[Grotere Remmen]

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem

[Grotere Remmen]

Postby speedline » Sun 20 Jul 2003 13:10

Big-Brake Do-It-Yourself

Het topic voor al je vragen met betrekking tot grotere remmen voor jouw Renault...

Waarom grotere remmen ?
Last edited by speedline on Sun 31 Aug 2003 20:54, edited 8 times in total.
speedline
 
Posts: 2292
Joined: Mon 19 Nov 2001 0:00
Location: Rotterdam

Postby speedline » Sun 20 Jul 2003 13:10

26cm remschijven voor GTT met 14" wielen

Image
Image

PM of mail voor details...
Last edited by speedline on Sun 11 Apr 2004 11:35, edited 11 times in total.
speedline
 
Posts: 2292
Joined: Mon 19 Nov 2001 0:00
Location: Rotterdam

Postby speedline » Sun 20 Jul 2003 13:11

285mm schijven voor GTT en Clio 16v met 15" wielen

Image

Pm of mail voor details...
Last edited by speedline on Sun 11 Apr 2004 11:38, edited 8 times in total.
speedline
 
Posts: 2292
Joined: Mon 19 Nov 2001 0:00
Location: Rotterdam

Postby antoine » Sun 20 Jul 2003 15:38

zo iets bedoel je

Image

15"wiel (origineel Williams wiel) schijf 283mm 1295 Euro ex BTW

16"wiel schijf 305mm 1344 Euro ex BTW

17"wiel schijf 318mm 1479 Euro ex BTW

dit zijn prijzen die ik van de importeur gekregen heb
http://www.tarox.com


gr antoine
Last edited by antoine on Sun 20 Jul 2003 18:21, edited 1 time in total.
antoine
 
Posts: 7732
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Location: mont chêne
Car: Renault Clio III RS

Postby GTI1-G60 » Sun 20 Jul 2003 16:33

Voor de DHZers de 4pots Brembo klauwen van de CupraR zijn heel erg voordelig.
Set bestaande uit
2x Brembo schijf 305x28 4x100 (dus geen Renault)
2x 4pot Brembo Klauw met blok Brembo
2x Bracket
4x bouten
Betaal je Euro 600,- incl.

Voor Renault rijders die handig zijn, en die zijn er.
Is het kopen van 2 Klauwen misschien een alternatief.
Weet van 1 Renault rijder, die het nu gebruikt.
2 Klauwen kosten ongeveer Euro 350,- dat is MET blokken. (via mij te bestellen.)
Maar je kunt ook naar een Seat dealer stappen 190Euro ex. per stuk.

Meer info
http://www.slook.nl/corrado/main.php3?o ... _id=310279
GTI1-G60
 
Posts: 290
Joined: Sat 25 Aug 2001 0:00
Location: Capital of Friesland

Postby Matijs » Sun 20 Jul 2003 17:23

Ik ben van plan morgen R21 Turbo remklauwen te gaan halen op de sloop. Leuk voor de GTT, past precies in 15" velgen.
Matijs
 
Posts: 5380
Joined: Wed 29 Aug 2001 0:00
Location: Eindhoven

remmen

Postby robert001 » Mon 21 Jul 2003 11:05

wat is de maximale maat schijf (los van de ET) die met de brembo 4 pots in een 15 inch velg past ? moeten voor deze klauwen nog aan passingen gemaakt worden aan de hoofdrem cylinder,of welke specs moet deze hebben ??
robert001
 
Posts: 198
Joined: Sun 30 Sep 2001 0:00
Location: amsterdam

Re: remmen

Postby GTI1-G60 » Mon 21 Jul 2003 11:13

robert001 wrote:wat is de maximale maat schijf (los van de ET) die met de brembo 4 pots in een 15 inch velg past ? moeten voor deze klauwen nog aan passingen gemaakt worden aan de hoofdrem cylinder,of welke specs moet deze hebben ??


