ACT: Banden
Ik ben het er ook wel mee eens.
Michelin is prijzig, maar niet als je de prijskwaliteitsverhouging bekijkt voor dagelijks gebruik.
Natuurlijk zijn er betere race banden maar wil je die op straat moet je jezelf afvragen?
Een Toyo voor de have prijs is leuk, maar als deze 2x zo snel slijt en amper grip in Nederlandse regenbuien heeft en te weinig steun voor het circuit, dan is voor mij de keuze snel gemaakt.
Koop dan voor sprints of circuit een extra setje (kleinere)wielen met semi-licks.
Ik heb voor mijn PE2 nog geen alternatief gevonden. Ik denk aan Michelin PS3, Dunlop SP9000 of Pirelli P Zero Nero.
De SP 9000 heb ik ook op een straatauto gehad en dat beviel toch ook wel.
Michelin is prijzig, maar niet als je de prijskwaliteitsverhouging bekijkt voor dagelijks gebruik.
Natuurlijk zijn er betere race banden maar wil je die op straat moet je jezelf afvragen?
Een Toyo voor de have prijs is leuk, maar als deze 2x zo snel slijt en amper grip in Nederlandse regenbuien heeft en te weinig steun voor het circuit, dan is voor mij de keuze snel gemaakt.
Koop dan voor sprints of circuit een extra setje (kleinere)wielen met semi-licks.
Ik heb voor mijn PE2 nog geen alternatief gevonden. Ik denk aan Michelin PS3, Dunlop SP9000 of Pirelli P Zero Nero.
De SP 9000 heb ik ook op een straatauto gehad en dat beviel toch ook wel.
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Ik ben geswitcht van Michelin naar Pirelli, zelfde grip, slijt iets sneller (20.000 km ipv 22.000 km gemiddeld) en de helft v/d prijs. En voor af en toe circuit gebruik zijn ze ook geschikt, ze houden wel grip en gaan niet smeren in tegenstelling tot de michelin's. Die smeren na één ronde al
In één ding zijn de michelin's wel altijd superieur in mijn ervaring, en dat is regen.
In één ding zijn de michelin's wel altijd superieur in mijn ervaring, en dat is regen.
de vergelijkingen die hier gemaakt worden zijn volkomen waardeloos, sorry dak het zeg
Of je nu michelins of dunlops of oekiewookichinees eronder dropt, geen enkele wagen reageert hetzelfde. Alles hangt af van de set up van de auto gaande van std opstelling tot andere ophanging, motorvermogen/koppeltoename enz enz enz. Als je dan toch de held wil uithangen moet je al zeker niet met je straatbanden een circuitdag gaan doen. Zoals MJ hierboven al aangeeft, michelins smeer en stook je op in minder dan 1.5 uur.
@Adinx, van rechtdoor stoplichtsprintjes te doen gaan je michelins idd niet slijten
Of je nu michelins of dunlops of oekiewookichinees eronder dropt, geen enkele wagen reageert hetzelfde. Alles hangt af van de set up van de auto gaande van std opstelling tot andere ophanging, motorvermogen/koppeltoename enz enz enz. Als je dan toch de held wil uithangen moet je al zeker niet met je straatbanden een circuitdag gaan doen. Zoals MJ hierboven al aangeeft, michelins smeer en stook je op in minder dan 1.5 uur.
@Adinx, van rechtdoor stoplichtsprintjes te doen gaan je michelins idd niet slijten
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Oh.. maar dat sper-dif wordt ook geregeld aan het werk gezet bij de snelwegafritten hoor
Clio had kon ik er harder induiken voor de bandjes gingen klagen, de Mégane komt harder de bocht uit
Clio had kon ik er harder induiken voor de bandjes gingen klagen, de Mégane komt harder de bocht uit
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
gewoon r888 eronder
r1r is ook een leuke straatband
r1r is ook een leuke straatband
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
prijs/kwaliteit is toyo idd de meest geschikte straat/amateurcircuit band. Stook je ze op is het geen drama, de kost tov een serieuse merkband is gewoonweg aangenaam. De R1R ligt bij mij ook op de williams 15'ers. Op de 17's ligt de parada specII en binnenkort krijgen de 16's Falken. Deze laatste krijgt in de performance wereld toch wel heel goeie commentaren.
