ACT: Banden
ik heb sinds een maandje of 2 uniroyal rainsport 2 erop liggen ( clio 2 rs ).
het zijn geen echte plakkertjes op droog wegdek maar houden het prima vol !
en in de regen is het echt goddelijk. ik kan net zo hard een bocht door als met droog wegdek ( onder voortbehoud ).
nu viel me nog wat op hier, wat betekend dat je banden cuppen ??
hier op pagina 35 werd het bovengenoemd een paar x aangekaart, en ik ken het hele princiepe niet
bvd
het zijn geen echte plakkertjes op droog wegdek maar houden het prima vol !
en in de regen is het echt goddelijk. ik kan net zo hard een bocht door als met droog wegdek ( onder voortbehoud ).
nu viel me nog wat op hier, wat betekend dat je banden cuppen ??
hier op pagina 35 werd het bovengenoemd een paar x aangekaart, en ik ken het hele princiepe niet
bvd
dat betekent dat ze niet mooie rond slijten maar een beetje als een zaagtant zegmaar, als je met je hand over de band heen strijkt beide kanten op voel je het verschil wel als ze gecupt zijn....
heb zelf ook uniroyal rainsport en inderdaad, ik heb dezelfde bevindingen!
heb zelf ook uniroyal rainsport en inderdaad, ik heb dezelfde bevindingen!
is het ook zo dat een gecupte band meer geluid maakt ?
ik heb sinds een tijd een hele iritante tik in me wiel. vanaf de 20kmh hoor je hem, tot aan 80/90.
net alsof er een steentje in het profiel zit, alleen die zit er niet
ik heb sinds een tijd een hele iritante tik in me wiel. vanaf de 20kmh hoor je hem, tot aan 80/90.
net alsof er een steentje in het profiel zit, alleen die zit er niet
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18298
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
het cuppen van banden is volgens mij dat er een soort van bobbel ontstaat op de zijkant van de band. Waardoor de auto naar links of rechts trekt en een zeer irritant gebonk weergeeft.
En als jij echt een tik hoort dan denk ik toch dat het wat anders is.
En als jij echt een tik hoort dan denk ik toch dat het wat anders is.
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Cuppen wat is dat…
Cuppen van een band ontstaat aan de randen van het loopvlak van de banden op de niet aangedreven as. U kunt dit zelf voelen als u met uw hand over de rand van de band gaat, tegen de rijrichting in. De blokjes zijn ongelijkmatig afgesleten dit komt doordat het gewicht van het voertuig ze samendrukt en ze uitzetten naar een kant zodra ze aan die kant het contact met de weg verliezen.Ze gaan in principe weer terug in hun oorspronkelijke vorm maar raken dan net steeds het wegdek. Dit noemt men ook wel zaagtandslijtage waarbij ook vaak op den duur een zoemend geluid wordt waargenomen. Ook wordt wel trillen in de auto als klacht gegeven.
Kan ook dit zijn:
Ik heb een bult op mijn band….
Een bult op de band ontstaat doordat een van de lagen of zelfs meerdere koordlagen zijn gebroken, dit kan gebeuren doordat u misschien de stoeprand heeft geraakt. Bemerkt u een bult op uw band, rijd er dan niet te lang mee door maar laat er zo snel mogelijk een nieuwe band omzetten. Een band met een bult kan helaas niet worden gerepareerd.
Cuppen van een band ontstaat aan de randen van het loopvlak van de banden op de niet aangedreven as. U kunt dit zelf voelen als u met uw hand over de rand van de band gaat, tegen de rijrichting in. De blokjes zijn ongelijkmatig afgesleten dit komt doordat het gewicht van het voertuig ze samendrukt en ze uitzetten naar een kant zodra ze aan die kant het contact met de weg verliezen.Ze gaan in principe weer terug in hun oorspronkelijke vorm maar raken dan net steeds het wegdek. Dit noemt men ook wel zaagtandslijtage waarbij ook vaak op den duur een zoemend geluid wordt waargenomen. Ook wordt wel trillen in de auto als klacht gegeven.
Kan ook dit zijn:
Ik heb een bult op mijn band….
Een bult op de band ontstaat doordat een van de lagen of zelfs meerdere koordlagen zijn gebroken, dit kan gebeuren doordat u misschien de stoeprand heeft geraakt. Bemerkt u een bult op uw band, rijd er dan niet te lang mee door maar laat er zo snel mogelijk een nieuwe band omzetten. Een band met een bult kan helaas niet worden gerepareerd.
ok thnx Patrick, dan is dat het sowieso niet, me bandjes zijn net 4k oud.
ga vnv ff naar een maat van me. mag hij het uitzoeken
ga vnv ff naar een maat van me. mag hij het uitzoeken
nu vind ik zelf de rainsports wat meer geluid maken dan bijvoorbeeld Toyo's, het is maar net wat je gewend bent..