Het zal niet gaan in een 15inch, je radius is groter.
Denk aan 300mm als minimale schijf maat.
Hoofdrem cylinder is niet zo spannend, je pedaalslag zal hooguit iets langer worden.
GTI1-G60
 
Posts: 290
Joined: Sat 25 Aug 2001 0:00
Location: Capital of Friesland

Re: remmen

Postby RO 16v » Mon 21 Jul 2003 11:19

GTI1-G60 wrote:
robert001 wrote:wat is de maximale maat schijf (los van de ET) die met de brembo 4 pots in een 15 inch velg past ? moeten voor deze klauwen nog aan passingen gemaakt worden aan de hoofdrem cylinder,of welke specs moet deze hebben ??


Het zal niet gaan in een 15inch, je radius is groter.
Denk aan 300mm als minimale schijf maat.
Hoofdrem cylinder is niet zo spannend, je pedaalslag zal hooguit iets langer worden.


In 15" passen ze wel, als het maar een Speedline velgen zijn, in andere velgen past het bijna nooit.
RO 16v
 
Posts: 2828
Joined: Fri 30 Aug 2002 12:40

winst

Postby robert001 » Mon 21 Jul 2003 11:27

Maar waar zit nu eigenlijk de meeste winst (verbetering) tov standaard ? schijf diameter, maten van de remblokken,het 4 pots gebeuren ???
robert001
 
Posts: 198
Joined: Sun 30 Sep 2001 0:00
Location: amsterdam

Postby RO 16v » Mon 21 Jul 2003 11:35

Meeste winst zit in het grotere remoppervlak (grotere remblokken) en de 4-pots remklauwen wat meer kracht geeft en de krachten worden meer verdeeld, dit is me ooit verteld door Biesheuvel.
RO 16v
 
Posts: 2828
Joined: Fri 30 Aug 2002 12:40

remblokken

Postby robert001 » Mon 21 Jul 2003 11:40

hoe groot zijn deze remblokken ? en is het verschil ook echt duidelijk voelbaar (minder fading)??
Bedankt voor de snelle info !
Gr , Robert
robert001
 
Posts: 198
Joined: Sun 30 Sep 2001 0:00
Location: amsterdam

Re: remblokken

Postby GTI1-G60 » Mon 21 Jul 2003 11:47

robert001 wrote:hoe groot zijn deze remblokken ? en is het verschil ook echt duidelijk voelbaar (minder fading)??
Bedankt voor de snelle info !
Gr , Robert


Fading in iets dat je niet meer zult meemaken.
:lol:

Heb zelf een stop van 220-40 gedaan...zonder probleem oid.
GTI1-G60
 
Posts: 290
Joined: Sat 25 Aug 2001 0:00
Location: Capital of Friesland

remmen

Postby robert001 » Mon 21 Jul 2003 11:54

Zal maar eens gaan kijken waar ik de montageplaten kan laten maken en hoeveel dit kost,iemand goede ervaringen met remmen service utrecht?
robert001
 
Posts: 198
Joined: Sun 30 Sep 2001 0:00
Location: amsterdam

Postby antoine » Wed 30 Jul 2003 17:34

Nog iemand hier een aanvulling op.Ik wil iets hebben wat beter is dan standaard maar wil geen andere velgen ed dit alles voor een 93er clio 16v

gr antoine
antoine
 
Posts: 7732
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Location: mont chêne
Car: Renault Clio III RS

Postby Steven » Wed 30 Jul 2003 17:45

Ok speedline als je nog foto's online wilt hebben moet je ze ff naar Steven.E@Renault-Tuning.nl mailen of via msn (adres in profile)

Ik zat te denken om de remmen van een laguna over te zetten op een GTT, maar gaat dat nog wel op het fusee van een 5GTT?
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26862
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby Rick D. » Thu 31 Jul 2003 8:06

Steven wrote:Ik zat te denken om de remmen van een laguna over te zetten op een GTT, maar gaat dat nog wel op het fusee van een 5GTT?


