ACT: Banden
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Nee zijn niet voor de doorverkoop.Adinsx schreef:Nee, lekker laten liggen. Tenzij je ze weer doorverkoopt.
Is het zo dramatisch dan?
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ben je All-risk verzekerd? Doen.
Nee serieus. Met droog zal het nog wel gaan. Althans rechtuit, maar zijdelings laat staan op natwegdek ga je echt verschillen merken t.o.v. gerenomeerde A-merken.
Zal eens kijken of er ergens een test van te vinden is.
Edit: op Autoweek eens een discussie geweest met iemand met een CLK430 die ook naar die HP banden aan het kijken was.
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,4137011
Nee serieus. Met droog zal het nog wel gaan. Althans rechtuit, maar zijdelings laat staan op natwegdek ga je echt verschillen merken t.o.v. gerenomeerde A-merken.
Zal eens kijken of er ergens een test van te vinden is.
Edit: op Autoweek eens een discussie geweest met iemand met een CLK430 die ook naar die HP banden aan het kijken was.
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,4137011
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Volgens het 'bandenlabel' hebben ze brandstof een G-label. NAtwegdek B. Die laatste valt me niet tegen, maar het hele bandenlabelverhaal is een beetje een wassen neus. Iedereen kan namelijk een band maken die heel goed presteerd op rolweerstand, maar vervolgens weinig grip heeft op nat. Of andersom dus
Als ik terug denk aan die Courier Monza krengen (25,- af te halen in 205/45/16) en wat een verschil het gaf toen ik er uit frustratie Michelin onder legde op de Clio. Voor mij geen B/C-merk dingen meer.
Als ik terug denk aan die Courier Monza krengen (25,- af te halen in 205/45/16) en wat een verschil het gaf toen ik er uit frustratie Michelin onder legde op de Clio. Voor mij geen B/C-merk dingen meer.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Ik denk ook dat ik ze voorbij laat gaan.
Ik heb zelf ook eens flamingo banden gehad. Was ook geen toppertje.
Ik heb zelf ook eens flamingo banden gehad. Was ook geen toppertje.
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
Ik ben ook nog aan het kijken voor zomerbandjes voor daily op de 16V ...
de "short" list (formaat 195/50/R15):
Hankook Ventus Prime 2
Micheling Pilot Sport 3
Bridgestone Turanza T001
Toyo R1R
Hankook heb ik goede ervaringen mee met hun Ventus V12 Evo K110 reeks. Waren erg grippy, nat & droog, maar slijten "snel" als het warm is en je ermee begint gas te geven / betere bochtenwerk
Bridgestones liggen nu onder de GP ... Niet ontevreden van maar geen echte ervaring mee aangezien de bridgestones achteraan liggen en vooraan een of ander crap merk marshall power racer ofzoiets.
Michelins: geen ervaring mee buiten hun goede naam (Michelin dus)
en de toyo R1R's heb ik al veel van gehoord, zowel nat als droog goed en op het droge erg goede grip "koud" (moeten dus niet warm gereden worden).
Denk dat de 2 "echte" potentials echter de R1R's en de Ventus Prime's zijn eerlijk gezegd.... Bedoeling is puur zomerband & keuringsband (met mijn yoko's geraak ik niet door de keuring hier spijtig genoeg ).
Als er toertochten meegedaan worden enzo gaat'ie toch op zijn Yokohama's (AD08) staan, en bij "normaal" gebruik rijd ik ook vrij normaal tenzij eens een sprintje of eens met "zin" een bocht te pakken.
de "short" list (formaat 195/50/R15):
Hankook Ventus Prime 2
Micheling Pilot Sport 3
Bridgestone Turanza T001
Toyo R1R
Hankook heb ik goede ervaringen mee met hun Ventus V12 Evo K110 reeks. Waren erg grippy, nat & droog, maar slijten "snel" als het warm is en je ermee begint gas te geven / betere bochtenwerk
Bridgestones liggen nu onder de GP ... Niet ontevreden van maar geen echte ervaring mee aangezien de bridgestones achteraan liggen en vooraan een of ander crap merk marshall power racer ofzoiets.