Betreft die bult, meteen vervangen!
Betreft die bult, meteen vervangen!
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Dat is inderdaad een zeer prima band, vriend van me heeft ook potenza's onder zijn Skyline R33 GT-R zitten, prima gripTherion schreef:Mijn toekomstige 265 RS staat op Bridgestone Potenza RE050A 235/35R19 91Y (hij staat inmiddels bij de dealer, dus ff snel gespiekt).
Ben wel benieuwd, heb al veel goeds over die band gehoord.
Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
iemand ervaring met conti SPC3 onder een 182?
Bne niet opzoek naar de ultieme grip, en heb begrepen dat deze het erg goed doen in de regen...en dat doet het in NL nogal vaak....
Bne niet opzoek naar de ultieme grip, en heb begrepen dat deze het erg goed doen in de regen...en dat doet het in NL nogal vaak....
-
- Berichten: 58
- Lid geworden op: vr 18 mei 2012 6:36
Ik zou de SPC5 nemen, of de premium contact 5. de SPC3 stamt al uit 2005 of 2006, de 5 is een stuk recenter. De premiumcontact 5 heb ik onder mn 19Cabrio zitten sinds een maand of 2 en ben ik al ettelijke 1000en km's mee door Duitsland en Frankrijk geweest. Prima, comfortabele band, blijft ook redelijk comfy op slecht wegdek en doet het uitstekend in de regen, heb er een paar ontzettende hoosbuien mee gehad en de band blijft communicatief en gewoon goed sporen. Enige nadeel is dat ie op bepaalde stukken Duitse snelweg een ietwat zingend geluid produceerd, en ik weet zekker dat ze niet gecupd zijn of scheef afslijten.
De SPC5 heb ik onder mn Volvo S60 T-5, en die bevalt in alle opzichten uitstekend : stil, comfortabel, fenomenale grip (zeker vergeleken met de Nankang's die erop zaten toen ik de wagen kocht), ook uitstekend in de regen. Weet alleen nog niet wat ze qua slijtage doen.
De SPC5 heb ik onder mn Volvo S60 T-5, en die bevalt in alle opzichten uitstekend : stil, comfortabel, fenomenale grip (zeker vergeleken met de Nankang's die erop zaten toen ik de wagen kocht), ook uitstekend in de regen. Weet alleen nog niet wat ze qua slijtage doen.
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
zou dat wel willen, maar die zijn er niet in 205/45/16 of 195/45/16
Onderzoek van het KNMI wijst uit dat het slechts bij 7% van alle activiteiten buitenshuis regent.bozothenutter schreef: Bne niet opzoek naar de ultieme grip, en heb begrepen dat deze het erg goed doen in de regen...en dat doet het in NL nogal vaak....
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Juist, zo vaak regent het in NL helemaal niet
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
Nooit voor een premium contact gaan iig, zijn van de dagjes rijders bandjes voor onder een 1.4 leuk zat maar horen niet thuis onder een RS
SPC 3 is gewoon goed, werden standaart door veel fabriekanten gebruikt om hun sportieve/snellere autos op afteleveren
SPC 3 is gewoon goed, werden standaart door veel fabriekanten gebruikt om hun sportieve/snellere autos op afteleveren
Racing is the best way to convert money into noise
Ik heb de sportcontact 3 onder mijn 172, erg veel grip, ook op nat, echter verliezen al gauw grip als het wat kouder wordt. Slijten ook niet zo hard, ook zijn ze erg stil.
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Gewoon een gerenommeerd merk kopen. Niet van die aftandse rommel, alleen de naam al...
bandenmerk oekie wakie?
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Lees het nu pas,Allepinie schreef:Vergeleken bij de Atacama natuurlijk wel.
-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
Kheb ook een klein assortiment Hifly banden op voorraad, is wel een aardig bandje voor het simpelere stuurwerk, geinig voor vrij weinig,Allepinie schreef:Mijn zus is voor haar Twingo II aan het shoppen voor Borbet LV4's. Nu willen ze haar het bandenmerk HiFly aansmeren... Iemand ervaring mee???
Maar voor kwaliteit zou ik persoonlijk wat anders nemen.
Renault 19 1.8 16V Cabrio
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Al zeker 5km gereden met de nieuwe p zero's die er sinds vandaag onder liggen
Ben benieuwd hoe ze gaan bevallen
Ben benieuwd hoe ze gaan bevallen
Onder de Clio RS Cup liggen bij mij voor Bridgestone S03's en achter Bridgestone RE050's.