De remmen van een laguna passen ook een 16v, de remmen van een 16v passen op een GTT. Dus waarom niet :)
Rick D.
 
Posts: 669
Joined: Fri 4 Apr 2003 21:48
Location: Maarssenbroek

Postby RO 16v » Thu 31 Jul 2003 8:08

Clio-16v.com wrote:
Steven wrote:Ik zat te denken om de remmen van een laguna over te zetten op een GTT, maar gaat dat nog wel op het fusee van een 5GTT?


De remmen van een laguna passen ook een 16v, de remmen van een 16v passen op een GTT. Dus waarom niet :)


volgens mij alleen als je de fusee's ook gebruikt.
RO 16v
 
Posts: 2828
Joined: Fri 30 Aug 2002 12:40

Postby clio_rally » Sat 2 Aug 2003 2:16

Iemand ervaring met een serieus big-brake conversie. Heb mijn oog laten vallen op wat mooie vier-pots klauwen van AP-Racing, maar ja, is niet gratis en ik moet ze zelf op maat gaan maken. Oh ja, en ik moet overstappen op 17"... Maar goed, ik speel met de gedachte... Anders ga ik voor de set van Movit, ook niet verkeerd en iets betaalbaarder, mooier zespots monoblocks...

Image

Image
clio_rally
 
Posts: 1324
Joined: Thu 7 Mar 2002 0:00
Location: Delft

Postby RO 16v » Sat 2 Aug 2003 6:45

Gijs, ik heb er ervaring mee, m'n broertje had onder z'n Corrado en nu onder z'n RS4 AP's zitten, remt echt als een beest, op de RS4 zitten 6-zuiger klauwen met 335 mm schijven, als je het pedaal goed indrukt, lijkt het net als of je tegen een muur aanrijdt, een verschrikkelijke vertraging.
Als ik het goed had en je neemt 305 mm schijven kan je met 15" gaan rijden, maar dan moeten het wel Speeline velgen zijn.
RO 16v
 
Posts: 2828
Joined: Fri 30 Aug 2002 12:40

Postby GTI1-G60 » Sat 2 Aug 2003 7:12

RO 16v wrote:Gijs, ik heb er ervaring mee, m'n broertje had onder z'n Corrado en nu onder z'n RS4 AP's zitten, remt echt als een beest, op de RS4 zitten 6-zuiger klauwen met 335 mm schijven, als je het pedaal goed indrukt, lijkt het net als of je tegen een muur aanrijdt, een verschrikkelijke vertraging.
Als ik het goed had en je neemt 305 mm schijven kan je met 15" gaan rijden, maar dan moeten het wel Speeline velgen zijn.


Weet je het zeker dat 305 in 15inch past???
Ik rij met 305 in 16inch, en moet zelfs het balanceerlood naar het midden van de velg zetten.
:)
GTI1-G60
 
Posts: 290
Joined: Sat 25 Aug 2001 0:00
Location: Capital of Friesland

Postby RO 16v » Sat 2 Aug 2003 7:17

GTI1-G60 wrote:
RO 16v wrote:Gijs, ik heb er ervaring mee, m'n broertje had onder z'n Corrado en nu onder z'n RS4 AP's zitten, remt echt als een beest, op de RS4 zitten 6-zuiger klauwen met 335 mm schijven, als je het pedaal goed indrukt, lijkt het net als of je tegen een muur aanrijdt, een verschrikkelijke vertraging.
Als ik het goed had en je neemt 305 mm schijven kan je met 15" gaan rijden, maar dan moeten het wel Speeline velgen zijn.


Weet je het zeker dat 305 in 15inch past???
Ik rij met 305 in 16inch, en moet zelfs het balanceerlood naar het midden van de velg zetten.
:)


Er staat toch bij als ik het goed had.

