[Grotere Remmen]

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
clio_rally
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

In het geval van de delta is beter en lichter niet echt mogelijk. Lijkt me voor de clio ook lastig. Wel beter en maar een beetje zwaarder, en daarom kijk ik ook naar ap racing... :worship:

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl


" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

clio_rally schreef:In het geval van de delta is beter en lichter niet echt mogelijk. Lijkt me voor de clio ook lastig. Wel beter en maar een beetje zwaarder, en daarom kijk ik ook naar ap racing... :worship:

Gijs
waar kan je een set ap racing verkrijgen in nl?
Naar mijn weten zijn er geen setjes op maar voor de clio, of heb ik dat mis?
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Robert dB. schreef:
clio_rally schreef:In het geval van de delta is beter en lichter niet echt mogelijk. Lijkt me voor de clio ook lastig. Wel beter en maar een beetje zwaarder, en daarom kijk ik ook naar ap racing... :worship:

Gijs
waar kan je een set ap racing verkrijgen in nl?
Naar mijn weten zijn er geen setjes op maar voor de clio, of heb ik dat mis?
asp autosport parts te delft is de importeur van ap racing in nederland.
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

RO 16v schreef:
GTI1-G60 schreef:
robert001 schreef:wat is de maximale maat schijf (los van de ET) die met de brembo 4 pots in een 15 inch velg past ? moeten voor deze klauwen nog aan passingen gemaakt worden aan de hoofdrem cylinder,of welke specs moet deze hebben ??
Het zal niet gaan in een 15inch, je radius is groter.
Denk aan 300mm als minimale schijf maat.
Hoofdrem cylinder is niet zo spannend, je pedaalslag zal hooguit iets langer worden.
In 15" passen ze wel, als het maar een Speedline velgen zijn, in andere velgen past het bijna nooit.
hoe zit dit nou Ro? Is de binnenwerkse maat van speedlines enorm gunstig ofzo?
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

thanx antoine
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

op ap racing.com staan wel setjes voor de clio.

gr antoine
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

15"wiel (origineel Williams wiel) schijf 283mm 1295 Euro ex BTW

16"wiel schijf 305mm 1344 Euro ex BTW

17"wiel schijf 318mm 1479 Euro ex BTW

dit zijn prijzen die ik van de importeur gekregen heb
http://www.tarox.com


gr antoine
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

ant1 schreef:15"wiel (origineel Williams wiel) schijf 283mm 1295 Euro ex BTW

16"wiel schijf 305mm 1344 Euro ex BTW

17"wiel schijf 318mm 1479 Euro ex BTW

dit zijn prijzen die ik van de importeur gekregen heb
http://www.tarox.com


gr antoine
Gaat dit om torax schijven? of complete setjes?
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

dit zijn complete setjes
[img]http://www.superkitcar.nl/verwijderen/tarox.jpg[/img]
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Robert dB. schreef:
RO 16v schreef:
GTI1-G60 schreef:
robert001 schreef:wat is de maximale maat schijf (los van de ET) die met de brembo 4 pots in een 15 inch velg past ? moeten voor deze klauwen nog aan passingen gemaakt worden aan de hoofdrem cylinder,of welke specs moet deze hebben ??
Het zal niet gaan in een 15inch, je radius is groter.
Denk aan 300mm als minimale schijf maat.
Hoofdrem cylinder is niet zo spannend, je pedaalslag zal hooguit iets langer worden.
In 15" passen ze wel, als het maar een Speedline velgen zijn, in andere velgen past het bijna nooit.
hoe zit dit nou Ro? Is de binnenwerkse maat van speedlines enorm gunstig ofzo?
Jeb, de velgen zijn ontwikkeld voor competitie gebruik zodat er groter spul achterpast zonder dat je ruimte te kort krijgt tussen je klauw en velg zoals met bijna elk ander merk velg, die velgen van Prima sport hebben ook die extra ruimte.
De opstaande rand in je velg is wat kleiner en verder naar buiten geplaats bij Speedline, vandaar dat extra ruimte verschil.

Voor AP kan je het beste kijken bij Biesheuvel, is één van de goedkoopste in NL, maar AP blijft duur.
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

RO 16v schreef: ...maar AP blijft duur.
ja daar ben in ook al achter gekomen...

Maar ik ga dan maar als uitgangspunt voor 300mm schijven >-)
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Update pagina 1 (Y)

2 foto's van een schijven upgrade naar Clio 16v maatvoering... 238mm naar 259mm...

Een flinke verbetering van de warmteafvoer, je kunt net ff langer tot het "gaatje" >-) rijden zonder dat de remmen oververhitten :D

Andere klauwen en goodridge remslangen zijn de volgende stap. Het doel is meer vertraging met minder pedaaldruk. Meer progressiviteit dus maar niet ten koste van de doseerbaarheid.

De hoofdremcilinder moet er dus op termijn ook aan geloven.