Michelins: geen ervaring mee buiten hun goede naam (Michelin dus)
en de toyo R1R's heb ik al veel van gehoord, zowel nat als droog goed en op het droge erg goede grip "koud" (moeten dus niet warm gereden worden).
Denk dat de 2 "echte" potentials echter de R1R's en de Ventus Prime's zijn eerlijk gezegd.... Bedoeling is puur zomerband & keuringsband (met mijn yoko's geraak ik niet door de keuring hier spijtig genoeg ).
Als er toertochten meegedaan worden enzo gaat'ie toch op zijn Yokohama's (AD08) staan, en bij "normaal" gebruik rijd ik ook vrij normaal tenzij eens een sprintje of eens met "zin" een bocht te pakken.
Ik ben erg tevreden over de Michelins. Op mn vorige auto de Toyo's gehad, daar was ik met nat wegdenk minder over te spreken.
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
Hankook RS-3's zijn ook naar boven gekomen als kandidaat ... Op car and driver komt hij er vrij goed uit.
Nat is goed maar ... ben niet van plan met een zomerband in het nat te gaan hoeken op snelheid
link naar de review:
http://www.caranddriver.com/comparisons ... rison-test
link naar de R-S3:
http://www.caranddriver.com/comparisons ... -s3-page-7
Nat is goed maar ... ben niet van plan met een zomerband in het nat te gaan hoeken op snelheid
link naar de review:
http://www.caranddriver.com/comparisons ... rison-test
link naar de R-S3:
http://www.caranddriver.com/comparisons ... -s3-page-7
Ik heb nu Goodyear Efficient Grip. Ansich een prima alrounder. Ook voor de sportievere rijder.
Ik heb mijn RS nu op 's winterse banden gezet, Vredestein Wintrac Extreme 235/40/18 (top bandjes ), maaarrrrrr voor de zomer zaten er dunlops op waarvan 2 rond de 2.5 mm. Zijn verder nog flutbanden ook. Mijn pa had ze ook onder z'n Laguna Coupé zitten en dat was in de regen erg teleurstellend... En bij mij dus ook Nu ben ik een beetje aan het kijken wat zoal de beste keus zou zijn....
Zit zelf te kijken naar
Michelin Pilot Sport 2
Continental SportContact 5
Pirelli P-Zero
Bridgestone Potenza RE050
Vredestein Ultrac Sessenta
Iemand ervaring met bovenstaande?
Zit zelf te kijken naar
Michelin Pilot Sport 2
Continental SportContact 5
Pirelli P-Zero
Bridgestone Potenza RE050
Vredestein Ultrac Sessenta
Iemand ervaring met bovenstaande?
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Pilot Sport 2 is mijn favoriet, maar de prijs is er ook naar bij Michelin.
Rest geen ervaring mee, alleen dat de Ultrac Sessante een band is uit 2004. Leuk design, maar neem die niet. Kies dan voor de opvolger, de Ultrac Vorti die begin 2012 onthuld is. (Deed het prima op een XKR-S en CLS AMG op de Hungaroring )
Maar mijn keus zou de Michelin zijn.
Rest geen ervaring mee, alleen dat de Ultrac Sessante een band is uit 2004. Leuk design, maar neem die niet. Kies dan voor de opvolger, de Ultrac Vorti die begin 2012 onthuld is. (Deed het prima op een XKR-S en CLS AMG op de Hungaroring )
Maar mijn keus zou de Michelin zijn.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
heb een tijdje op p-zero nero gereden. erg fijne band !
voor droog en nat weer kan je voor die prijs je er niet op mis-kopen.
zelfde geld voor de Falken ZIEX bandjes.
rij nu zelf uniroyal, met regen zijn ze super !! geen band is beter denk ik.