Even wat meer info gezocht: 295 mm schijven 15", 315 mm schijven 16", en groter 17"
RO 16v
 
Posts: 2828
Joined: Fri 30 Aug 2002 12:40

Postby GTI1-G60 » Sat 2 Aug 2003 7:36

Heeft hij die RS4 recentelijk gekocht in Leeuwarden??
Toevallig??
Daar was er ook een te koop met vreselijk veel tuning.
420pk, voor 8pots AP achter 6pot AP, speciale 19ich rondom.
Als hij die heeft gekocht....veel sterkte om je in te houden.
Vorige eigenaar heeft nu een RS6 met 520pk...en er staat achter op TDI.
:lol:
GTI1-G60
 
Posts: 290
Joined: Sat 25 Aug 2001 0:00
Location: Capital of Friesland

Postby RO 16v » Sat 2 Aug 2003 8:00

GTI1-G60 wrote:Heeft hij die RS4 recentelijk gekocht in Leeuwarden??
Toevallig??
Daar was er ook een te koop met vreselijk veel tuning.
420pk, voor 8pots AP achter 6pot AP, speciale 19ich rondom.
Als hij die heeft gekocht....veel sterkte om je in te houden.
Vorige eigenaar heeft nu een RS6 met 520pk...en er staat achter op TDI.
:lol:


De RS4 heeft ie geruild tegen de Corrado een tijd geleden, was al getund door Digi-tech naar 539 pk en laatst verder getund door Dalhback racing naar +600 pk's, de RS4 van m'n broetje is zwart alle tekens verwijdert en strak gemaakt en ook achterop een TDI plaatje, alleen de gezichten die sommige mensen trekken als je ze voorbij komt is al dolle pret, vooral als ze in Porsche's of Ferrari's rijden.
Hij weet het nog niet maar ik ga hem inschrijven voor Drachten. :)
RO 16v
 
Posts: 2828
Joined: Fri 30 Aug 2002 12:40

Postby Gijs V. » Sat 2 Aug 2003 9:00

Kan iemand hier iets posten mbt de big brake voor 5GTT?

Ik heb wel eens een paar foto's gezien van een dude (of dudette) die de big-brake had van k-tec op 15".
Was een blauwe gtt als ik me niet vergis...

Wat ik dus zou willen zien:
-foto's BigBrake voor 5GTT
-welke maat is maximum voor 15", past het?
-welke voordelen heeft het?
-moet je nieuwe klauwen kopen?
-wat doe je met de achterremmen? Is hier ook wat voor?

Info mensen...foto's ook pls..
Alvast bedankt!
Gijs V.
 
Posts: 297
Joined: Sat 30 Mar 2002 0:00
Location: Utrecht

Postby Tom » Sat 2 Aug 2003 9:58

deze GTT is dat

Image
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Postby Robke » Sat 2 Aug 2003 10:08

Goose wrote:Kan iemand hier iets posten mbt de big brake voor 5GTT?

Ik heb wel eens een paar foto's gezien van een dude (of dudette) die de big-brake had van k-tec op 15".
Was een blauwe gtt als ik me niet vergis...

Wat ik dus zou willen zien:
-foto's BigBrake voor 5GTT
-welke maat is maximum voor 15", past het?
-welke voordelen heeft het?
-moet je nieuwe klauwen kopen?
-wat doe je met de achterremmen? Is hier ook wat voor?

Info mensen...foto's ook pls..
Alvast bedankt!


Als je die big brake kit van K-tec neemt, kun je je eigen klauwen houden, daarom is die kit ook niet zo duur.

Als je 15" hebt past het net, dus kleiner moet je absoluut niet hebben, het zou ook nog kunnen zijn dat het niet past in bepaalde 15" velgen omdat die te ver naar binnen lopen bijvoorbeeld.

Het grootste voordeel is dat je langer en harder kan remmen zonder dat de remmen te warm worden, ook op hogere snelheid geeft het meer stabiliteit als je vol op de rem gaat.

