ACT: Banden

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ben benieuwd of deze in de regen een beetje presteren, daar heeft Yokodrama z'n naam wel een beetje mee gemaakt...
Entity_Razer
Berichten: 260
Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
Contacteer:

Heb nu 4x Yoko Parada Spec 2 (PA01)'s klaar liggen voor op velg gelegd te worden zodra weer wat beter is enzo...

(D)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Martijn Kool schreef:voor je 5je? dat gaat niet zomaar passen.

ik zou dan geen r1r nemen, maar r888. echter krijg je dat echt moeilijk pas omdat die banden serieus breder zijn dan normale 195 banden en ook nog is 195/50r15.

ik had onder mijn 5je die Federal semi's en heb echt veel weg moeten halen om dat pas te krijgen.

camskill.co.uk
Haha, en dat liep nog steeds aan als de ziekte :P mooi dagje was dat toen op Zandvoort, jammer dat ie stuk ging. (~)
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Ik ga eens Vredestein Ultrac Sessanta proberen in 225/45 R17 op de Seat proberen als zomer band.

Een kijken of dat bevalt

[img]http://www.vredestein.com/File_Banden/2 ... ssanta.gif[/img]
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Entity_Razer
Berichten: 260
Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
Contacteer:

nog'n setje circuitbanden besteld:

Yokohama Advan Neova AD08

:D
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

@Lex
Vredestein komt eind maart met een introductie van nieuwe sportieve zomerband.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Adinsx schreef:@Lex
Vredestein komt eind maart met een introductie van nieuwe sportieve zomerband.
Ja maar met maar 105pk heb je toch geen topband nodig. En laten we zeggen dat daarom de prijs intressant is. :)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Dat is ook weer waar :)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Nou, na dit weekend ben ik het echt zat. Ik heb in 2010 mijn auto gekocht met 4 hagel nieuwe dunlop banden.

Nu had ik al een tijd last van een gecupte band (la). Nu kon ik voor een leuk prijsje 2x BF Goodrich banden kopen met 5 mm. Ik weet niet of het goed rijd maar alles is beter dan kaboem kaboem |:

Dus ga woensdag eerst even deze twee banden op mijn andere velgen leggen. Dan even rijden kijken of het probleem echt opgelost is. Zo ja dan zetten we de banden over. Want met kaboem kaboem om de ring lijkt mij niet zo'n goed plan.

Hoe zijn de ervaringen met bf goodrich? Ik zag dat Christiaan en Wouter ze ook onder hun megane rs hadden???

deze dus:
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... sowigan=So
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Ja ik heb ze ook Pat, maar ze cuppen bij mij als een idioot :lol: :lol: het geluid wordt steeds erger (N)

Jochem hoorde het laatst ook al. Verder is het een goed band, ben wel tevreden over de prestaties

Al denk ik dat het cuppen grotendeels ook in het model zit, Clio II RS heeft er volgens mij ook snel last van
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Wouter schreef:Ja ik heb ze ook Pat, maar ze cuppen bij mij als een idioot :lol: :lol: het geluid wordt steeds erger (N)

Jochem hoorde het laatst ook al. Verder is het een goed band, ben wel tevreden over de prestaties

Al denk ik dat het cuppen grotendeels ook in het model zit, Clio II RS heeft er volgens mij ook snel last van
Hmm lekker dan :@

Dan hoop ik dat deze banden die ik nu heb gekocht niet gecupt zijn.

We gaan het van de week maar is proberen.....
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Vaker wisselen is het enige advies... Mijn Michelins cuppen zelfs... nouja, ze waren op weg van juli tot oktober toen de winterbanden erop gingen.

Eigenlijk zou je ze elke 3 / 4 maanden moeten omleggen.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Sja als ik je nou vertel dat er nog 6 mm op zit. Heb er nog 2 mm vanaf gereden (achterbanden).

