Circuitrijden op Zolder

Hier vind je alle topics betreffende circuitrijden en racerij!
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Beste mensen,

straks wil ik met mijn vijf op de ring rijden, maar ik weet dat zandvoort ook wel eens leuk kan zijn. Straks zou ik me er wel eesn aan willen wagen, dat is toch wel gaaf. Maar Zandvoort is sowieso lomp ver weg voor mij. Zolder ligt om de hoek. En op zolder waren in het verleden ook dagen die georganiseerd waren om een rondje te karren. Na wat zoeken kom ik op deze onderneming:

http://www.skylimitevents.be/page.asp?docid=37222


Zij bieden racecursus aan (225 euro (extra coureur 75 euro)), waarna je enkele keren per jaar wat rondjes kan maken voor deze tarieven:

Tijdschema:
13u - 18u: Free driving. Tenzij anders vermeldt onder kalender.

Prijs:
1 uur : 60 €
2 uren : 110 €
3 uren : 150 €
4 uren : 180 €
5 uren : 200 €
2de piloten en passagiers : 10 €

Ik vind zolder zelf erg leuk buiten de baan. Zo te zien is het met twee man ook goed te doen om een paar keer per jaar een uurtje of twee de baan op te gaan.

Maar, heeft iemand ervaring met dit systeem? Met deze organisatie?
Wil er wel eens wat ervaringen van weten!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Bart V. reed/rijdt toch ook wel vaker op zolder?
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

moet je dan verplicht die racecursus doen of mag je ook gewoon vrijrijden?
Immer wieder die verdammte Holländer
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

laatst voor het eerst eens op Zolder gereden en vond het een erg leuk baantje.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Het is eigenlijk gewoon vrijrijden. Cursus is niet verplicht maar wel aan te raden als je net begint met "racen". Iemand van hier meenemen met ervaring kan je ook een eind op weg helpen.

Rob H. heeft er met mijn cup clio ook ooit gereden, misschien hem eens bellen anders?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Prima geregeld bij die organisatie (Y) (Y) (Y) , heb er een paar keer gereden.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

"Dag Riel,

Dan moet je inderdaad eerst de cursus volgen. . . .
"

Naja, lijkt me toch ook wel aardig :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ja, eerst leren rijden Riel :lol: :grin: (0)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Gewoon doen die racecursus (Y) Wordt je nooit dommer van, en zeker niet als je nog geen circuit ervaring hebt.

Zolder is echt een leuk en erg technisch circuit. Zitten een paar bochten in waar je een aantal mogelijkheden hebt voor een "ideale" lijn, en verder leer je op Zolder echt goed om je rempunten zorgvuldig te kiezen. Mocht je het doen, zorg dan in ieder geval dat je remmen goed in orde zijn, en dat je niet te veel geluid maakt.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Nou de fusee's zijn vandaag gefreesd, de RS schijven zijn binnen en het afgedraaide dopje 19 is ook af, dus met die remmen moet wel goedkomen :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Riël schreef:Nou de fusee's zijn vandaag gefreesd, de RS schijven zijn binnen en het afgedraaide dopje 19 is ook af, dus met die remmen moet wel goedkomen :)
Eeh.. volgens mij is dat Dopje 18..
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Waarom afgedraaid?

Riël, ook rekening gehouden met de grootte van het boutgat? Bij de rs is dit std groter :)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Jean-Paul-S schreef:Waarom afgedraaid?

Riël, ook rekening gehouden met de grootte van het boutgat? Bij de rs is dit std groter :)
Waarschijnlijk om de adapterplaten te monteren zodat de RS remklauwen op een 5/Clio/19 Fusee passen..