Met vriendelijke groet,

Zzpeedie... (S)
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

de foto's doen het bij mij niet.
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Tijn schreef:
speedline schreef:Clio 16v
Clio 16v Williams 2.0
R19 16v

Standaard remsysteem vooras:
259 x 22mm

Remsysteem Laguna 2.0 16v Volvo N-motor
(foto's remmen Laguna 2.0 16v nodig !)
(Adapterplaten nodig voor bevestiging Laguna remklauw op Clio fusee.)
Laguna schijfremmen/ blokken
285 x ??mm
1. Heeft iemand dit al een keer gemonteerd op een clio?
2. Wat waren de resultaten?
3. Waar haal ik die adapterplaten en wat moeten die kosten?
4. Moet er nog wat worden gedaan aan de remdruk?(verhoudingen ofzo)
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Die groter remschijven van een Laguna zijn wel 5-gaats!

Kijk maar voor afmetingen enzo op;
http://www.needforspeed.co.uk/pages/sbv ... le=RNLAG01
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Donleben schreef:
Tijn schreef:
speedline schreef:Clio 16v
Clio 16v Williams 2.0
R19 16v

Standaard remsysteem vooras:
259 x 22mm

Remsysteem Laguna 2.0 16v Volvo N-motor
(foto's remmen Laguna 2.0 16v nodig !)
(Adapterplaten nodig voor bevestiging Laguna remklauw op Clio fusee.)
Laguna schijfremmen/ blokken
285 x ??mm
1. Heeft iemand dit al een keer gemonteerd op een clio?
2. Wat waren de resultaten?
3. Waar haal ik die adapterplaten en wat moeten die kosten?
4. Moet er nog wat worden gedaan aan de remdruk?(verhoudingen ofzo)
1. 8)
2. Hoef het pedaal niet meer zover in te drukken, remt als een gek.
3. Adapter platen???? ik heb gewoon de hele naaf over gezet.
4. Remdruk hoef je niet te veranderen, wat je wel kan doen is een hoofdrem cilinder van een Laguna of Megane plaatsen, geeft meer druk.

Op de Megane zijn ook 280 mm schijven geleverd, is hetzelfde verhaal.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

4 pots conversie kit van K-tec:

[img]http://www.k-tecracing.com/products/cli ... ke_kit.jpg[/img]

big brake schijven voor de clio van k-tec. Deze set houd het mogelijk bestaande klauwen te blijven gebruiken

[img]http://www.k-tecracing.com/products/cli ... e_kits.jpg[/img][/url]
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Donleben schreef:Die groter remschijven van een Laguna zijn wel 5-gaats!

Kijk maar voor afmetingen enzo op;
http://www.needforspeed.co.uk/pages/sbv ... le=RNLAG01
Raar, de schijven van een Laguna 1.6 16v of 1.8 16v passen ook op een Megane 2.0 16v en zijn beide 280 mm en 4-gaats.
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

RO 16v schreef:
Donleben schreef:Die groter remschijven van een Laguna zijn wel 5-gaats!

Kijk maar voor afmetingen enzo op;
http://www.needforspeed.co.uk/pages/sbv ... le=RNLAG01
Raar, de schijven van een Laguna 1.6 16v of 1.8 16v passen ook op een Megane 2.0 16v en zijn beide 280 mm en 4-gaats.
Die set van K-Tec kost nog wel 380 euro, maar is wel erg mooi. Wordt wel lastig als de blokken of schijven op zijn!

Ik ga toch maar kijken of ik een 2 naven en klauwen van een Megane of Laguna weet te vinden. Dan koop ik daarvoor weer nieuwe schijven met Ferodo blokken!
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Weet iemand of de set van een Renault Safrane RT 2.2.i Bwj 1995, ook past en wat hier de grootte van de schijven is?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

@RO 16v:
RO 16v schreef: 1. 8)
2. Hoef het pedaal niet meer zover in te drukken, remt als een gek.
3. Adapter platen???? ik heb gewoon de hele naaf over gezet.
4. Remdruk hoef je niet te veranderen, wat je wel kan doen is een hoofdrem cilinder van een Laguna of Megane plaatsen, geeft meer druk.

Op de Megane zijn ook 280 mm schijven geleverd, is hetzelfde verhaal.
Wat moet er dan allemaal worden overgezet?
-blokken
-schijven
-klauwen
-....etc?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Jeroen Lubking
Berichten: 441
Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
Contacteer:

Donleben schreef:
RO 16v schreef:
Donleben schreef:Die groter remschijven van een Laguna zijn wel 5-gaats!

Kijk maar voor afmetingen enzo op;
http://www.needforspeed.co.uk/pages/sbv ... le=RNLAG01
Raar, de schijven van een Laguna 1.6 16v of 1.8 16v passen ook op een Megane 2.0 16v en zijn beide 280 mm en 4-gaats.
Die set van K-Tec kost nog wel 380 euro, maar is wel erg mooi. Wordt wel lastig als de blokken of schijven op zijn!