Je achterremmen zou ik gewoon zo laten, die remmen toch bijna niks en is alleen maar geldverspilling als je daar iets groters of beters op gaat zetten.
Wat je hooguit zou kunnen doen is betere remblokken erop gooien.

Hier heb ik nog een foto van m'n Clio met diezelfde kit met 16" velgen. In principe is die kit voor de Clio en de GTT hetzelfde.
Image
Robke
 
Posts: 6061
Joined: Sat 12 Jan 2002 0:00
Location: d'n Berg
Car: Lexus IS250

Postby Marcel (Mr. Bacardi Cola) » Sat 2 Aug 2003 10:23

Heeft iemand ideeën voor grotere remmen onder een Renault 19 16V?
Marcel (Mr. Bacardi Cola)
 
Posts: 3865
Joined: Mon 22 Oct 2001 0:00
Location: Sappemeer

Postby Robke » Sat 2 Aug 2003 10:25

http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=881

Lijkt me wel leuk voor een 19. :wink:
Ze hebben ook goedkopere big brake setjes bij K-tec alleen hou je dan je eigen remklauwen.
Robke
 
Posts: 6061
Joined: Sat 12 Jan 2002 0:00
Location: d'n Berg
Car: Lexus IS250

Postby Marcel (Mr. Bacardi Cola) » Sat 2 Aug 2003 11:34

Ah! Dit past ook in 15" velgen. Zal er eens over nadenken. Thnx Rob! :)
Marcel (Mr. Bacardi Cola)
 
Posts: 3865
Joined: Mon 22 Oct 2001 0:00
Location: Sappemeer

Postby RO 16v » Sat 2 Aug 2003 12:03

speedline wrote:
(foto's remmen Laguna 2.0 16v nodig !)


Zoiets???
Image
Of wil je hem liever zonder velg??
RO 16v
 
Posts: 2828
Joined: Fri 30 Aug 2002 12:40

Postby catrinus » Sat 2 Aug 2003 12:06

Image

Ik ben benieuwd hoe dit remt. Geboorde en gegroefde schijven van sandtler en remblokken van ferodo (2500 voor en 2000 achter) Dit is de originele diameter van de originele gtt schijfrem.
catrinus
 
Posts: 4451
Joined: Sat 2 Jun 2001 0:00
Location: Sappemeer

Postby -Ray- » Sat 2 Aug 2003 13:22

dit remt ook erg lekker, maar ik wil in de toekomst toch die big brakes van k-tec erop hebben, is toch wel erg geil om te zien :p

Image

Image
-Ray-
 
Posts: 21541
Joined: Thu 29 Nov 2001 0:00
Location: Velserbroek

Postby hitman » Sat 2 Aug 2003 13:36

tomik heb vandaag een upgrade naar 16v remmen voor gedaan.past allemaal precies.

alleen ik kan niet bezig zijn met mijn auto of ik krijg kloterij: rechts geen probleem,links ten eerste krijg ik die schijf er niet af,bouten knetter vast. ten tweede kom ik er achter dat ik 2 rechter remklauwen heb :( :( dus kon het geintje niet doorgaan. dus links nu orgineel 1.1 en rechts 16v remmen. van de week eerst maar weer bij menno langs kijken of ie toevaalig 2 linker klauwen heeft liggen haha dan kan ie 1 rechter terrugkrijgen :)
hitman
 
Posts: 884
Joined: Wed 10 Jul 2002 17:56
Location: dieren(gld)

Postby antoine » Sat 2 Aug 2003 13:49

Image

sandler remschrijven type n , remleidingen en ferodo ds 2000 remblokken
Image
Image

ferodo remolie dot 5.1

dit heb ik nu maar een mens wil altijd beter toch :lol: :lol:

gr antoine
antoine
 
Posts: 7732
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Location: mont chêne
Car: Renault Clio III RS

Return to Remsysteem



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
cron