hoofd +/- 222.- ex. BTW per set voor die dure Brembo t.o.v. +/- 100 ex. BTW voor die MAX-en tbv een 5 / Clio)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
User avatar
Arco
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 18253
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Location: Gouda
Car: Renault 5 GT Turbo

Postby Maus » Thu 14 Jun 2007 16:22

Dat prijsverschil is overigens niet ongegrond; heb zulke schijven er voor een blauwe maandag onder gehad (icm Hawk blokken), dat remde als een tierelier. :worship:
Het nadeel is alleen dat je gek word van het gepiep.
Maus
 
Posts: 4127
Joined: Sun 4 Mar 2001 0:00
Location: Zwijndrecht

Return to Remsysteem



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group