Ik moet wel zeggen dat de parada's in de regen hetzelfde resultaat geven als in de sneeuw rijden met zomerbanden. Zowel voor als achter niet op de weg te houden.
Ik moet wel zeggen dat de parada's in de regen hetzelfde resultaat geven als in de sneeuw rijden met zomerbanden. Zowel voor als achter niet op de weg te houden.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Toyo heeft idd een mooie prijs/kwaliteit verhouding, wat ze doen ook doen is oude maten nog steeds leveren. Enige fatsoenlijke merk wat er voor de 5 ATC nog te krijgen is in die maat (185/iets/13) is toyo.
@Adinsx, een snelwegafrit pakken is niet te vergelijken met circuitgebruik, not even close
Maar ook wat Jo zegt, vergelijken is moeilijk. Dat zie je ook wel terug in testen, zelfs de maat maakt verschil. In de ene maat (b.v. 195/50/15) is de band heel goed, in de andere maat (ik noem maar wat 205/45/15) zijn de prestaties opeens een stuk minder.
@Adinsx, een snelwegafrit pakken is niet te vergelijken met circuitgebruik, not even close
Maar ook wat Jo zegt, vergelijken is moeilijk. Dat zie je ook wel terug in testen, zelfs de maat maakt verschil. In de ene maat (b.v. 195/50/15) is de band heel goed, in de andere maat (ik noem maar wat 205/45/15) zijn de prestaties opeens een stuk minder.
Tja moeilijk. Eigenlijk zou je dus 3 setjes wielen moeten hebben.
Eén voor de winter, één voor de zomer en één voor het circuit.
Tenzij je TOYO R888 of andere semi-slicks neemt en voor lief neemt dat je vaker banden moet wisselen en in de regen meer moet uitkijken.
En dat laatste heb ik nu net geen zin in omdat het nu eenmaal vaak regent in NL.
Tevens heb ik ergens gelezen dat de semi-slicks met DOT in opspraak zijn geraakt en dat ze die voor op straat willen verbieden. Iemand die er meer over weet?
Eén voor de winter, één voor de zomer en één voor het circuit.
Tenzij je TOYO R888 of andere semi-slicks neemt en voor lief neemt dat je vaker banden moet wisselen en in de regen meer moet uitkijken.
En dat laatste heb ik nu net geen zin in omdat het nu eenmaal vaak regent in NL.
Tevens heb ik ergens gelezen dat de semi-slicks met DOT in opspraak zijn geraakt en dat ze die voor op straat willen verbieden. Iemand die er meer over weet?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Zou zoiets uberhaupt opvallen? Je moet het dan net treffen dat er politie achter je staat bij een stoplicht/stopbord zodat ze zien dat je met semi/vol- slicks onderweg bent
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
das nieuws van paar jaar oud, tenminste dat is een paar jaar geleden ter sprake geweest.
ik zou nooit r888 op een normale auto monteren, dan eerder de r1r.
ik zou nooit r888 op een normale auto monteren, dan eerder de r1r.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Die flauwekul is niet doorgegaan inderdaad, moesten ze de wet voor wijzigen en dat was teveel gedoe voor die paar semi slick rijders
En dat was dan nog buitenom het feit dat de bandenfabrikanten daar gewoon op in gaan spelen door er een extra groefje in te maken.
Zo vaak regent het overigens niet in NL (kijkt naar buiten ), het regent gemiddeld 600 uur per jaar in NL en het grootste deel daarvan in de Winter.
En dat was dan nog buitenom het feit dat de bandenfabrikanten daar gewoon op in gaan spelen door er een extra groefje in te maken.
Zo vaak regent het overigens niet in NL (kijkt naar buiten ), het regent gemiddeld 600 uur per jaar in NL en het grootste deel daarvan in de Winter.