alleen met droog weer dwijlen ze een beetje.
mischien toch maar weer terug op de falkens
pilot sport heb ik zelf geen ervaring mee maar schijnt ook een super band te zijn.
voor droog en nat weer kan je voor die prijs je er niet op mis-kopen.
zelfde geld voor de Falken ZIEX bandjes.
rij nu zelf uniroyal, met regen zijn ze super !! geen band is beter denk ik.
alleen met droog weer dwijlen ze een beetje.
mischien toch maar weer terug op de falkens
pilot sport heb ik zelf geen ervaring mee maar schijnt ook een super band te zijn.
Megane is afgekeurd op de banden, dus moet nieuwe hebben. Ik wil vooral een stille band, zit nu Michelin PS2 onder, nog redelijk wat profiel maar intussen helemaal gecupt. (en bobbels) Die wil ik eigenlijk niet meer.
Als ik die bandenlabels mag geloven is de Vredestein Ultrac Centro een van de stilste en ook nog aangenaam geprijsd, maarja hoeveel waarde moet je aan die labels hechten?
Iemand tips voor een stille band?
Als ik die bandenlabels mag geloven is de Vredestein Ultrac Centro een van de stilste en ook nog aangenaam geprijsd, maarja hoeveel waarde moet je aan die labels hechten?
Iemand tips voor een stille band?
Trust me. I know what I'm doing.
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Ik had ook dunlops maar die gaan ook gewoon cuppen
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
De meganes met CUP onderstel of verlaging zijn er sowiso gevoeliger voor.
Een zachte band op een hard onderstel is er gevoeliger voor, als je dan ook nog een v-profiel ipv as symetrische band hebt is de kans op gecupte banden aanzienlijker.
Een zachte band op een hard onderstel is er gevoeliger voor, als je dan ook nog een v-profiel ipv as symetrische band hebt is de kans op gecupte banden aanzienlijker.
Racing is the best way to convert money into noise
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Op de Clio II RS had ik het behoorlijk, maar dat waren vooral die verrekte Courier Monza banden. Later met de Pilot Exalto's niet meer gehad.
De Pilot Sports op de Mégane hebben nu 15k ervaring en cuppen volgens mij niet. Ik wissel ze wel elk voorjaar van plek ten opzichte van de zomer ervoor. Eigenlijk wil ik ze halverwege de zomer ook weer wisselen. Al denk ik niet dat ze na komende zomer nog een seizoen mee gaan
De Pilot Sports op de Mégane hebben nu 15k ervaring en cuppen volgens mij niet. Ik wissel ze wel elk voorjaar van plek ten opzichte van de zomer ervoor. Eigenlijk wil ik ze halverwege de zomer ook weer wisselen. Al denk ik niet dat ze na komende zomer nog een seizoen mee gaan
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Gewoon de radio wat harder zetten. Probleem opgelost
Clio II cupt ook als de neten....
Ik snap het probleem niet zo, gewoon regelmatig wisselen op zijn tijd eens een paar bochten GOED nemen
Ik snap het probleem niet zo, gewoon regelmatig wisselen op zijn tijd eens een paar bochten GOED nemen
Omdat we nu eenmaal niet alles zelf kunnen uitproberen hecht ik nogal veel waarde aan bandentesten. Recentelijk:
Voor het sportieve maatje:
http://www.steverinkbanden.nl/news/259/ ... bandentest
Voor een bescheidener maat en een verrassende winnaar:
http://www.steverinkbanden.nl/news/332/ ... +met+glans
en
http://www.steverinkbanden.nl/news/334/ ... t+2013+%21
Voor het sportieve maatje:
http://www.steverinkbanden.nl/news/259/ ... bandentest
Voor een bescheidener maat en een verrassende winnaar:
http://www.steverinkbanden.nl/news/332/ ... +met+glans
en
http://www.steverinkbanden.nl/news/334/ ... t+2013+%21
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Lees: Volgas tegen het onderstuur aan de bocht in en dan plots het gas liften, lekker om laten komen en als je de ruimte hebt ook nog even een tankslappertje naar de andere kant erachteraanHaas schreef:Clio II cupt ook als de neten....