Ik heb ook al is gehoord dat het aan het model ligt... :~
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Renault = cuppen
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Ik heb idd ook BF Goodrich rondom. Opzich geen gekke band qua rijeigenschappen, al zijn de mijne nu wel bijna aan vervanging toe en is de grip, vooral op nat, duidelijk minder.

Bovendien cuppen ze ook als een gek idd! :-(
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Mégane II cupt sowieso inderdaad, had de Clio II ook. Komt meen ik vooral door weinig gewicht achter?

Juli ff beurtje doen, dus dan wissel ik de wielen ook weer even voor/achter. Daarnaast zijn de remblokjes dan wel op (jaartje volgehouden :p) dus wielen moet er toch af.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Rij je met je voet op de rem?! :lol: is dat niet erg snel? Dacht dat blokken toch wel 50.000km mee gaan?
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

normale wel, maar of de blokken ook 50k halen met die geperforeerde schijven van ons? Meende dat dat wel wat gevolgen had.

En tja, ik rem geregeld nog wel eens stevig op een uitvoegstrook o.i.d.

Niet dat ze al op zijn hoor, zit nog wel een 5mm op, maar ik wil absoluut voorkomen dat ze, wat ik bij de Clio had, de schijf aanvreten. Dus preventief vervangen.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

@Lex: Heb je die Vredesteins al geprobeerd? Ben benieuwd naar je ervaring!
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Adinsx schreef:Niet dat ze al op zijn hoor, zit nog wel een 5mm op, maar ik wil absoluut voorkomen dat ze, wat ik bij de Clio had, de schijf aanvreten. Dus preventief vervangen.
5 mm en dan vervangen ?!? Kerel, voering is nieuw maar een 12mm. Dat je ze eraf haalt met een millimeter of 1 a 2, dat snap ik, maar 5, daar kun je toch nog ruim mee vooruit?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

??? Nieuwe banden hebben maar 8 mm voor een personenwagen ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Arco schreef:??? Nieuwe banden hebben maar 8 mm voor een personenwagen ...
Aladin heeft het over z'n remblokken Arco ;-)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Ik haal op deze late avond ff wat dingen door elkaar ... (S) (F)


(0)

+edit+

waarom staat geneuzel over remmen dan ook in het banden-topic ?? :p
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

De nieuwe Vredesteins zijn niet duur. Helaas geen 235, maar 225 maat, maar dan kosten ze 125 euro. Tegenover 200,- voor Michelins. Scheelt toch wel een pak.

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... sowigan=So
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
ClioCharly
Berichten: 211
Lid geworden op: za 14 jun 2003 14:15

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... sowigan=So

Neem dan deze, daar rij ik nu ook mee. Maar ik ga de volgende keer toch voor wat anders. Zijn niet echt slecht maar mis wel wat grip zo nu en dan. maar voor dat geld is het een prima band en gedraagt zich redelijk goed onder de Megane RS .
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Christiaan schreef:@Lex: Heb je die Vredesteins al geprobeerd? Ben benieuwd naar je ervaring!
Mijn vrouw rijdt het meest met de auto en die hoor ik niet klagen (ze werkt ook in de Automotive branche en heeft de nodige ervaringen met auto's en producten testen)

Zelf heb ik alleen met droog weer gereden en ik moet zeggen dat ze minder stug zijn de Conti's die er af kwamen en hoeken aardig (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

ClioCharly schreef:http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... sowigan=So

Neem dan deze, daar rij ik nu ook mee. Maar ik ga de volgende keer toch voor wat anders. Zijn niet echt slecht maar mis wel wat grip zo nu en dan. maar voor dat geld is het een prima band en gedraagt zich redelijk goed onder de Megane RS .
De Sessanta is verouderde techniek van 2007. Daar ging design nog meer voor op prestaties. Bij de Vorti niet en de grip was ook nog best goed bij 500+ pk bolides. Alleen hadden we geen vergelijkingsmateriaal met de introductie.