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
50euro voor de meesten banden michelin begind pas bij 72Tom schreef:Ze zijn niet overdreven goedkoop nee (al maakt het in een 195/50/15 maatje ofzo allemaal niet zo gek veel uit), maar mijn mening is dat ze meestal wel vrij lang meegaan.
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
@Daan, en dat is dan een energy, dus nog geen gelijkwaardig bandje, die begint bij 100.
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Ah oke, niet goed gelezen!
Iemand die het verschil heeft mogen ervaren tussen;
Bridgestone Pontenza RE050A - Pirello P Zero Nero
Twijfel tussen die 2 banden maar ook over de Michelin PS3.
Heb de Michelin PE2 eronder en die bevallen goed alleen niet meer leverbaar.
Ik denk zelf dat de Bridgestone het meest op de PE2 lijkt maar dan moet ik alleen van 205 naar 195 breed.
Maar misschien hoef ik daardoor net mijn binnenscherm niet aan te passen of iig minder.
Loopt bij snelle bochten een beetje aan.
Bridgestone Pontenza RE050A - Pirello P Zero Nero
Twijfel tussen die 2 banden maar ook over de Michelin PS3.
Heb de Michelin PE2 eronder en die bevallen goed alleen niet meer leverbaar.
Ik denk zelf dat de Bridgestone het meest op de PE2 lijkt maar dan moet ik alleen van 205 naar 195 breed.
Maar misschien hoef ik daardoor net mijn binnenscherm niet aan te passen of iig minder.
Loopt bij snelle bochten een beetje aan.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
Ik heb Dunlop fast response 01 de laatste versie ervan zijn echt top bandjes en niet al te duur.
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: wo 23 mar 2011 11:32
- Locatie: Cromvoirt
Ik ben op zoek naar nieuwe banden voor op mn 17" inchers. Momenteel rijd ik op 195/50/15 met Vredestein Quatrac 3 Allweather banden waar ik redelijke tevreden over ben (heb ik aardig wat aan gehad in de winter). Dt setje zal dan ook gebruikt worden als "winterband" als ik geschikte banden heb gevonden voor de 17" velgen.
Budget is ongeveer 90 euro per band en momenteel twijfel ik tussen de:
Falken ZIEX ZE912
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Falken/ZE912.htm
en de
Uniroyal Rainsport 2
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Uniro ... port-2.htm
Bandenmaat zou moeten zijn: 205/40/17
Ik neig momenteel naar de Rainsport 2, door de erg goede wet grip. Bij autobandenmarkt zijn ze echter net iets over budget. Wie kan mij helpen met mijn uiteindelijke keuze?
[edit]
Handig om rijgedrag erbij te vermelden. Ik ben geen supervlotte rijder, blijf altijd wel binnen de perken om mn rijbewijs te behouden. Op de snelweg rijd ik 120-150/160 en houdt wel van een beetje vlot optrekken (echter nooit met weelspin etc). Daarnaast zal je me ook niet vinden op het circuit
Megane Phase 1 1.6e met wat tweaks
Budget is ongeveer 90 euro per band en momenteel twijfel ik tussen de:
Falken ZIEX ZE912
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Falken/ZE912.htm
en de
Uniroyal Rainsport 2
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Uniro ... port-2.htm
Bandenmaat zou moeten zijn: 205/40/17
Ik neig momenteel naar de Rainsport 2, door de erg goede wet grip. Bij autobandenmarkt zijn ze echter net iets over budget. Wie kan mij helpen met mijn uiteindelijke keuze?