Onder m'n Subaru GTT ook meest met Bridgestone's gereden, wel een paar keer wat anders eronder gehad, maar altijd weer op terug gekomen.
Alleen op 't circuit dan gingen er semi-slicks of slicks onder, van verschillende merken[Toyo R888, Kumho V70A(medium), Yokohama A038R].
Met die Kumho's heb ik m'n snelste ronden gereden op CPZ[2:04 min. tijdens Time Attack], maar die banden gingen niet echt lang mee en hadden vooral in 't midden last van slijtage, terwijl ik koud was weg gereden op 1,6 bar.
De Yokohama's vond ik het minst kwa grip en de Toyo's zitten daar ergens tussenin.
Schiet me nu tebinnen dat ik nog een setje R888's heb liggen in de juiste maat voor de Clio[215/45/17].....als 't wat beter weer wordt maar es proberen hoe dat rijdt. [img]http://www.speedcars.nl/forum/images/sm ... on_car.gif[/img]
Onder m'n Subaru GTT ook meest met Bridgestone's gereden, wel een paar keer wat anders eronder gehad, maar altijd weer op terug gekomen.
Alleen op 't circuit dan gingen er semi-slicks of slicks onder, van verschillende merken[Toyo R888, Kumho V70A(medium), Yokohama A038R].
Met die Kumho's heb ik m'n snelste ronden gereden op CPZ[2:04 min. tijdens Time Attack], maar die banden gingen niet echt lang mee en hadden vooral in 't midden last van slijtage, terwijl ik koud was weg gereden op 1,6 bar.
De Yokohama's vond ik het minst kwa grip en de Toyo's zitten daar ergens tussenin.
Schiet me nu tebinnen dat ik nog een setje R888's heb liggen in de juiste maat voor de Clio[215/45/17].....als 't wat beter weer wordt maar es proberen hoe dat rijdt. [img]http://www.speedcars.nl/forum/images/sm ... on_car.gif[/img]
hee das apart mijn ervaring met de yokohamas is juist beter als de 888`s.
ligt misschien ook wel aan de andere auto hoor.
ligt misschien ook wel aan de andere auto hoor.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Wat zijn je eerste bevindingen? Ik heb vandaag een km of 100 gereden en ze bevallen tot nu toe prima. Zijn lekker stil, sturen goed en plakken al redelijk. Als ze over een paar 100km goed ingereden zijn gaat het volgens mij helemaal goed komenEd87 schreef:hey ik heb sinds vandaag ook de p zero's eronder... wel al iets meer dan 5 km mee gereden..... 20???
zullen vast goed bevallen... onder mijn vorige auto had ik de p zero nero's en die reden ook errug fijn...
Laatst gewijzigd door Christiaan op zo 10 jun 2012 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Dat is lekker breed Volgends diverse test zouden ze goed moeten presteren in de regen. Je komt er vast snel achter hoe ze het in de regen doen, gezien het hier nogal eens regent.
Laatst gewijzigd door Christiaan op zo 10 jun 2012 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Na 25k zijn alle vier de Conti's kaal op de Twingo II van vriendinlief. (50k op de klok, maar heeft ook een winterbandenset).
Bandjes zijn rond de 1,8mm en dat wordt wat te riskant met die regenbuien van de laatste dagen.
Ik neig naar Michelin Energy's (maat is overigens 185/55 R15) maar die krengen kosten 100,- per stuk.
Met in gedachte dat volgend jaar de Twingo er wel eens uit zou kunnen gaan misschien zonde van het geld.
De Conti's die er nu op liggen maken herrie en grip vind ik ook niet briljant, maar wat is een goed alternatief? Vanzelfsprekend wel A-merk
Bandjes zijn rond de 1,8mm en dat wordt wat te riskant met die regenbuien van de laatste dagen.
Ik neig naar Michelin Energy's (maat is overigens 185/55 R15) maar die krengen kosten 100,- per stuk.
Met in gedachte dat volgend jaar de Twingo er wel eens uit zou kunnen gaan misschien zonde van het geld.
De Conti's die er nu op liggen maken herrie en grip vind ik ook niet briljant, maar wat is een goed alternatief? Vanzelfsprekend wel A-merk
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Zo duur in die maat? In 16 inch (205/55/16) zijn ze ook 100 per stuk.
Volgens mij zijn de enige A-Merken die wat goedkoper zijn goodyear en dunlop + pirelli.
Volgens mij zijn de enige A-Merken die wat goedkoper zijn goodyear en dunlop + pirelli.