Uitlaatsysteem Renault 5 GTL 1.1

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Een kennis van me zoekt een leuke sporteinddemper voor een Renault 5 GTL 1.1.

Ik vraag me nu af welke dempers hier op passen. Kan een einddemper van een 5 GTT ook op dit model, of zijn die echt heel anders? Misschien dat iemand nog een leuk 2e hands dempertje heeft liggen.

Ik heb geen idee wat de diameters zijn van de buizerij naar de einddemper toe. Weet iemand dit?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

Er staat hier toch ook nog een devil voor een gtt te koop.
Misschien dat dat iets is mocht het passen.
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Zoiets zoekt hij wel, maar heb echt geen idee of dat zomaar gaat passen. Dan zou ik toch even wat kennis van hier moeten gaan verschaffen. Het lijkt mij wel dat het systeem van een turbo wel degelijk anders is dan een 1.1tje.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Wat niet past kan worden gelast
Droes
Berichten: 2060
Lid geworden op: zo 22 jun 2003 11:55
Locatie: België

kheb een Devil onder men 1.1, gemaakt voor de GTT normaal gezien.
The Cabrio Kid
Berichten: 80
Lid geworden op: za 21 feb 2004 11:34
Locatie: Grubbenvorst (Venlo)

Een 5 GTL is toch 1400 cc?
Bij de type 1 vijfjes was de L en de TL 1100cc en bij de super vijfjes C, TC en GTC.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

C TC en GTC????? Verwar je ze niet met een X???? Nooit van een type R5 met een C gehoord.
Richard Lemmen
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 11 jan 2004 19:57
Locatie: Heythuysen

De einddempers van een 1.1 en een GTT hebben dezelfde afmetingen en ophangpunten, maar de buis die aan de einddemper bevestigd is, is wel anders dan die van een 1.1. Die van een 1.1 heeft een kleinere diameter en maar 1 klein bochtje naar boven toe (dacht naar boven toe). De buis van een GTT heeft een grotere diameter en loopt over de achteras heen met een paar bochtjes en dat doet die van een 1.1 niet. Die is korter. Maar het zou niet de 1e keer zijn dat met wat creatief laswerk (wat nog heel goed toe doen is) een GTT demper onder een 1.1 gezet wordt. :wink:
Droes
Berichten: 2060
Lid geworden op: zo 22 jun 2003 11:55
Locatie: België

Maar het zou niet de 1e keer zijn dat met wat creatief laswerk (wat nog heel goed toe doen is) een GTT demper onder een 1.1 gezet wordt.
idd :D
Richard Lemmen
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 11 jan 2004 19:57
Locatie: Heythuysen

:D Yeah Droes :D
Dat zijn de echte electrode-ridders :lol:
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

ik heb ook een GTT demper onder m'n 1.4 gezet. Alleen de demper nu aan elkaar gezet op de manier van een GTT. Dus voor de achteras ipv achter. wel makkelijk als er een andere demper onder moet, gewoon een standaard gttdemper monteren.
The Cabrio Kid
Berichten: 80
Lid geworden op: za 21 feb 2004 11:34
Locatie: Grubbenvorst (Venlo)

Bart V schreef:C TC en GTC????? Verwar je ze niet met een X???? Nooit van een type R5 met een C gehoord.
Nope. Mijn moeder heeft nog een Renault 5 GTC gehad met 1100 blokje.
GTC had de uitrusting van de GTL maar dan met 1100 i.p.v. 1400 blokje.
De C aanduiding werd helemaal in het begin van de introductie van de Supercinq gebruikt. (trouwens ook voor de 9 & 11)
Plaats reactie