[edit]
Handig om rijgedrag erbij te vermelden. Ik ben geen supervlotte rijder, blijf altijd wel binnen de perken om mn rijbewijs te behouden. Op de snelweg rijd ik 120-150/160 en houdt wel van een beetje vlot optrekken (echter nooit met weelspin etc). Daarnaast zal je me ook niet vinden op het circuit
Megane Phase 1 1.6e met wat tweaks
voor falken
achter pzeronero
op 195-40-17
de falken voor zijn op dus ben eigenlijk weer op zoek naar betaalbare zachte bandjes ! maar eerst eens wat winterwielen halen op 15inch velgen.
weet iemand nog goedde winterbanden voor een schappelijk prijsje ??
velgen moet ik nog halen, maar dat word toch optisch niet veel moois. Wou eigenlijk stale wielen halen, maar voor een 10tje meer heb ik licht metalen.
achter pzeronero
op 195-40-17
de falken voor zijn op dus ben eigenlijk weer op zoek naar betaalbare zachte bandjes ! maar eerst eens wat winterwielen halen op 15inch velgen.
weet iemand nog goedde winterbanden voor een schappelijk prijsje ??
velgen moet ik nog halen, maar dat word toch optisch niet veel moois. Wou eigenlijk stale wielen halen, maar voor een 10tje meer heb ik licht metalen.
ff rondkijken op http://www.camskill.co.uk
Trust me. I know what I'm doing.
En wat vind je van die band tot nu toe, is die een beetje koersvast in bochtenCliogek1970 schreef:Sinds vanmorgen heb ik 4x de Michelin Pilot Sport 3 erop liggen.
Fijne band en voor dagelijks gebruik.
Was om 08:00 al bij Bandencentrum Jan Steverink.
Opnieuw bedankt voor de service!
Een goede vergelijking is moeilijk omdat ik alleen terug naar Nijmegen ben gereden en vandaag een ritje met de hond onder het dashboard. En dan rij ik uiteraard rustig.HaDries schreef: En wat vind je van die band tot nu toe, is die een beetje koersvast in bochten
Het lijkt wat precieser te sturen maar dat komt misschien ook omdat ik van 205 naar 195 ben gegaan en er iets meer druk in zit.
In erg snelle bochten waarvan ik er nog niet zoveel heb genomen, lijken ze heeeel iets minder grip te hebben. Maar dat kan ook een gevoel zijn of ook omdat er nu wat meer lucht in zit.
Straks even hoeken zonder hond erbij om te kijken of ik verschil merk.
Voor zover ik tot nu toe kan oordelen rijden de banden erg fijn.
Ze lijken precieser in stuurgevoel.
Ik ervaar ook meer weggevoel.
De PE voelde vlakker maar gaven minder door aan de bestuurder.
Kwa grip doen ze volgens mij niks onder voor de PE2.
In het begin dacht ik dat ze iets eerder onderstuur hadden maar ik heb even flink gehoekt en ik kan voor mijn gevoel net zo ver gaan.
Doordat je iets meer stuurgevoel hebt lijkt dit een beetje op rollen/stuiteren van de voorbanden/onderstuur, maar zelfs dan kan er nog gas bij en blijft het nog heel lang de bocht om hoeken.
Ben dus erg tevreden al zijn de PE2's ook erg fijn maar niet meer leverbaar, behalver overjarige modellen.
Ze lijken precieser in stuurgevoel.
Ik ervaar ook meer weggevoel.
De PE voelde vlakker maar gaven minder door aan de bestuurder.
Kwa grip doen ze volgens mij niks onder voor de PE2.
In het begin dacht ik dat ze iets eerder onderstuur hadden maar ik heb even flink gehoekt en ik kan voor mijn gevoel net zo ver gaan.
Doordat je iets meer stuurgevoel hebt lijkt dit een beetje op rollen/stuiteren van de voorbanden/onderstuur, maar zelfs dan kan er nog gas bij en blijft het nog heel lang de bocht om hoeken.
Ben dus erg tevreden al zijn de PE2's ook erg fijn maar niet meer leverbaar, behalver overjarige modellen.
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: wo 23 mar 2011 11:32
- Locatie: Cromvoirt
Ik heb sinds vorig jaar ook Quatrac IIIs op 15" LM zitten (195/50) en daar heb ik veel baat bij gehad tijdens de winter. Waar andere auto's een simpel heuveltje niet konden nemen (door zomerbanden denk ik), reed mn Meg prima. Ik vind ze btw niet "hard" klinken, maar dat is een subjectief iets (ligt er maar net aan wat je gewend bent).