Zijn afgedraaide boutkoppen dus weinig grip met een gewone dop.. voorstukje er af en je hebt direct grip..
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Ik dacht namelijk dat hij rs fusees ging gebruiken, vandaar.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ronald heeft gelijk. Ik heb de originele fusees, die adapterplaten zijn gewoon de makkelijkste oplossing.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Die dop moet inderdaad 18 zijn, dus hopelijk heb je niet de verkeerde afgedraaid....:)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

:lol: :bonk:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ronald1916V schreef:
Riël schreef:Nou de fusee's zijn vandaag gefreesd, de RS schijven zijn binnen en het afgedraaide dopje 19 is ook af, dus met die remmen moet wel goedkomen :)
Eeh.. volgens mij is dat Dopje 18..
Heb jij een afgedraaide? Wil je die niet in een envelopje doen? Anders ben ik weer n week verder :) Stuur ik m terug daarna
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

afgedraaide?

slijptol. 10sec klaar.

moeilijk te doen weer ;p en dan noemt ie de achterastool moeilijk, dan kun je wel bruut beuken, maar 5mm van een dop 18 afjengelen met een lammelenschijf is te lastig??? ;)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

:D
Je moet er maar nét aan denken :)
Maar attent hoor, dank je, wij gaan aan de slag :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Martijn Kool schreef:afgedraaide?

slijptol. 10sec klaar.

moeilijk te doen weer ;p en dan noemt ie de achterastool moeilijk, dan kun je wel bruut beuken, maar 5mm van een dop 18 afjengelen met een lammelenschijf is te lastig??? ;)
In dit geval had ik hem zeker wel laten afdraaien. maar een haakse slijper krijg je hem gewoon niet mooi recht (wat echt wel nodig is met deze bouten)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

volgens mij krijg je het recht zat. En als je je doppenset heel wilt laten eerst effe een los dopje halen (misschien een stalen, kun je er nog eens met de luchtsleutel op beuken).


Edit; is het zo krap bij een 5 dat je daar een afgedraaide dop voor nodig hebt?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Nee, de adapterplaten hebben verzonken gaten om de bouten te laten passen, de kopjes steken er maar 1 á 2 mm bovenuit. Omdat die dingen toch op moment moeten (100Nm) is die grip wel belangrijk.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

hmmz, post eens een foto. Klinkt als niet zo lekker. Is het niet slimmer daar een binnenzeskant bout (inbus) voor te nemen dan? Dan past je gereedschap namelijk wel zoals het hoort.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Die hebben een veel hogere kop = past ook niet.
Tom, eeuwige doemdenker :lol: dit is toch geen probleem? :D

[img]http://o.imm.io/rgp.png[/img]
(uit handleiding van Bart, gaat om het aftekenen van het freesvlak om de klauwen beter te positioneren)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

als het lukt is het geen probleem, maar als het beter kan :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Het is diverse mensen gelukt :p
Enfin, óóóntopic :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

zelf mij :lol:

Maar als ik het weer zou moeten doen ging ik direct voor rs fusees. veel makkelijker en sterker.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Moet ik de schokdemperbevestiging smaller frezen, want die passen dan niet.

T is het een of het ander, dit is makkelijker, goedkoper en deze fusee's zijn sterk genoeg (ik kan me nog geen fusee-breakdown voor de geest halen i.e.g.).

Fusee's zijn prijzig en de bijbehorende lagers ook nog eens ;) Dan is het kiezen voor deze platen van Bart wel gewoon een voor en tegens afwegen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Tom schreef:hmmz, post eens een foto. Klinkt als niet zo lekker. Is het niet slimmer daar een binnenzeskant bout (inbus) voor te nemen dan? Dan past je gereedschap namelijk wel zoals het hoort.
Die zijn de hoog. Of liever gezegd, de kop heeft een te grote buiten diameter. Dan zou je de kop ver moeten afdraaien, en dan heb je geen vlees meer voor een imbus/torx waar je 110 Nm mee moet overbrengen. Dit is de enige oplossing. Werkt prima, en de bouten hoeven maar eenmalig gemonteerd te worden. Tevens kan je nu de originele schroefdraad behouden in de fusee, wat niet het geval zou zijn met imbus, want die maat (M12x1.25) is niet verkrijgbaar als inbus/torx model met een passende kop.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Gaat er morgen iemand naar Circuit zolder? Ik heb helaas geen tijd om te gaan kijken. :)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Ik ben er met een collega ja. Zijn broer rijdt mee met een 325 :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ben jij vrij morgen?? Rat...
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

nee, mijn linker helft gaat werken en rechts gaat naar zolder..... ;)
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

maar is de vraag nu wie er zin heeft om mee te gaan
als er een dag word georganiseerd??

ik wil dan zoiezo wel.
zolder is mooi om te rijden (Y)
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Plaats reactie