Ik snap het probleem niet zo, gewoon regelmatig wisselen op zijn tijd eens een paar bochten GOED nemen
Anders doet Haas t wel ff voor op de Ring
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Zelfs de Laguna had er last vanDaan2D schreef:De meganes met CUP onderstel of verlaging zijn er sowiso gevoeliger voor.
Een zachte band op een hard onderstel is er gevoeliger voor, als je dan ook nog een v-profiel ipv as symetrische band hebt is de kans op gecupte banden aanzienlijker.
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
Ja RIP voor die gasboot
Haha ja die 2e hands bandjes cupte ook ja ook al probeerde je elke keer ze een beetje bij te laten slijten als je een bocht tegen kwam
Bij de lag was vast de achteras rubbers helemaal aan gort,..bekend kwaaltje ervan
Haha ja die 2e hands bandjes cupte ook ja ook al probeerde je elke keer ze een beetje bij te laten slijten als je een bocht tegen kwam
Bij de lag was vast de achteras rubbers helemaal aan gort,..bekend kwaaltje ervan
Racing is the best way to convert money into noise
Steven schreef: Anders doet Haas t wel ff voor op de Ring
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
P Zero FTW . Kan niet anders dan EVO gelijk geven. Banden bevallen mij ook primadolf jans schreef:Voor het sportieve maatje:
http://www.steverinkbanden.nl/news/259/ ... bandentest
Vul hier onder fabrikaat Pirelli in en de gewenste maat.....:TsaArno schreef:Zijn ze niet in 235 te krijgen, kan ze zo 123 niet vinden?
Wil dit jaar maar eens kijken hoe die Pirelli Zero's bevallen.
http://www.steverinkbanden.nl/wcc_search.php
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Ik heb ze ook in 235, dus zijn er wel degelijk.TsaArno schreef:Zijn ze niet in 235 te krijgen, kan ze zo 123 niet vinden?
Wil dit jaar maar eens kijken hoe die Pirelli Zero's bevallen.
Mijn Exalto's (twee nieuwe en twee maal 6 mm).......Merijn schreef:Ik ben op zoek naar de allerbeste droogweer banden in de maat 195/45/15. Wat zouden jullie me adviseren?
Bij interesse graag pm'n Merijn.
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Ik geef vanochtend mijn 17" Steppe velgen af bij de bandenboer, samen met een zgan setje Bridgestone Potenza's die ik op de kop getikt had. Ga ik ze ophalen, zijn ze niet gemonteerd. Hij zegt dat je bij run-flat banden altijd een bandenspanningscontrolesysteem moet hebben. En dergelijke ventielen zitten niet op mijn 17" velgen, dus mag hij ze niet monteren. Oplossing volgens hem: ventielen van mijn wintervelgen omzetten, en dit dus iedere herfst en lente doen ket bijbehorende kosten. Of een nieuwe set bandenspanningssensoren kopen en deze laten inleren, kost volgens hem 300-400 euro.
Wat is waar, en wat is wijsheid? Heb ik te maken met een pietje precies en maakt een andere bandenboer hier geen probleem van? Zijn er andere oplossingen denkbaar? Iemand? (Dolf )
Wat is waar, en wat is wijsheid? Heb ik te maken met een pietje precies en maakt een andere bandenboer hier geen probleem van? Zijn er andere oplossingen denkbaar? Iemand? (Dolf )
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
wel de allerzachtste compound dan he, michelins, heb nog wel een setje voor weinigoldskool schreef:slicks natuurlijkMerijn schreef:Ik ben op zoek naar de allerbeste droogweer banden in de maat 195/45/15. Wat zouden jullie me adviseren?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.