Alleen op de snelweg snapte ik niet hoe sommige auto's zo hard reden, voelde hem een paar keer glijden, maar voor sommige automobilisten leek dat niets uit te maken!
Alleen op de snelweg snapte ik niet hoe sommige auto's zo hard reden, voelde hem een paar keer glijden, maar voor sommige automobilisten leek dat niets uit te maken!
ik heb afgelopen kerst, in duitsland, men schoonvader met zen gaap 95 estate getrokken. Die kwam geen kant meer op met zen gebraad. Men schoonbroer met zen Q5 had ook de nodige problemen. Ik ben uiterst tevreden over de quatracIII. Ze zitten trouwens ook onder men daily megane 1.6 16v automaat. Laat de sneeuw maar komen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Volgende week m'n Michelin Alpin's monteren. Ben erg benieuwd!
In het verleden Vredestein Wintrac gehad en die bevielen erg goed!
Winterbanden maken trouwens altijd wel meer herrie, logisch!
In het verleden Vredestein Wintrac gehad en die bevielen erg goed!
Winterbanden maken trouwens altijd wel meer herrie, logisch!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Quatrac zijn All-Season banden, geen winterbanden ...
Mijn winterbanden gaan er pas half november onder denk ik... Tis nog te droog en de temperatuur is nog wel aangnaam.
Overigens dit jaar met Yokohama W-drive's ipv de Bridgestone LM30.
Met de Bridgestone's zeer goede ervaringen afgelopen 2 jaar gehad.
Mijn winterbanden gaan er pas half november onder denk ik... Tis nog te droog en de temperatuur is nog wel aangnaam.
Overigens dit jaar met Yokohama W-drive's ipv de Bridgestone LM30.
Met de Bridgestone's zeer goede ervaringen afgelopen 2 jaar gehad.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: wo 23 mar 2011 11:32
- Locatie: Cromvoirt
Klopt, is op zich een mooie gulden middenweg als je geen extra geld wilt uitgeven aan een aparte set banden voor zomer/winter. Voor het geld ben ik er erg tevreden over. Als ik nu weer allweather banden zou kopen, dan zou dat de Goodyear Vector 4 Seasons zijn.
Inmiddels heb ik setje 17" en nu dus 15". Na deze winter gaan mn 15" met AW banden denk ik de verkoop in en koop ik een setje met echte winterbanden.
Inmiddels heb ik setje 17" en nu dus 15". Na deze winter gaan mn 15" met AW banden denk ik de verkoop in en koop ik een setje met echte winterbanden.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Kanonne ... wat een hoop betweters en praatjesmakers bestaan er toch ...
http://www.autoblog.nl/archive/2011/10/ ... t#comments
http://www.autoblog.nl/archive/2011/10/ ... t#comments
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
men vergeet er ook bij te zetten dat je lichtmetaal van al die pekel zooi etc er ook niet mooier van worden en het bij stalen velgen niet echt boeit
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
Onder me vorige wagen (Clio 2 phase 2) lagen Hankook Ventus V12 EVO K110's (mondjevol, I know), moet zeggen prijs / kwaliteit erg goed naar mijn mening.
+
Goede grip nat & droog
prijs is wel goed ! (130 euro ofzo gemonteerd bij ProfileTyreCenter voor 2 in Belgie)
baangevoel was beter dan de Conti's die er standaard op lagen
zien er mooi uit
-
nog geen ontdekt ...
kan ze persoonlijk enkel aanraden, prijs kwaliteit zoals vermeld zeer goed vond ik. Heb wel geen ervaring met andere grote bandenmerken buiten Continental.
+
Goede grip nat & droog
prijs is wel goed ! (130 euro ofzo gemonteerd bij ProfileTyreCenter voor 2 in Belgie)
baangevoel was beter dan de Conti's die er standaard op lagen
zien er mooi uit
-
nog geen ontdekt ...
kan ze persoonlijk enkel aanraden, prijs kwaliteit zoals vermeld zeer goed vond ik. Heb wel geen ervaring met andere grote bandenmerken buiten Continental.