Volgens de technici is de Vorti echt flink verbeterd tov de voorganger.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
ClioCharly
Berichten: 211
Lid geworden op: za 14 jun 2003 14:15

Oke dat wist ik niet. 8) Maar roepen ze dat niet altijd bij een nieuwere versie.;-)
En wat weet je van de ULTRAC CENTO? is dat wat?
Die is er wel in onze maat,
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Haas schreef:
Adinsx schreef:Niet dat ze al op zijn hoor, zit nog wel een 5mm op, maar ik wil absoluut voorkomen dat ze, wat ik bij de Clio had, de schijf aanvreten. Dus preventief vervangen.
5 mm en dan vervangen ?!? Kerel, voering is nieuw maar een 12mm. Dat je ze eraf haalt met een millimeter of 1 a 2, dat snap ik, maar 5, daar kun je toch nog ruim mee vooruit?
Met 5mm blijven ze bij mij nog wel even hoor, bij mn dagelijke auto sleutel ik sowieso weinig.. Als de remblokken nog 25km mee kunnen dan kunnen ze nog 25km mee :p
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

ClioCharly schreef:Oke dat wist ik niet. 8) Maar roepen ze dat niet altijd bij een nieuwere versie.;-)
En wat weet je van de ULTRAC CENTO? is dat wat?
Die is er wel in onze maat,
Deze hebben wij nu op de Seat Leon. Doen het prima in regen en zonneschijn
(Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Moest ff kijken waar de brochure is, maar ik meen dat hij iets minder sportief gericht is als de Vorti. Hij is ook niet a-symmetrisch, maar staat wel hoog in het segment. Althans, afgebeeld op een dikke SL in de brochure. Tijdens introductie is hij niet benoemd verder, maar ook vast een goede band.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Adinsx schreef:normale wel, maar of de blokken ook 50k halen met die geperforeerde schijven van ons? Meende dat dat wel wat gevolgen had.
Ik heb net even in mijn uitdraai zitten kijken van mijn auto. Maar volgens mij zijn mijn remblokken nog nooit vervangen geweest.

Ik zit nu op 72 000 kmers. Gaan volgend weekend gedaan worden.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Naar aanleiding van Luco's enthousiasme ben ik eens gaan kijken naar Regal Racer banden. Klinkt cheap, ze zijn ook niet duur, maar heb een set besteld en om de Willy velgen laten draaien.
De zaak waar ik ze vandaan heb reed er zelf mee op zijn M3 circuit racer en was er erg over te spreken. Het zijn geen Toyo R888's of Federal semi's maar de grip is goed, slijtage valt ook erg mee en je rijdt ze niet aan flarden op het circuit.

Ben benieuwd! Als de Clio af is voor komend weekend dan ga ik testen op de Ring.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

ik had net een setje yokohama ad08's op de velg zitten toen ik van die regals hoorde. Anders had ik ze ook graag even willen testen.
ClioCharly
Berichten: 211
Lid geworden op: za 14 jun 2003 14:15

Adinsx schreef:
ClioCharly schreef:http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... sowigan=So

Neem dan deze, daar rij ik nu ook mee. Maar ik ga de volgende keer toch voor wat anders. Zijn niet echt slecht maar mis wel wat grip zo nu en dan. maar voor dat geld is het een prima band en gedraagt zich redelijk goed onder de Megane RS .
De Sessanta is verouderde techniek van 2007. Daar ging design nog meer voor op prestaties. Bij de Vorti niet en de grip was ook nog best goed bij 500+ pk bolides. Alleen hadden we geen vergelijkingsmateriaal met de introductie.
Volgens de technici is de Vorti echt flink verbeterd tov de voorganger.

Zal het heel anders rijden 225 40 18 ik heb daar wel zin in eigenlijk.
Heeft iemand al ervaring met deze band?
Plaats reactie