Ik ga toch maar kijken of ik een 2 naven en klauwen van een Megane of Laguna weet te vinden. Dan koop ik daarvoor weer nieuwe schijven met Ferodo blokken!
De schijven van de k-tec set zijn gewoon los verkrijgbaar,
Zelfde voor de remblokken,zijn origineele uitvoering alleen in kevlartype.
Uitwisselbaar met elk ander merk voor de 16v.
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

speedline schreef:Update pagina 1 (Y)

2 foto's van een schijven upgrade naar Clio 16v maatvoering... 238mm naar 259mm...

Een flinke verbetering van de warmteafvoer, je kunt net ff langer tot het "gaatje" >-) rijden zonder dat de remmen oververhitten :D

Andere klauwen en goodridge remslangen zijn de volgende stap. Het doel is meer vertraging met minder pedaaldruk. Meer progressiviteit dus maar niet ten koste van de doseerbaarheid.

De hoofdremcilinder moet er dus op termijn ook aan geloven.

Met vriendelijke groet,

Zzpeedie... (S)
Let me help :)
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/Temp/102-0244_IMG.JPG[/img]

[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/Temp/102-0246_IMG.JPG[/img]
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Tom schreef:4 pots conversie kit van K-tec:

[img]http://www.k-tecracing.com/products/cli ... ke_kit.jpg[/img]
mhhawww, de 300 mm set is wel aardig :wink:
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

bij die 300mm schijven zijn de huidge klauwen zeker niet meer te gebruiken ?
dan zit je vast aan de 285mm ?

Price: £660.00+vat (775.50) is me toch wat te veel :)
Jeroen Lubking
Berichten: 441
Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
Contacteer:

Jasper16v schreef:bij die 300mm schijven zijn de huidge klauwen zeker niet meer te gebruiken ?
dan zit je vast aan de 285mm ?

Price: £660.00+vat (775.50) is me toch wat te veel :)
300mm is een 4 pots remsysteem word geleverd zoals op de foto.

Remklauwen,remblokken,schijven brackets,helemaal compleet.

Met het 4 pot 285mm systeem krijg je massieve schijven ipv schijven met een los hart zoals op de foto.

Het goedkoopste systeem met behoud van je eigen remklauwen is het big brake set van 285mm.
380 euro inc, dat zijn 2 schijven 4 blokken en brackets.
Naar mijn idee goedkopere oplossing dan een laguna ombouw van ongeveer 500 euro!En dat voor dezelfde diameter.
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

ok thnx voor info
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Heeft iemand al eens geprobeerd om de remmen van een R19 diesel(bah) op zijn 5 of 11 turbo te zetten? Die hebben toch ook geventileerde schijven? En die zijn toch weer groter dan 16v schijven.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Arjen schreef:Heeft iemand al eens geprobeerd om de remmen van een R19 diesel(bah) op zijn 5 of 11 turbo te zetten? Die hebben toch ook geventileerde schijven? En die zijn toch weer groter dan 16v schijven.
Huh??
Dat lijkt me wel heel sterk........

Maar ik heb het R19 16v spul op mn ieleffen, en dat past hartstikke goed. Is 259mm systeem.

Wel 14 inch wielen minimaal, maar dat heb je al......
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Dan hebben we nu een fout ontdekt in mijn 19 16v handboek :)

Want daar staat dat de dieselschijven 259mm zijn en die van de 16v 236mm. Dat zal dan dus wel net andersom zijn.
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Donleben schreef:Die groter remschijven van een Laguna zijn wel 5-gaats!
Ja, dat klopt helemaal. Maar ik zet er niets voor niets bij van een 2.0 16v!!!

Er is dus een Laguna Phase II 2.0 16v RTI 140pk met Volvo N-Motor geleverd met hetzelfde (sport)onderstel als het V6 model. Maar nu met 4-gaats (4x100) schijven en velgen.

Grtz,

Zzpeedie...
Laatst gewijzigd door speedline op di 11 nov 2003 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Sure? Volgens mij was de phase 2 er alleen met F4R, en geen volvo motor.
rev it like a rental
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Menno schreef:Sure? Volgens mij was de phase 2 er alleen met F4R, en geen volvo motor.
Ten tijde van de 24V V6 L7X levering (phase 2 en 3?) werdt de RTI met een 140pk N motor geleverd voor zover ik weet. Maar dat verdient een onderzoek 8)

Grtz,

Zzpeedie.
clio_rally
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

RO 16v schreef:Gijs, ik heb er ervaring mee, m'n broertje had onder z'n Corrado en nu onder z'n RS4 AP's zitten, remt echt als een beest, op de RS4 zitten 6-zuiger klauwen met 335 mm schijven, als je het pedaal goed indrukt, lijkt het net als of je tegen een muur aanrijdt, een verschrikkelijke vertraging.
Als ik het goed had en je neemt 305 mm schijven kan je met 15" gaan rijden, maar dan moeten het wel Speeline velgen zijn.
Gisteren weer even wezen kijken. Als de spaarpot gevuld is worden het zes-post klauwen van AP met 330 schijven, het is zo ontzettend geil spul, kan er uren naar kijken...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl


" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Derby
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 10:46
Locatie: Rotterdam

url-tje misschien. ben altijd in voor goede vertragingen. (als ik er zelf de orzaak van ben dan he :) )

Derby
Plaats reactie